Inlägg från: Kalejdoskop |Visa alla inlägg
  • Kalejdoskop

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Hej! Det är många som skriver om gästbokslådor, det verkar roligt, men jag har ingen aning om vad det är! :) finns det någon som kan förklara? Hade varit roligt att ha en sån på vårat bröllop!

• Kalejdoskop

Neprome: vi har blått och grönt tema och kommer ha blå löpare över vita dukar, ljusblå ljuslyktor och vaser i varierande blå nyanser, plus vita och blå blommor i vaserna. Vi kommer ha björkkvistar för att få in det gröna, och blå och gröna pappershjärtan som hänger på baksidan av stolarna :) man kan få in hur mycket av sin färg som möjligt om man vill! :)

• Kalejdoskop
    Kittwn skrev 2014-02-04 09:40:23 följande:
    Är de någon här som skall ha slöja som ni kommer ta av under festen? skall ni isf ha något annat, smycke eller så, i håret istället?
    Jag gifter mig i juli, men jag svarar här ändå :) Jag kommer ha slöja under vigseln, som kommer tas av till festen. Min frisyr kommer mest troligt innehålla båda vita blommor bak i håret, och ett glittrande band framför frisyren, istället för en tiara då. Då blir det lite extra även utan slöjan! Hur hade du tänkt dig din frisyr?
  • Kalejdoskop
    Kittwn skrev 2014-02-04 10:44:41 följande:
    Jag hade tänkt antingen såhär

eller såhär

Tycker nog de kommer "behövas" något i håret när jag tar av slöjan. Tar alla av slöjan? De är ju ganska olika frisyrer, som kräver väldigt olika hår dekorationer isf
    Båda frisyrerna är verkligen jättefina! Som du säger så kräver de nog olika dekorationer. Jag tänker antingen tiara eller ett band på den andra frisyren, och på den första skulle kanske lite blommor eller pärlor i håret vara fint. Titta runt lite, till exempel på pinterest, där finns hur mycket inspiration som helst! Det där med om slöjan behålls på eller inte är nog en smaksak. Har man en hellång slöja så är det nog jobbigt att ha på den hela kvällen kan jag tänka mig. Jag kommer ta av den eftersom min frisyr kommer vara rätt arbetad i sig, plus att det blir lite jobbigt att ha hela kvällen. Du bestämmer helt själv hur du vill göra, tror inte det finns några regler :)
  • Kalejdoskop
    MsThezzizen skrev 2014-02-11 10:03:00 följande:
    Nä egentligen inte..... Bara det att det känns dumt att inte bjuda övriga kusiner då
    Jag ville egentligen bjuda en kusin, men valde att inte göra det då det skulle bli orättvist. Dessutom ses vi väldigt sällan och pratar väldigt sällan. Däremot bjöd min blivande en av sina kusiner, då de ses ofta och är väldigt bra vänner, då tycker jag det är ok.
  • Kalejdoskop

Jag är lite orolig för det där med att folk ska se att de behöver ta med pengar. Vi har en hemsida istället, som vi skickade med adressen till, och där står att de ska ta med pengar. Frågan är om alla läser? Kanske kan man nämna det när de o.s.a.:r?

• Kalejdoskop
    Jennie1414 skrev 2014-02-19 08:19:36 följande:

Igår startade min Tärnor planeringen för möhippan ...
    HuGeDaMej va nervig jag är ... !

Hjälp! :P Får du en snäll hippa tror du? ;) Jag gifter mig i juli, så tror det dröjer ett tag till innan planeringen kommer igång, så än så länge är jag lugn :P
  • Kalejdoskop

Micaelan, butiken som ska sy till min klänning sa att som tidigast vill de göra det en månad innan, ifall man ändrar vikt och så. Se till att ha en tid bokad bara, det är många som vill sy upp sina klänningar denna tiden på året!

• Kalejdoskop
    widuse skrev 2014-04-30 09:27:14 följande:

Åh nu måste ni hjälpa mig! Jag har insett att jag inte kommer kunna svira som jag vill på bröllopsfesten iförd min brudklänning ( massor kjol, långt släp etc) jag älskar ju att dansa ,! Iaf så har jag bestämt att jag vill ha en kort klänning att byta till framåt natten... Men jag hittar ju ingen fin! :(

Det jag tänkt mig är att den gärna får påminna om brudklänningen. Jag vill således att den ska vara vit och gärna i spets. Jag vill ha ngt " fodraligt" , alltså inte så bylsig men inte för kort. De flesta jag sett ser ut som nattlinnen när de är vita i spets... Har ni ngt tips? Är det fler som kommer byta klänning och har ni isf bild på den ni ska ha på er?

Här är ett tips på spetsklänning i vitt: www.ebay.com/itm/Stock-US4-6-8-10-12-14-Short-Sleeve-Tea-Length-Lace-Satin-Short-Wedding-Dresses-/221412319849&hash=item338d33e269

Så här kommer min se ut!

• Kalejdoskop
    widuse skrev 2014-05-01 20:42:18 följande:

Kalejdoskop: tack för tipset!! Det fanns ju massor fint på e-bay. Men visst är det samma klänningar som man tex kan köpa på nätet fr china? Tycker jag sett en del av dem tidigare...

Så lite så! :) ja, det är ju kinaklänningar, därför är de mycket billigare också. Det gäller att hålla koll på säljarna bara, så de har bra betyg från sina köpare. När jag beställde min hade jag mailkontakt med min säljare och han/hon svarade alltid inom två timmar, och var villig att göra all ändringar jag bad om. Så än så länge känns det super! :)
  • Kalejdoskop
    Caisa skrev 2014-05-02 11:08:23 följande:
    Har beställt detta från Ebay nu... Film till 100 bilder (vi kommer att vara ca 40 personer så det borde räcka). Älskar Heisenberg-looken! Nu gäller det bara att fixa en gästbok... :)

Hoppas att allt kommer fram i tid och i fint skick!
    Åh, precis sånt där har jag suttit och pysslat ihop nu i dagarna! Det blir verkligen jätteroligt :) Ser jättefint ut, det du beställt! Och sjukt söta kameror!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet