• darkHorse

rött på bröllop?

lovisas skrev 2013-07-01 07:48:34 följande:
    Om brudparet väljer att ha en dresscode, färgkod, ett tema eller whatever så tycker jag att gästerna som inte följer det eller ifrågasätter det är respektlösa. Om brudparet däremot inte sagt något så är det ju enklast att fråga eller läsa vett och etikett. Väljer man ändå rött kanske det är smidigt att INTE välja knallrött, utan hallonröd eller liknande.

Men varför måste man ha just svart, vitt eller rött den dagen? Det finns ju hundratals färger att välja på, och vill man göra ett statement och bryta "påhittet" så kanske man kan välja en mer passande dag att göra det på? Det är inte gästens dag, det är brudparets.

Och det handlar ju faktiskt om att inte ha helrött, helsvart eller helvitt - hur svårt är det att köpa en sjal i en annan färg eller ett midjeskärp?

Va lite kreativa istället för att ifrågasätta hur ett par vill ha sin dag.
    Fast man gör ju inte ett statement. Man kanske klär sig i rött för att man passar i det? Jag har nästan bara svarta kläder i min garderob, men på ett bröllop skulle det kännas lite dystert så då skulle jag ta min röda klänning.
  • darkHorse

Det största etikettsbrottet av alla är att påpeka någon annas brister eller deras beteende. Även om det är "rätt" som i att man påpekar att servetten ska ligga i knät eller fel, som att säga att det är fel med röd klänning.

Svar på tråden rött på bröllop?