Inlägg från: Jonnas |Visa alla inlägg
  • Jonnas

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Hej,

Jag hoppar in här, hoppas det är okej. Vi gifter oss den 5/7 klockan 16.00 .
    Någon som har tips på någon bra bröllopsprogramsmall i färgen Champagne?

• Jonnas

Fint Nokaro!! Fläta är så snyggt! (Jag ska ha en water braid fläta (heter det så ).

• Jonnas

Jag har ett dilemma . Jag vet inte hur jag ska ha håret . Jag var helt inne på att ha lockigt och fläta men när vi gjorde frisyren så tycker jag att jag inte passar i utsläppt (framifrån och har svårt att få lockarna att hålla kvar) :-S Men bakifrån älskar jag den!

Dilemma två är att jag ska ha en långs slöja = svårt att fästa snyggt.

Någon som har någon idé om hur man skulle kunna göra fram, eller ska jag ha uppsatt kanske?

Sista bilden tog jag med bara för att visa hur klänningen ser ut.

Tack på förhand!
  • Jonnas

Tack Iso och Kittwn ! Så spännande att hämta ut ringarna. Lägga gärna upp bilder (om ni vill såklart) är kul att se. Finns ju så många fina. Skulle vilja ha en på varje finger .

• Jonnas
    iso skrev 2014-05-13 14:49:33 följande:
    kan du berätta lite mer om dem, vad har du valt för material och stenar?

jag ska hämta mina den 23e... ska försöka få upp en bild då :). håller med dig om att man borde ha en på varje finger, så fint!
    Det är vitguldsringar (ej rhodinerade på bilden) med briljantslipade diamanter. 12 stycken på förlovningsringen och 10 stycken små på vigselringen med en 0,30 i mitten. D-F VS stenar.

Åh vad kul, då längtar du till den 23e antar jag ? Ja gör det!
  • Jonnas
    iso skrev 2014-05-13 17:41:46 följande:
    jättefina! kul att det är nån mer än jag som väljer diamanter. :)

själv har jag  en alliansring (13 stenar) som förlovningsring med princesslipade diamanter. vigselringen ska vara lite smalare i skenan och kommer att ha en ganska stor lite rektangulär cushionslipad diamant (modifierad briljant).

LÄNGTAR ihjäl mig sen jag beställde i vintras. kvalitén på stenarna är ungefär som dina (det skiljer ett steg i färg mellan den stora och de små för min del, men det syns nog inte när det är såpass nära i nivå). 
    Dina ringar låter superfiiina! Vilken spännande kombination och kul med något annat än dom runda. Blev jättenyfiken på att se dem .

Nej det är säkert ingen skillnad. Kul att du också valt lite bättre kvalité, många väljer ju större stenar med sämre kvalité, för min del blev det mindre mittensten och bättre kvalité (sen har jag små händer och smala fingrar, hade inte varit snyggt med för stor mittensten heller.
  • Jonnas
    Caisa skrev 2014-05-13 18:13:08 följande:

Idag kom sambons nya ring. Jag hade nästan ångest när vi tog fram den för att testa, men den passar! Vilken lättnad! Inget napp på den för stora ringen som jag försökt sälja. Jajja :)

Vad skönt . Hoppas någon nappar på den "gamla".
  • Jonnas
    iso skrev 2014-05-13 17:41:46 följande:

jättefina! kul att det är nån mer än jag som väljer diamanter. :)

själv har jag  en alliansring (13 stenar) som förlovningsring med princesslipade diamanter. vigselringen ska vara lite smalare i skenan och kommer att ha en ganska stor lite rektangulär cushionslipad diamant (modifierad briljant).

LÄNGTAR ihjäl mig sen jag beställde i vintras. kvalitén på stenarna är ungefär som dina (det skiljer ett steg i färg mellan den stora och de små för min del, men det syns nog inte när det är såpass nära i nivå). 

Glömde skiva att jag har en liten diamant i vigselringen mellan våra namn .
  • Jonnas

Vi har väntat på paket från Usa som min sambo beställde när han var på affärsresa men paketet kom till hotellet 1h efter att han åkt och idag fick vi reda på att det suttit fast i tullen men nu har det löst sig och kommer att komma *Wihoo* .

Vi ska fylla små champagne färgade tyllpåsar med personliga M&ms med bilder och texter som vi valt.

Var superledsen igår och trodde att det var kört men är så lättad nu.
  • Jonnas

Ja det kanske jag har sagt , minns inte själv (bröllopshjärna) .

De är beställda från www.mymms.com/, enda tråkiga är att vi fick betala 100 dollar i frakt :-O för att han inte hann ta med sig dem . Men men huvuvdsaken är att dom är på väg nu.

Gällande brudskålen kommer vi ha små fyllda croustader där vi gör fyllningen själva, enkelt gott & billigt!

• Jonnas
    Power of Love skrev 2014-05-18 22:10:24 följande:

Igår var vi och träffade vigselförättaren. Känns som vi gjorde ett bra val, hon var riktigt trevlig :) Vi fick även det sista köpt. Passade även på att köpa ballerinaskor till mig som jag kan byta till när jag blir trött i fötterna. 

Tårtan är också beställd nu. Blir med blåbärssmak så det gäller att inte spilla ;)

Så nu är det bara småsaker kvar. Allt annat "stort" som dukning, festhäften har vi andra som sköter. Bara 19 dagar kvar!

Blåbär lät ju väldigt gott ! Vi valde jordgubbar och champagne (tänkte inte ens på blåbär :-S).

• Jonnas

Nokaro skrev 2014-05-20 14:52:36 följande:

Nyfiken bara, vad har ni valt för slags bröllopstårtor? Smak, utseende osv!

Vi har färgtema champagne, tårtan kommer att se ut som på bilden men eventuellt quiltat med ätbara pärlor på översta och nedersta våningen. Eller så kör vi på lite snirkligt som på bilden och då även vårt monogram högst upp. Smaken är jordgubbar & champagne.

@Nokaro: Vad har ni för smak/utseende? 
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet