Inlägg från: Blivandefrufinger |Visa alla inlägg
  • Blivandefrufinger

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här är en till som gifter sig den 14 juni 2014 :)) som man längtar!

• Blivandefrufinger

Hej igen! Var längesen jag kommentera, men nu börjar det bli riktigt nära. 167 dagar tills den 14 juni :)) Vi har det fortfarande hemligt att vi ska gifta oss så det börjar bli svårt att inte skicka ut inbjudningarna nu. Vi hade också tanken att skicka ut dom så gästerna får det på alla hjärtans dag eller på vår 7 års dag den 16 jan. Och med tanke på att vi eller rättare sagt mest jag har svårt att hålla inne med giftemålet så blir det nog den 16 jan. Och osa siste april. Så att man har lite tid på sig att göra bordsplacering och ge besked till restaurangen. Hur går det för alla? Jag har klänningen klar, ringen utvald men inte köpt, bokat lokal och kyrka, restaurang - trerätters. Sång i kyrkan och preliminär bokat liveband till festen och fotograf såklart. Tärnor och bestman tillfrågade och som gett klartecken samt toastmaster. Har även bestämt färgtema som ska gå i guld, latte och ivory. Och sist men inte minst, Jag har en blivande make :)))

• Blivandefrufinger

Meandmylove- har ni berättat för någon eller ni har det också hemligt. Jag är lite velig angående det här att skicka ut korten, vill ju inte va för tidig men samtidigt så har vi ju som sagt inte berättat för någon och det e ju veckan innan midsommar och vi har flera släktingar och vänner som planerar veckorna runt midsommar tidigt. Vi har inte heller skickat ut save the date och vi är ändå sena om man jämför med att några av våra vänner redan fått tre stycken inbjudningar till bröllop den 31 maj och 14 juni.

• Blivandefrufinger

Hej allihopa!! Vad alla pysslar och donar :) så duktiga ni är! Nu har vi skickat iväg våra inbjudningar och därmed är inte vårt bröllop hemligt längre.. Sååå skönt! Vi har även redan fått in en hel del anmälningar och allt blir så mycket verkligare nu! En liknande slöja ska jag också ha, köpte den i bröllopsbutiken för 499, som jag även köpte min klänning i :) Lite skillnad på 499 och 94 kr.. Som tur e betalde min pappa och mamma för klänningen och slöjan 😃 Vi har också bokat musik i kyrkan, ska ha möte med dem nästa vecka för att gå igenom låtar.. Sambon och jag tok lyssnar på alla möjliga låtar, har två självklara men tycker det är jätte svårt. De flesta låtar har man ju hört på andras bröllop :/ Hur många låtar ska ni ha i kyrkan?

• Blivandefrufinger

Vi har också funderingar på utan dina andetag och även låten du är allt. Men vi får se, hoppas solisten har några förslag också.

• Blivandefrufinger

Neprome, tack så mkt! Åh vad spännande, kul att få en klänning uppsydd bara till en själv :) jag vill jätte gärna se den! Meandmylove. Vad roligt! Hoppas du blir nöjd med Kina klänningen. Du får också visa bild sen när den kommer :)

• Blivandefrufinger

Tess, ja det har jag. Är väldigt kort så vill ha höga klackar, dessa jag har på mig på bilden är 12,5 cm klackar. Med platå framtill så det känns som tur är inte som så höga klackar. Då jag har komplex för min längd så valde jag höga klackar vilket medför att det inte blir så mycket släp. Klänningsmodellen är egentligen utan släp. MEn i och med jag är kort så blir det ändå lite. Oxh givetvis hade det blivit mer släp om jag låga skor. Angående fotograf så är vi ungefär i samma frågeställning men har nu beslutat att anlita en professionell i och med att det är en gång i livet man gifter sig (förhoppningsvis)

• Blivandefrufinger

Är inne här varje dag men sällan att jag skriver ngt.

Nu är det verkligen nära och vad tiden har gått fort ändå.

Jag och min sambo gifter oss den 14 juni vilket verkar vara ett populärt datum :) 1 månad kvar imorgon!

Vad gäller bordsplaceringen så tycker vi också det är jätte svårt. Vi vill gärna ha lite mixade bord, både äldre och unga. Men min sambo kom på en bra ide, vi bad våra föräldrar att göra vars en bordsplacering och sen ska vi nu sätta oss ner tillsammans en kväll och titta på hur alla har tänkt och om vi alla har placerat personerna någorlunda lika så kör vi på det för då har ändå 6 personer tänkt likadant.

Ska ni ha runda bord eller långbord som ett E?

• Blivandefrufinger
    Nokaro skrev 2014-05-14 10:56:03 följande:

Vi kommer att anlända sist till festplatsen för att efter vigseln skall vi ta bröllopsfoton. Under den tiden kommer gästerna att ta sig dit, en promenad på 750 m från kyrkan. 

Väl där framme tar vår toastmadam hand om gästerna tills vi kommer. När vi anländer till platsen blir det brudskål med skumpa och jordgubbs-spett. Min mamma och hennes sambo kommer att ansvara för brudskålen vilket de själva ville göra :)

Hjälp! Inte länge kvar nu! It´s the final countdown snart!

Åh vad gott det lät med jordgubbsspett, vill du berätta mer om det? Jag är jordgubbstokig!!
  • Blivandefrufinger
    Nokaro skrev 2014-05-15 08:21:34 följande:

Vi kommer att ha frutspett med jordgubbar och ananas och servera de på en isbädd. Så när vi anländer till festplatsen så är det uppdukat med champagneglas och en stor isbädd där fruktspetten är upplagda. Förhoppningsvis regnar det inte så vi kan servera detta utomhus och mingla lite innan det blir dags att sätta sig till bords :)

Åh vad gott, det lät :) Får jag sno den idéen?! tyckte det lät godare än bara att ha salta pinnar och nötter :/
  • Blivandefrufinger

Imorgon är det min tur också :) känns helt overkligt att säga att detta är sista natten som ogift :)

Lycka till och stort grattis till er andra som också gifter er imorgon! Hoppas ni alla får en toppen dag som ni kan minnas resten av ert liv :))

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet