Inlägg från: Maries31 |Visa alla inlägg
  • Maries31

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Hoppar tillbaka in i tråden då vi äntligen hittat vår drömlokal och saker och ting börjar falla på plats! Den 28/6-14 gifter vi oss i Stockholm! :)

• Maries31

Haha... Fel tråd! Trodde jag skrev i "bröllop 2014"... Men det var ju å andra sidan till den här tråden jag tänkte flytta :)

• Maries31

Tack så mycket! :)

Csve skrev 2013-09-03 20:54:26 följande:
    Maries31: haha.. Välkommen! =)

• Maries31

Gifter oss också den 28/6 och har precis bokat vår lokal för festen, vi vet temat vilket är coctailparty/mingelparty, har bokat storband och bestämt toastmasters, längre än så har vi nog inte kommit. Blev sjukt stressad av att läsa hur långt alla hade kommit innan vi bokade vår lokal. Nu när vi har den så känns det som att allt löser sig :)

• Maries31

Tycker det är sjukt svårt det här med klänning.... Känns som jag ändrar smak från vecka till vecka så jag skulle inte våga köpa någon klänning redan nu men grattis till er som hittat rätt! :)

• Maries31

Tänker alltid att alla kommit så otroligt långt med sin planering, en del har ju i princip allt klart... Sen när jag tänker efter så har vi också kommit ganska långt med planerna ;) vi har lokalen klar (ska bara skriva kontraktet), vi har toastmasters, storband, ljudtekniker, fotograf, ringen, jag har gjort save the date-kort som ska delas ut, vi har bestämt snitt-menyn, drinklistan är pågång (vi ska köpa alkoholen i Tyskland), tärnor och bestman x 2 ska tillfrågas, vi har valt vigselförättare och vet hur vi vill utsmycka lokalen. Det är ju också massor! ;)

• Maries31

Hahaha.... Tänk vad bra att BT finns, går in och kikar lite och får då länkarna till skattemyndigheten och plötsligt har jag prickat av ännu en grej frå min "to do-list"! Tack för det tjejer!!! ;)

• Maries31

Insåg just att det idag är exakt 12 veckor kvar till vårt bröllop och att vi vid den här tiden då har varit man och fru i 3,5h! :)
    Vi har väl det mesta under kontroll men har en stor grej kvar och det är hur vi ska göra med alkoholinköpet... Finns det någon här inne som har beställt från tex Tyskland och fått det hemkört? Vi har över 170 gäster så systembolaget känns inte som ett alternativ även om man får lämna tillbaka. Hellre tar vi ett par fester till om det blir något över ;) 

• Maries31

Vad man saknar en "gilla-knapp" här! Men om det fanns skulle jag trycka på den Kittwn :)

• Maries31

Tack för tipset! Nu har även jag beställt den, gör sig nog bättre på förberedelsefotona än en gammal skjorta :)

Caisa skrev 2014-04-03 13:38:57 följande:

Ååh nu hittade jag denna morgonrock hos Ellos. Nedsatt till 139kr! Hoppas att den är lika fin i verkligheten. Beställd! :)

• Maries31

Usch och fy för strul på slutet! :( Hoppas ni har många som kan hjälpa till på själva dagen så ni slipper slita, och speciellt du som då är höggravid!

Jag hoppas verkligen att vi får komma in i vår lokal dagen innan och att den inte är uthyrd då. Som det ser ut nu är den fortfarande outhyrd.

meandmylove skrev 2014-05-08 22:48:11 följande:

Nu börjar motgångarna komma. Serveringspersonalen har backat och kan inte hjälpa oss längre.. jaha? Då är det bara att ta nya tag. Får svar från en tjej jag kontaktade, imorgon. Behöver 4 servitriser.

Och idag fick vi reda på att lokalen är bokad dagen innan oss!!! Så vi har från kl 08.00 på morgonen att dekorera duka och ställa iordning bord o stolar!! Hjälp.. dessutom är jag i v 33 och kommer säkert inte ens palla stå upp en hel dag. Får väl passa på att sova hos smink o frisör.. :(

• Maries31

Men vilka bra bilder den tog! Grattis!!! :)

Caisa skrev 2014-05-09 18:45:03 följande:
    Idag kom polaroidkameran som jag beställde på ebay förra fredagen. Mycket snabbare än vad jag väntat mig då den skickades från Kina! Så kul! Tog en testbild, katten fick vara modell. Kommer att bli en hit på bröllopet tror jag. :)
  • Maries31

Sex veckor kvar idag! Längtar och fasar på samma gång det stora är väl klart men en massa smågrejer ska fortfarande fixas och när det är ur världen kommer nog allt att kännas bättre...? Ett plus är att jag nu kommer i min brudklänning (har ju en reservklänning men den verkar jag kunna lägga ut till försäljning;)) och jag har ju fortfarande 42 dagar på mig att bli av med de sista kilona.

