rött på bröllop?
Rött på bröllop är helt okej. Det är bara en myt, en sägen, som tyvärr har spridit sig att man inte kan ha rött på bröllop. Jag tycker klänningen är fin och så länge den passar klädkoden, så funkar den ju utmärkt :)
Rött på bröllop är helt okej. Det är bara en myt, en sägen, som tyvärr har spridit sig att man inte kan ha rött på bröllop. Jag tycker klänningen är fin och så länge den passar klädkoden, så funkar den ju utmärkt :)
Så länge den passar klädkoden som sagt, så kommer du inte skämma ut dig alls :) Du kanske kan ha en marinblå eller beige kofta/bolero till, då tonar du ner det röda ytterligare och det är ju passande om det är en kyrklig vigsel. Plus att man vet aldrig med det svenska vädret, det kan bli kyligt, även om jag nu inte vet när bröllopet är :P Det är en jättesöt och fin klänning och du hade definitivt varit välkommen på mitt bröllop i den ;) Gillar du den, så köp den!
Jag tycker den röda är mycket finare! Den andra har, för mig, lite nattlinne-känsla. Tunt, ljust tyg och paljetterna passade inte alls till klänningen. Men du måste ju givetvis välja den du tycker ser finast och bekvämast ut :) Det är svårt också, en strl 44 kan ju ha en helt annan kroppsform än en annan strl 44. Vilken tror du själv att du skulle passa bättre i?
Jag förstår hur du menar och tänker. Jag brukar tänka likadant, jag gömmer mig gärna i plagg jag känner mig bekväm och hemma i. Jag använder väldigt sällan färg också, har mest svart i garderoben. Av samma anledning. Jag är nog ungefär samma storlek som du nu. Sedan skulle vi i december på julfest med makens jobb och vanligvis hade jag valt ett par byxor, alternativt en liknande klänning för att just gömma mig. Jag fick dock den här klänningen www.halens.se/mode-kvinna-klanningar-5449/klanning-081529 i rött av superduper dundersnälla Chicita och först tänkte jag att jag skulle se ut som en stor röd boll i den och att alla mina skavanker skulle synas.. men vet du? Jag har nog aldrig känt mig så fin i en klänning (förutom brudklänningen), just för att jag inte gömde mig i den. Det gjorde också att jag såg smalare ut än vad jag brukade göra. Om du inte alls tror att du kan passa i och känna dig bekväm i den röda, så välj den andra, men om du tror att det finns en chans att du kan passa i den, så våga ta steget :) Det är en jättefin klänning, så just den saken behöver du inte oroa dig över och tänka på. Sedan ska ju du kunna känna dig fin i den också bara..Men känner du att du har tid och råd, så kanske du kunde beställa båda och pröva och se vilken du känner dig finare och mer bekväm i?
Vi har handlat från Bonprix och har inget att anmärka på, förutom att deras kläder överlag verkar vara något stora i storlekarna. I övrigt har allt funkat bra, leverans, retur, kvalitet osv.
Oj, vad svårt. Egentligen innebär ingen klädkod på förmiddagsbröllop mörk kostym och om det är eftermiddagsbröllop, så innebär det högtidsdräkt, frack alltså. Jag tror ju dock att dom flesta brudpar som inte skriver ut någon klädkod inte går efter dom "reglerna".
Kan du fråga brudparet vad som gäller?
Att rött på bröllop betyder något speciellt är ett dumt påhitt, en myt som jag tycker att vi alla kan hjälpas åt att krossa! Om någon ska skämmas angående den saken, så tycker jag att det är personerna som tror på att en färg symboliserar en sådan sak och sedan sprider det vidare!