vill ha fest men inte "bröllop".....
usch jag vill inte gifta mig på det sätt som våra familjer förväntar sig... hatar allt spektakel och traditioner, älskar bröllop men inte för egen del, och att stå med publik som vakar över alla reaktioner... Min sambo friade framför alla i vår familj och jag tyckte verkligen inte om det...
Nu är vi så många bara de närmsta blir minst 20 st och alla förväntar sig att vara med under vigsel... Jag förstår inte poängen, vi vet redan att vi skall leva tillsammans vi behöver ingen annan för att fastställa det. Jag vill bara göra en stor fin fest med god mat och vara uppklädd till tusen. Nu när han ändå har friat och vill vara gifta enligt lag för barnens skull...
Jag vet att man behöver två vittnen men skulle föredra om det var någon random människa och man fick liksom hålla det privat mellan oss två och skriva på ngt papper...
Mamma SKA bara vara med och gråter om hon inte får allt det där som hon drömt om och pratar om att hon kan ju dö och får aldrig vara med om något bröllop...
helst skulle föräldrarna vilja ha kyrkobröllop med prinsessklänning pappan lämnar över sin lilla flicka till en man som kan hjälpa henne genom livet och alla gråter... blir arg när jag föreställer mig detta... Som sagt jag älskar bröllop och har alltid tårar i ögonen när jag tittar på andras men jag kan inte själv med det för egen del det skulle kännas falsk på ngt vis....
vet inte vad jag vill men finns det ingen mer som bara vill ha själva festen utan tradionerna?