Inlägg från: AnnaRank |Visa alla inlägg
  • AnnaRank

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Åhh, vad skönt att kunna vräka ur sig lite! Jag har två tärnor, en som bor nära mig och min syster som bor 40 mil bort. Ingen av dem vill ha klänningarna som jag har föreslagit, så nu känner jag att jag skiter i det. Jag skrev till dem att de får lösa det bäst de vill. Jag har varit på dem om att skaffa klänningar länge, men får bara olika undanflykter, "Jag vill gå ner i vikt", "jag vill se vilket mode som kommer", etc, etc, etc.

Är det fel att bli förbannad på detta?

• AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-06 07:56:42 följande:
    Min blivande har också beställt kostym från Suitopia. Hoppas verkligen att den blir bra! Hur lång leveranstid hade ni på hans? Är så stressad över att den inte hinner komma i tid.. Har hört nu i efterhand att Suitopia är jätte sega med sina arbeten.. 
    Kul att ni var nöjda med hans kostym! 

Vad ska ni ha för låt som bröllopsvals? Vi kör ingen traditionell brudvals utan tar en låt som är "vår låt" från tiden innan vi skaffade våra barn. Får se vad den äldre generationen av gästerna tycker om det.. haha! 
    Min sambo beställde också en skräddarsydd kostym därifrån. Den tog strax under tre veckor att få hem och sitter PERFEKT. Servicen har varit underbar och personalen riktig hjälpsam. 

Jag har också hört en del dåliga saker om dem, men jag har ingenting negativt att säga om dem. Alls :)
  • AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-12 08:54:25 följande:

Vad bra att läsa om era tidscheman för bröllopsdagen! Hmm, måste nog göra ett vi oxå. Grejen är den att vi inte kommer att vara med varandra natten innan bröllopet och inte heller göra oss i ordning tillsammans utan vi kommer att ses i kyrkan. Vår vigsel börjar 14.30 och mina tärnor är hos mig från kvällen innan och sover över och sedan gör vi oss i ordning hemma hos mig. Sminkösen kommer till oss och min syster gör min frisyr. Vi har en fotograf bokad 10 timmar under bröllopsdagen och även hon kommer att vara hos oss och fota våra förberedelser. 
    Min blivande kommer att vara med sina marskalker fram tills det blir dags att ses i kyrkan. Våra bröllopsfoton tar vi efter vigseln medans gästerna tar sig till festplatsen. 

Är det några fler som gör som vi? Att ni inte ser varandra förns i kyrkan? Det verkar som att de flesta gör sig i ordning tillsamans. Min blivande har inte ens sett min klänning! 

I helgen övade vi på brudfrisyrer och det kommer att bli en snedfläta med små blommor i. Här ser ni en bild på hur det ungefär kommer att vara. Fast här är det utan hårsmycken.

Hej!

Vi ska inte heller sova ihop natten innan och min sambo har absolut inte fått se min klänning. Han kommer se klänning, frisyr och hela kittet för första gången i kyrkan. Vi vill båda ha det så och det känns lite spännande.

• AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-13 11:49:26 följande:

Jag känner inte man behöver styra in folk på att känna nya människor under middagen. Sånt löser sig under festen sen. På middagen skulle jag personligen hellre sitta med några jag tycker om att umgås och prata med istället för några helt okända som kanske inte har nåt gemensamt med. Sedan är det en helt annan sak när själva partyt börjar. 
    Vi kommer placera de "äldre" vid ett bord och partygänget vid separata bord men våra föräldrar med respektive närmast oss. Samt marskalker och brudtärnor nära oss. 

Igår började vi med att vika ihop små askar till våra gästgåvor. 32 st orkade vi med. 18 kvar att göra. Blir totalt 50 gäster. Kör resten ikväll. Sedan är det bara att fylla dem och lägga ett grönt band runt omkring.

Superfint, vad duktig du är! Vad kommer ni att fylla dem med?
  • AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-13 12:37:36 följande:
    Vi fyller de med 2 st chokladhjärtan insvepta i ceriserosa folie samt Ipren, Resorb och tuggummi :)
    Ett party och dagen efter kit!
    Åh, vad smart. Är det okej om jag snor din idé? ;)
  • AnnaRank

Vi kommer också fotografera oss efter vigseln, och gästerna blir då skjutsade till festlokalen. Kommer ni att severa någon lättare mat till gästerna då? Vi ska gifta oss 14.00 och har planerat middagen till 18.00. Blir det för länge utan mat?

