Inlägg från: Zakaw |Visa alla inlägg
  • Zakaw

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Hoppar in här jag med, då jag blir Fru på nationaldagen nästa år. Den 6/6 2014 smäller det alltså, så lite drygt ett år kvar.

Än så länge har vi bokat kyrka, präst och festlokal samt gjort en preliminär gästlista och budget. Vi har också planerat i stora drag hur vi ska göra med mat och dryck, börjat spåna på kläder och löst frisör och makeup-frågan. Vi har kommit en liten bit på vägen alltså, och det känns jätteroligt. Ser fram emot hänga här och dela planering och pyssel med er! :D

• Zakaw
    HalkatlaNr1 skrev 2013-05-16 20:05:43 följande:
    Hur tänker ni göra med mat o så? Buffé eller typ 3-rätters? 
    Vi tänkte köra på buffé, fast med dukad förätt. Det känns lite mer avslappnat med buffé tycker jag, inbjuder till mingel och mellanprat... Och billigare såklart, vilket även det är en bidragande orsak, kommer bli dyrt nog ändå liksom! :P
  • Zakaw

Här har det hänt litegrann sen sist: Förutom att kyrka, präst och festlokal är bokat har vi nu reserverat bröllopssvit samt preliminärbokat ca 50 sängplatser för nära och kära på samma ställe. Gött med gemensamt boende och brunch dagen efter! :D Dessutom råkade jag buda hem en brudklänning på Tradera häromdagen... För ynka 519 kronor sys klänningen upp efter mina mått - jag har väl ingen större tro på att den kommer att se ut som på bilden, men för den summan kunde jag tänka mig att ta en vild chansning! Och det KAN ju blir bra! :P

• Zakaw

Wooaaa, fick meddelande nu om att min klänning från LandyBridal landat i Malmö... Nervös, var ordet!!

• Zakaw
    Milli skrev 2013-12-09 13:28:13 följande:
    Har ni planerat att göra en egen bröllopshemsida? Jag funderar på att göra en då jag tror de blir väldigt mycket text i kortet annars..
    Nu var ju inte jag tillfrågad här, men jag svarar ändå! ;) Vi tryckte ett ganska enkelt kort och valde att komplettera med en hemsida för mer info. Sen beställde vi klistermärken med hemsideadressen som vi ska sätta på kuverten och så en stämpel med densamma, att använda på baksidan av inbjudningskorten. Tror det blir jättebra! Kan vara ett tips kanske?
  • Zakaw

Wohoo, nu är jag också Fru! :D Vi hade en helt ljuvlig dag, kväll och natt i fredags och skrev sen in oss för lite rehab på Ystad Saltsjöbad. Där vaknade jag natten till i söndags av att min nyblivne make högt och tydligt sa "JA" från sin sida av sängen - i sömnen! :P Gulle!

Vi har såklart inte hunnit få några "riktiga" bilder än, men...
    (Klänning 1, La Sposa Fanal)

(Klänning 2, Alfred Angelo Cinderella)

Och jo - även brudar behöver faktiskt "pudra näsan" ibland... ;)

Lycka till alla ni som gifter er under helgerna framöver, ni har något helt underbart framför er!! <3

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet