• xMariax

Serveringspersonal?

Vi hade tänkt skippa serveringspersonal, men nu på senare tid har jag börjat fundera på om det inte vore bra med personal.. Tänkte isåfall fråga 2-3 elever från hotell och resturang, men vad är isåfall en rimlig lön tycker ni? De behöver inte duka eller diska utan plocka fram mat, plocka undan maten som blir över och samla ihop disken efteråt.. Är 500:-/pp för lite?

• Svar på tråden Serveringspersonal?
  • afturelding

Vi hade nog tänkt ge dem 500 kr/ppers. Lite beroende på hur långt de måste åka och sådär. Man kan ju räkna på hur många timmar det kan röra sig om och utgå efter det, vi hade nog tänkt oss 2-3 timmar ungefär (servering och upplägg av varmrätt och avdukningsamt iplock av diskmaskin, urplock gör vi själva). 250 kronor/timme är ju en väldigt bra lön faktiskt, och även 166 kornor/timme är helt okej tycker jag. Vi hade väll tänkt att de får lite fika och sådär under middagen om de vill ha också.

• Hotlena

Vi har två tjejer som hjälper till. De får 650:- var, räknar med hjälp i 6,5 timmar dvs 100:-/h vilket är alldeles rimligt tycker jag =) Tjejerna har accepterat erbjudandet så det tyckte nog de också.

• Stoxoz

Jobbar man på typ cafe eller liknande tror jag 100:-/h är en bra lön för den åldern. Och i detta fallet mistänker jag att de inte betalar någon skatt på det....

Svar på tråden Serveringspersonal?