• AnnaRank
    Milli skrev 2014-05-14 13:12:17 följande:

Va hos sömmerskan idag men fick väldigt dåliga besked, de går inte fixa min klänning!! Brast i gråt och vill bara skita i allt nu... Är dessutom så himla trött och sliten, hemma från jobb mellan 21-22 varje dag denna veckan och vet inte hur jag skulle ha tid att hitta något nytt när de bara är en månad kvar... Funderat några gånger nu på varför vi inte bara åket till las vegas å gifter oss å skiter i alla andra... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (behövde nog bara spy ur mig lite)

Vad har hänt med din klänning?
  • AnnaRank
    Jennie1414 skrev 2014-05-16 07:32:48 följande:

43 dagar kvar ... stressen börjar att infinna sig.

Kvar att göra:

Träffa prästen
    Beskrivning av gästerna
    skriva ut festhäften ( framsidorna är klara)
    15 ljusstakar kvar att göra (har gjort ca 20)
    15 ljuslycktor
    Köpa dukar
    Spika hela dagens program
    Nödkorgar till toaletterna
    Vimplar
    handla barnens kläder
    boka klipptid till barnen
    åka till tyskland (12 juni)
    Färdtransport ifrån kyrkan till festlokalen ( lutar åt  tandemcykel) :)
    bestämma psalmer
    "träna" på valsen
    Köpa skjorta till "handärhemmasomtrorviharalltidivärlden" :)
    Fluga till bestman
    hyra tårtställning

tror det va allt ... hugedamej ...

sen skall man hippas å svensexas här emellan oxå :) Eller förhoppningsvis iaf :)

vet när dom hämtar min sambo iaf ... åh den stackaren :)

Fick tillbaka min klänning oxå efter att den lades upp .. vi bestämde oss även för att förändra den lite... klippte bort tyget i ryggen så nu är den öppen i ryggen istället... är supernöjd!!!

43 dagar kvar här också. Längtar!!

Jag känner att vi har rätt bra koll på de "stora" sakerna, men när man går ner lite mer på detaljnivå som kommer jag ha panik dagarna innan bröllopet eftersom det är saker som dyker upp hela tiden.

Låter för övrigt riktigt coolt med tandemcykel. Hoppas ni får bra väder! :) Var ska ni gifta er?

• AnnaRank

Jag är helt lost när det kommer till psalmer. Vi ska gifta oss i Reykjavik så min familj och mina vänner kommer ju inte kunna sjunga med hur som helst. Är det någon som har förslag på psalmer på engelska som passar för ett bröllop? Eller annan musik?

• AnnaRank
    jenniie123 skrev 2014-05-25 15:07:02 följande:

Är det någon mer som har valt att gå in med sin pappa, och överlämnas vid altaret?

Vi har valt det, men jag vet inte i vilken ordning man går in. Det brukar väl vara så att budgummen och hans bestman redan står i kyrkan? Går min brudtärna sedan, och sist jag och pappa? Eller går jag och pappa först och sedan min brudtärna?

Tacksam för svar :)

Ps. 12 dagar kvar!!!

Vi gör likadant. Min sambo och hans bestman kommer stå där inne, sen kommer vår dotter som är ringbärare, sedan mina två tärnor (på rad, efter varandra) och sist jag och min pappa.
  • AnnaRank

Idag gjorde jag någonting som kändes lite.. galet. Jag har i ett par dagar gått omkring med en liten obehaglig känsla i magtrakten att klänningen jag köpt för vår stora dag, inte är Klänningen. Det är en fin klänning, javisst, men väldigt enkel. Jag klär mig väldigt enkelt till vardags, så jag tänkte att bröllopet inte borde vara annorlunda. Men sen tänkte jag att vafan. Om det finns en enda dag då man kan ta ut svängarna och gå all in så är det väl ändå på sin bröllopsdag? Så jag gick till butiken där jag köpte min förra, förklarade mitt problem och en väldigt gullig expedit lyssnade och tog fram en klänning som hon trodde skulle passa mig och mina önskemål.

Jag drog på den och blev nästan gråtfärdig. Där var den ju. Det var Klänningen! Den förra klänningen var fin, men den här klänningen känner jag mig vacker i. Och det är väl poängen?

Så sjukt glad att jag följde magkänslan!! :)

• AnnaRank
    20110519 skrev 2014-05-30 20:29:49 följande:

Nu när det börjar närma sig rejält för några så kommer listan igen. 

