rött på bröllop?
Ligger det inte mer än röda klänningar i det här? Handlar det inte om TS allmänna irritation över systern?
Har själv svårt att se problemet, visst vill man göra vad man kan för brudparet, men att styra in i detaljer kring gästernas klädsel har jag svårt för. Och när det blir viktigare än att de kommer och klär upp sig alls, ja, är det rimligt som prioritering? Och när diskussionen då handlar om rätt sorts nyans av röd, att vissa går bra men inte andra, då har det väl tappat proportionerna lite - hur ska man som gäst kunna vet det? Det är liksom bara egenpåhittat och inte vedertaget nånstans.
Jag vet att jag har sett kronprinsessan i rött på bröllop. Och jag hade rött på svågerns bröllop (inga jämförelser i övrigt och jag är varken stilikon eller etikettsguru, jag har heller inte haft ihop det med svågern). Och om man hade haft ihop det med brudgummen, hur tragiskt vore det inte att annonsera det? Men så vedertaget är det uppenbarligen inte. om varken systern eller kronprinsessan håller med.
Men visst, TS, retar sig på att systern ifrågasätter och konstrar, särskilt offentligt. Och ja, systern har isåfall en himla trist attityd, absolut, Mitt råd skulle vara att ignorera det, jag anar att det bara blir värre av att svara eller göra en grej av det i samma offentliga rum. Tar hon upp det privat eller man själv kan göra det, för att förklara att det faktiskt är viktigt för TS/bruden/brudparet att ingen bär helrött, jättebra!