Jennie1414 skrev 2014-06-03 12:48:12 följande:
Hej alla!
Nu är det nära för oss alla ... 25 dagar för mig!
I helgen blev min sambo svensexad... Å harregud va dom spökade ut honom... :) Men han hade haft en fantastisk dag/ kväll/natt.
Nu kan han slappna av ... Det kan dock inte jag göra :/ E så nervös!
Tänkte höra lite... Va skall ni ha för musik som in/utgång i kyrkan?
Och va skall ni ha när ni dansar vals ( om ni nu skall de)
11 dagar kvar för mig, otroligt nervös! :P
Jag har en kompis som är grymt duktig på piano, och eftersom min sambo inte är så kyrklig av sig (och inte jag heller egentligen) så kände vi att det skulle vara otroligt vackert att få "skrida" in (som prästen sa, haha) till pianospel istället för en maffig orgel.
Så: Som ingångsmusik ska vi ha Wagners bröllopsmarch, med arrangemang av Jonathan Cain (här kan ni lyssna:
)
Som utgångsmusik ska han spela låten "A thousand years" som är en av mina favoritlåtar, jag ska även sjunga den på bröllopsfesten, som en kärleksförklaring till min man. (
)
Som sololåtar har vi valt att min tjejkompis ska sjunga "The story" av Brandi Carlile, och min pianospelande vän ska sjunga "Kärleksvisan".
Vals har jag fortfarande ingen aning om! Funderar på Amanda Jensens "I choose you", men jag funderar även på att köra lite otraditionellt med foxtrot istället då jag tycker att det är mysigare. :P