rött på bröllop?
vet att frågan kommit upp hundra gånger förut, men vad tycker ni om denna som gäst på ett "vanligt" bröllop?
vet att frågan kommit upp hundra gånger förut, men vad tycker ni om denna som gäst på ett "vanligt" bröllop?
jimmyojennifer skrev 2013-04-15 14:18:33 följande:Jag tyckte att det var en superfin klänning! Om den fungerar till klädkoden så varför inte? Om du känner dig väldigt osäker kan du ju alltid fråga brudparet om dom har något emot det att du har en delvis röd klänning på dig. Jag hade nog inte tänkt på det alls om du varit gäst på mitt bröllop, jag hade nog bara tänkt att det var en väldigt fin klänning =)tack så mycket för ditt svar!! Jag gillade den verkligen! Finns en likadan men beige upptill, men den kändes inte lika fin.. O så en svart variant, men det går bort för mig.. Kanske ska fråga paret.. Har dock aldrig träffat dem. haha
tack så mycket för svaret Daniiel! Den var ju inte helröd, så då känns det lite mer ok på nåt sätt, fast det är som du säger. Jag hade inte reagerat om nån hade haft det på vårt bröllop, men så blir man sådär larvigt feg och velig. Man vill ju inte skämma ut sig.
när jag ändå har er här på tråden :)Velar mellan den röda och denna. Vilken är finast? Drar nog en 44 om ni vill veta kroppstypen.. www.bonprix.se/produkt/klaenning-havsgroen-926148/
www.bonprix.se/produkt/klaenning-rosentrae-925110/denna färg menar jag.. :)
stort tack igen Daniiel!
jag gillar verkligen den röda, men den andra är en modell jag vanligtvis gömmer mig i.. Men kanske inte hela välden att visa sina former om man känner sig fin ändå tänkte jag..
jimmyojennifer: Den e slut just nu, men ska komma in snart vad jag förstått :)Kostar 279 kr! Ingen jättekostnad för en fin klänning :)
Daniiel: tack för ditt kloka svar. Det var en väldigt fin klänning du hade till julfesten. Nu har du fått mig att besälla den så fort den kommer in igen om några veckor.. Tack!
afturelding: Tack för ditt svar.. Blir bara mer o mer övertygad.. Måste ha klänningen!!
TheD: Den tabben har jag redan gjort.. Var ung o hade ingen aning om att man inte skulle ha vitt på bröllop.. haha.Tur man aldrig träffade dom igen! Så den röda (som ändå inte är helröd) borde jag ju kunna ha..Tack snälla!
Kanske var jag?!?!
lilla flodhäst: tack för ditt svar! Du har rätt tycker jag.
Ariana: tack för länken o svaret. Hmm. Hoppas att mitt köp blir som jag förväntat mig. Vad trist att du inte blivit nöjd. Har själv varit med om det, men har aldrig handlat därifrån förut. Hoppas hoppas hoppas... :)
okej.. Nu har jag läst igenom inbjudan 17 gånger. De har ingen klädkod alls!! Tror ni fortfarande på på den röda?Har aldrig träffat bruden.. O ett stort tack för alla er som hjälper mig här på tråden. Ni är så snälla som svarar. Jag har så svårt att bestämma mig jämt... :)
Vet ni.. Jag är så kär i klänningen så jag kommer nog beställa den ändå. O så frågar jag bruden (känner henne inte, men känns nog bäst o fråga), om det är okej att bära den.Annars får jag nog se till att gå på nån sommarfest i år! För jag vill ha den! :)Tusen tack för era åsikter o tankar! Ni har fått mig att köpa den oavsett om den funkar på det bröllopet el ej. Så stort tack till er alla!!