vill ha fest men inte "bröllop".....
Vad sägs om att ni kompromissar.
Din mamma och hans mamma eller pappa får komma med som vittnen på själva vigseln.
Om ni väljer en borgerlig vigsel så är den väldigt kort om ni inte lägger till musik och sådana saker. Ett par minuter bara och sen är det klart
Även om din mamma då inte får hela grejen med kyrka, vit prinsessklänning och allt så får hon ändå känna sig speciell som blir en av bara 2 inbjudna att bevittna vigseln. (och den är som sagt kort. Många här inne som vill gifta sig borgerligt brukar be om tips för att förlänga det så att det inte bara blir 3-4 min långt)
Och sen möter ni upp resten i festlokalen.
Lägg all energi på att planera festen. Försök se själva vigselbiten som en liten "vägbula" på vägen till festen. Det är snabbt och smärtfritt men ett litet mindre hinder att överkomma bara.
Vi hade kyrklig vigsel med 2 solosånger och 2 psalmer. Vigseln tog nog ca 30-35 min.
Jag hatar att stå i centrum så vi valde temabröllop istället och lät temat vara centrum. Men så fort vi kom fram till prästen så hamnade vi liksom i en egen liten bubbla och allt annat runtomkring försvann.
Jag tänkte inte ens på att det satt folk i bänkarna bakom oss