Power of Love skrev 2014-01-26 13:38:58 följande:
På tal om att det närmar sig. Jag vet att mina kompisar kommer fixa möhippa. De vill säkert lura mig och tro att jag inte har nån anning om och när det ska bli. Men jag vet ju att det ska bli. Jag känner ju dem
Har ni pratat ihop er om möhippa/svensexan?
Jag, min sambo och våra vänner är inte så traditionella av oss, så min tärna frågade mig när vi var och fikade och pratade om bröllopet. Hon frågade om det är någoa saker jag
inte vill göra, och vilka jag vill ha med och så.
Jag hade ändå förberett och skickade hela inbjudningslistan till henne, med kontaktuppgifter på dem jag har det till. Skrev lite om folk också, vem de var och vilka som var viktigast för mig. Tips om vilka som kan vara "huvudkontaktpersoner" i lite olika grupperingar. Har pratat med min sambo och hans marskalk lite också, och kommer typ säga åt sambon att skicka motsvarande lista till sin marskalk.
Förstår att det är rätt otraditionellt, men när jag var brudtärna på en kompis bröllop för något år sen så hade jag ingen information, och det var skitjobbigt att ordna den möhippan. Fick ingen vettig info från brudgummen heller. Jag vill inte att min brudtärna ska ha problem med att lista ut vilka som är bjudna på bröllopet, och oroa sig för att inte ha fått tag på alla till möhippan.
Har varit på bröllop där de "missat" att nån varit bjuden på bröllopet, så den personen har inte varit bjuden till möhippan/svensexan. Så vill jag inte att det ska behöva bli, det skulle jag tycka var jobbigt som brud, gästen som inte blev bjuden kanske skulle tycka det var jobbigt, och tärnan/marskalken som missat att bjuda nån kanske tycker det är jobbigt. Jag går mer in för att underlätta så mycket som möjligt för tärna/marskalk.