Att göra denna helg: träna, åka till Kungsholmen och hitta fler platser för bröllopsfotograferingen, bestämma mängd vin och bubbel så vi kan beställa detta nästa vecka, testa ut och köpa smokingar till sönerna, stansa ut och frysa in brödet till ca 330 canapeer.

Nästa vecka blir det till att planera för en tripp med båten till Finland eller annat EU-land för inköp av öl och lite mer sprit.

• Maries31

I morse ringde våra vänner och sa att de skulle åka över till Danmark och undrade vad vi behövde så nu slipper vi åka och handla själva, så sköööönt!!!!

Vi har också inhandlat två smokingar till sönerna idag och igår var vi och tittade på platser för bröllopsfotograferingen. Känns skönt att det händer lite :) Sambon köpte dessutom sin egen smoking i veckan som gick så nu har alla kläder till den stora dagen! :)

• Maries31
    meandmylove skrev 2014-05-18 19:38:24 följande:

Maries31, jäklar va snälla vänner! Men hade ni tänkt åka till dk? Där är ju tyvärr inte lika billigt längre, men kanske billigare än här iallafall! Kommer från Hbg så dk är ju närmsta grannstad..

Här är också allas kläder klara, utom lillans skor! Attans va svårt! Hm har ju vanliga enkla ballerina för 79, nästa steg är liksom zaras prinsessskor för 299. Varför finns inget mellanting? Jaja, det blir väl festskorna i slutet iallafall!

Ja vi har som tur är en massa toppenmänniskor runt omkring oss :) Vi har snart all alkohol vi behöver med hjälp av vänner och familj som åkt till Tyskland, Lettland och Danmark :)
    Själva skulle vi ha åkt till Lettland men nu sparar vi in kostnaden för resan också :) Men visst, det är inte superbilligt i Danmark men betydligt billigar än i Sverige blev det och som sagt... inga resekostnader :)
  • Maries31

Igår blev både jag och min blivande make "kidnappade" Jag har så helt underbara vänner och jag går bara runt och ler idag!  Lite trött och sliten är jag men varm i hjärtat!
    Dagen började med att jag skickade iväg min sambo till hans svensexa och strax därefter blev jag hämtad av min ena tärna som skjutsad hem till en av tjejerna där 14 fantastiska vänner stod och väntade, alla utklädda till min älskade.

Efter tårar och kramkalas serverades det bubbel och baguetter och sen fick jag öppna 14 paket, ett från varje person och gissa vem som gett vilket paket. När jag gissat rätt fick jag berätta hur vi lärt känna varandra och en anekdot ur vår gemensamma historia. Det var riktigt mysigt och alla fick en bättre bild av varandra och mitt förhållande till var och en.

Efter detta blev jag ombedd att ta på mig skorna för nu skulle vi ta oss till ett av stadens hotell. Där hade de hyrt en konferensavdelning och hyrt in en instruktör i magdans, jäklar vad skoj det var! Efter mååånga skratt och fantastiskt många felsteg så blev det lunch med mer bubbel innan det bar av till hotellets SPA-avdelning där vi slappade, pratade och skrattade i två timmar.

Sen bar det av till mig där jag blev ombedd att släppa allt och bara fokusera på att göra mig snygg, men jag skulle inte tänka på kläder... När jag var klar kom jag ut till två stora IKEA-påsar med korsetter, underkläder, skor mm mm och nu blev det fotosession. Jädrans vad jag fick byta kläder och jädrans vad naken jag var inför mina vänner Av fotona ska de göra en överraskning till min blivande make Blir en kul morgongåva

Efter avslutad fotografering hade vi bråttom till restaurangen där vi hade ett bord bokat och där också fler vänner slöt upp. God mat, massor av dryck och dans avslutade denna fantastiska dag. Ett och annat uppdrag (fast snälla) fick jag utföra men mina fina vänner känner mig verkligen och för mig blev dagen perfekt <3

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet