Inlägg från: iJenny |Visa alla inlägg
  • iJenny

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Maria466 skrev 2014-01-13 20:31:55 följande:
    Här håller jag på med texten till inbjudningarna...... Gaaaah va svårt det ska vara att formulera sig 

Lutar åt att det får se ut så här

Välkomna att närvara när vi,

Maria & Thony,

säger ja till varandra i Badelunda kyrka

lördagen den 7/6 klockan 14:30

Efter vigseln serveras middag och efterföljande fest i Badelunda kyrkskola.

Klädsel Kavaj, men gärna nå 50-tals inspirerat

då temat för dagen är Rockabilly

Istället för presenter önskar vi att ni sätter in en kuvertavgift i samband med OSA.

Mer info på vår hemsida.

Hej Maria, nu bad du inte uttryckligen om feedback, men hoppas ändå att det är ok. Jag ville bara säga att meningen "Klädsel Kavaj, men gärna nå 50-tals inspirerat" är lite fel rent formellt, "Klädsel: Kavaj, men gärna något (eller nåt) 50-talsinspirerat" är mer rätt, eller bara "Klädsel: Kavaj, gärna 50-talsinspirerat".

Verkligen inte menat som kritik, men jag vet hur svårt det är att korrekturläsa det man själv skriver. Sen behöver det absolut inte göra så mycket om det är fel, täntke bara att jag gärna skulle velat att nån berättade för mig om jag skrivit fel.
  • iJenny

Nu har vi pratat eller mailat med de flesta som ska bjudas och meddelat att vi ska gifta oss, datum (7/6) och plats, och att vi skulle bli glada om de kom. Vi ska försöka skicka inbjudan om en månad tror jag.

Det roligaste tycker jag verkligen är att alla blivit så glada när jag berättar! Alltså, vet inte vad jag tänkt, varför skulle de inte bli glada? Men jag blir ju glad för att de låter så glada iallafall, och det är ju bra!

• iJenny
    Power of Love skrev 2014-01-26 13:38:58 följande:
    På tal om att det närmar sig. Jag vet att mina kompisar kommer fixa möhippa. De vill säkert lura mig och tro att jag inte har nån anning om och när det ska bli. Men jag vet ju att det ska bli. Jag känner ju dem Flört

Har ni pratat ihop er om möhippa/svensexan?
    Jag, min sambo och våra vänner är inte så traditionella av oss, så min tärna frågade mig när vi var och fikade och pratade om bröllopet. Hon frågade om det är någoa saker jag inte vill göra, och vilka jag vill ha med och så.

Jag hade ändå förberett och skickade hela inbjudningslistan till henne, med kontaktuppgifter på dem jag har det till. Skrev lite om folk också, vem de var och vilka som var viktigast för mig. Tips om vilka som kan vara "huvudkontaktpersoner" i lite olika grupperingar. Har pratat med min sambo och hans marskalk lite också, och kommer typ säga åt sambon att skicka motsvarande lista till sin marskalk.

Förstår att det är rätt otraditionellt, men när jag var brudtärna på en kompis bröllop för något år sen så hade jag ingen information, och det var skitjobbigt att ordna den möhippan. Fick ingen vettig info från brudgummen heller. Jag vill inte att min brudtärna ska ha problem med att lista ut vilka som är bjudna på bröllopet, och oroa sig för att inte ha fått tag på alla till möhippan.

Har varit på bröllop där de "missat" att nån varit bjuden på bröllopet, så den personen har inte varit bjuden till möhippan/svensexan. Så vill jag inte att det ska behöva bli, det skulle jag tycka var jobbigt som brud, gästen som inte blev bjuden kanske skulle tycka det var jobbigt, och tärnan/marskalken som missat att bjuda nån kanske tycker det är jobbigt. Jag går mer in för att underlätta så mycket som möjligt för tärna/marskalk.
  • iJenny

Tycker inte heller att alla som är med på bröllopet måste vara med på möhippan/svensexan.

Kanske ska förtydliga att det inte var så jag menade iaf, mest att det kan vara svårt som tärna/marskalk att veta vilka som är bjudna till bröllopet, och kan vara trist att missa nån som bruden/gummen vill ska vara med på möhippa/svensexa. Det beror kanske också på hur många som är bjudna till bröllopet, hur många olika "gäng" man umgås i m.m.

Känner också till en kille vars olika kompisgäng inte kom överens så de ordnade varsin svensexa, tre stycken. Det sa jag faktistk också till min tärna att jag har hellre en med "alla" än flera olika.

Jag vill inte heller veta vad som ska hända, men när min tärna frågade om saker jag inte ville göra så hade inget emot att säga några saker jag faktiskt inte vill. De möhippor jag har varit på har också varit överraskningshippor, och lyckade allihopa.

• iJenny

Köpte klänning idag! Eller tja, beställde och betalade. Känns ju lite konstigt när man inte får den förrän i april.

Var först där och provade själv, sen med två kompisar förra veckan och idag en kompis till och min mamma. Alla sa att den passar mig och min stil, och jag tror nog att de faktiskt menar det.

Den är från KiK Stockholm, Iris Short. De sa i butiken att jag är den andra som beställer just den modellen (den tillhör deras nya kollektion). Man får inte fota i deras butik, så inga bilder på klänningen än. :(

www.kikstockholm.com/brud102.html

• iJenny

Tack! Ja, det är väldigt skönt att bocka av saker som är "klara"!

• iJenny
    Caisa skrev 2014-01-31 11:54:01 följande:
    Åh, jag är också en Kik-brud! Iris (långa) är en av mina favoriter (tillsammans med nya kollektionens Andrea), men den jag föll för är Malin. Beställde min i slutet av november och klänningen ska vara klar i slutet av mars. Läääängtar! Skrattande
    Ja, jag gillar verkligen deras klänningar. Malin är jättefin!
    Jag tyckte att en hellång inte kändes rätt för mig, men tror den här tea-lenght blir bra.
  • iJenny

Nu är det ju bara drygt två månader kvar! Helt otroligt konstigt faktiskt.

Nu har vi bokat ett band och bestämt låtar för vigseln, samma band spelar efter middagen och sjunger under vigseln.
    Bokat  möte med konditor, florist, och provofotografering (bokat fotograf sen tidigare).
    Fixat serveringspersonal (gifter oss i en bygdegård), och sen innan bokat lokal m.m.
    Skickat inbjudningar (och gjort hemsida), och börjat med festprogram. Några har tackat ja, vet inte riktigt det är mina och min sambos föräldrar som har koll, har inte kollat med dem hur många som hört av sig.
    Styrt upp så mina bröder är med på att de grillar hamburgare dagen innan när vi tänkte ha lite för-mingel för de som vill.
    Min klänning som jag köpte i januari borde komma snart, det skulle ta tre månader ungefär.
    Fått hjälp att köpa öl och sprit i Tyskland, står för tillfället hos en kompis föräldrar. Hmm, får planera transport av det till festlokalen nån gång kanske...

Mycket som är kvar så klart, men det känns rätt ok ändå. Sambon vet inte vad han ska ha för kläder, men det får han väl fixa snart. Ringar har vi tittat lite på men inte köpt.

Stor grej är ju planering och inköp av mat, och planering och lagande av mat så klart. Men vi har en övergripande plan som jag tror blir bra!

Jag börjar se fram emot våren och fest!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet