Håller med Mathildas, gästlistan är helt okej kommer "bara" bjuda så långt som kusiner och några vänner. Allt som allt ca 80 inbjudna, men alla kommer nog inte tacka ja.
Jag har inte vågat mig på att göra en fast budget för jag vet att jag ändå inte kommer hålla den och det är förmodligen en del utgifter man inte tänker på. Jag började med att ha budget på 30 000 kr då vi har mycket "gratis" men det kommer nog inte funka ändå.
Försöker iaf hitta kanonpriser på allt som ska köpas till festen. Kommer t.ex. köpa klänningen/klänningarna från Kina och ringarna blir inget flådigt. Musik i kyrkan har jag gratis (eller ja förmodligen ska dom ha lite grann) i form av min syster och hennes tjejkompisar samt att dom kanske kommer sjunga på festen sen. Som jag skrivit i tidigare inlägg kommer jag göra inbjudningskorten och tackkorten själv. Fördelen med att bo i en liten kommun är att alla känner alla och det går att få tag på mycket saker gratis eller till kanonpris ;)
Maten kommer en lokal cateringfirma få göra (buffé) samt att min m2bs kusin kommer få bidra med hennes fantastiska cupcakes och andra sötsaker!
Alkoholen kan vi få billigt också då vi känner en som importerar öl från tyskland (hrm..)
Men som sagt det är fortfarande en del som kostar så jag tycker också att det är jätte svårt att göra en budget!