För min del är det 20 dagar kvar =)

Jackiiie                                31 maj

Privjet                                 6 juni

Zakaw                                 6 juni

Fancyrocker                        6 juni

Ulle09                                 6 juni

Power of love                     6 juni

MsChevy                            7 juni

Csve                                    7 juni

Sandrajavisst                      7 juni

Larssonmaria86                  7 juni

Caisa                                   7 juni

Maria466                            7 juni

sandrahs                              7 juni

Kittwn                                7 juni

ESW                                   7 juni

tess                                      7 juni 

Amerika                              7/14 juni

Ehp                                     13 juni

Emelie1014                         14 juni

Snartfrueriksson88             14 juni

Lokesmamma                     14 juni

Grynet86                            14 juni

Blivandebrud                      14 juni

Sanct                                   14 juni

jennyfer                              14 juni

MajKlas2014                      14 juni

Oprekär                               14 juni

Cskoldqvist                        14 juni

Mathildas                            14 juni

Milli                                    14 juni

Junibrud2014                      14 juni

RobinJessica                        14 juni

Cindy01                              14 juni

Havsklippan                        14 juni

widuse                                14 juni

Blivandefrufinger               14 juni

Mariia                                 14 juni

LillaCaroline                       14 juni

sweetjonna                          14 juni

meandmylove                     14 juni

jessi85                                 14 juni

Nokaro                                14 juni

Micaelan                             14 juni 

sahra89k                             20 juni

Midsommarbrud                 20 juni

20110519                            20 juni

Emma94                             20 juni

HalkatlaNr1                        20-21 juni

Theli504                              21 juni

iQbee                                  21 juni

Jennie1414                          28 juni

Birris                                   28 juni

blivandeforsmark                28 juni

Lollo92                               28 juni

Nymsa                                28 juni

Maries31                             28 juni

LinaNordstrom                   28 juni   

Millan                                 28 juni  

Betty84                               28 juni

Yennie                                28 juni

iso                                      28 juni

Elena1                                 juni

Clariza                                juni

MsThezzizen                       juni

Js fästmö                             juni

Lägg till mig på 28/8! :)
  • AnnaRank

iPad gillade inte riktigt det där med att svara på inlägg.. Men lägg till mig på listan för 28/8! :)

• AnnaRank
    Jennie1414 skrev 2014-06-03 12:48:12 följande:

Hej alla!

Nu är det nära för oss alla ... 25 dagar för mig!

I helgen blev min sambo svensexad... Å harregud va dom spökade ut honom... :) Men han hade haft en fantastisk dag/ kväll/natt.
    Nu kan han slappna av ... Det kan dock inte jag göra :/ E så nervös!

Tänkte höra lite... Va skall ni ha för musik som in/utgång i kyrkan?

Och va skall ni ha när ni dansar vals ( om ni nu skall de)

Hej!

25 dagar här med! Visst känns det overkligt? :)

Vi blev båda två svensexade/möhippade i helgen. Otroligt roligt och det kändes verkligen att det passade oss båda, det var ingen förnedring och ingenting jobbigt utan bara roligt, rakt igenom!

Såhär har vi tänkt:

Ingång: Concerning Hobbits.
    Utgång: Rid över skog (Ronja)

Vad ska ni ha? :)

• AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-06-04 21:46:30 följande:

Nä usch.. Nu börjar bröllops nerverna hugga in.. 

-Vår dotter som är brudnäbb verkar inte ha några skor på sig under vigseln. ALLA vita skor, sandaler som hela skor, som skulle funka som bröllops skor är slut eller finns inte i hennes storlek. Har kollat allt mellan Coop och NK.

-Min blivande säger hela tiden "det löser sig" med allt det som återstår att göra. Inga som helst tankar på att lösa det nu de närmsta dagarna utan vänta till typ sista dagen.

-Små detaljer som -vem hämtar blommorna på bröllopsdagen?
    -hur löser vi med att checka in på hotellet vi ska sova på?
    -tänk om det regnar, ja jag har paraply men mitt hår blir helt förjävligt så fort det blir fuktigt ute.
    -tänk om jag får mens då, kul att börja byta tampong när man har bröllopsklänning och behöver hjälp med att hålla upp klänningen varje gång jag går på toa.
    -Vi har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha som första dans.
    -tänk om nån av våra två barn blir akut sjuka när de är hos sina barnvakter och de måste ringa till oss mitt i bröllopps festen.

Ja ni ser... Har ni likadana orostankar? 

Hej!

Jag var ute och tittade på skor åt vår dotter (hon är 7) häromdagen, och de har rätt söta, vita skor på Skopukten. Kolla där!

• AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-06-06 12:36:44 följande:
    Tog en sväng till Skopunkten idag och kom hem med ett par vita skor till min 3 åring!
    Kul! Grattis till att ytterligare en sak fallit på plats :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet