Inlägg från: Ulle09 |Visa alla inlägg
  • Ulle09

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Hoppar med här jag oxå. :) Vi ska gifta oss den 6/6 och bokade lokal i februari. Kyrka är inte klart ännu, de tar inte emot bokningar förrän i november. Jag ska nog ringa nästa veka och höra igen. Har lite ångest över klänning då jag är gravid och kan inte prova några klänningar. Vill gärna hitta en nu... Bebisen kommer i december så jag får väl prova efter det. Jag har köpt material till inbjudningskort men eftersom kyrka inte är klart kan jag inte börja med dem heller. Spanar runt på nätet efter allt möjligt till bröllopet, allt från klänning till ring och bordsdekorationer.

• Ulle09

Vilken lista! Det var kul att se alla som gifter sig i juni. Jag ser fram emot 1/11 då jag kan boka kyrkan. När det är klart ska jag börja med inbjudningskorten.
    Vill så gärna hitta en klänning oxå men det blir inte aktuellt innan bebisen har kommit så det får bli efter årsskiftet. Kollar ofta på nätet efter olika klänningar men det är svårt att välja. 

• Ulle09

Olycklig... Ringde kyrkan idag för att boka vigsel till den 6/6. Det går inte! Gråter Fick ett ganska otrevligt bemötande i telefonen. Det är ju nationaldagen, då jobbar vi inte. Vad gör vi nu???? Vi har ju ställt in oss på det datumet sedan länge. Ska vi hitta ett nytt datum och boka om lokalen? Ska vi hitta ett annat ställe att gifta oss på? Känns så tråkigt...

• Ulle09

Jag har försökt boka kyrkan sen januari när vi bestämde datum men inte fått boka. Kyrkan tog inte emot bokningar för sommaren 2014 förrän i fredags, 1/11. Lite stressande har det varit och nu blev det ännu värre... Vi får se hur vi gör, bokar nåt annat ställe eller om vi byter datum. Vi måste kolla med lokalen som har varit bokad sen januari.

• Ulle09

Någon som vet en mysig liten kyrka/kapell, helst i södra Stockholm där vi kan vigas den 6/6? Vi vill nog ändå behålla vårt datum som vi bestämt. Pratade med lokalen vi bokat och de hade inget annat datum ledigt i juni. Får leta vidare...

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet