7 juni 2014 blev jag fru Claesson :) vaknade vid innan sex och mös med min m2b innan sonen vaknade 20 i 7 vi gick upp och åt frukost och jag långduschade rakade och smörjde mig sen fick sonen bada. Vid 9 dök min kusin/frisör/sminkös upp och 20 min senarare kom näbbarna och emellan han våra pappor att komma och hämta lite grejer och lyckönska oss dom hade kvällen innan pyntat även vår ingång med björkar när dom höll på att pynta kyrkan och festlokalen. Sen åkte m2b med näbbarna till kyrkan för att övningsgå varpå sonen tvärvägrar ovh lägger sig bara sonen lämnas hos sin farbror några timmar och ena näbben kommer hem medan killarna hämtar blommorna under tiden har jag gjort i ordning i sovrummet och nu börjar vi fixa oss det dricks skumpa och cider och jordgubbar min stackars näbb trampar på värmetången så vi får leka sjuksyster. Halv två kommer skjutsen (på onsdagen fick vi fixa ny då min m2ns brors bil pajade) och då är inte sonen färdig inte mannen och inte jag varpå allt blir asstressigt 10i 2 va kommer vi iväg och anländer en kvart försent till fotografen det var mjukt i gräsmattan så min klackar sjönk om jag inte stod på tå men fotograferingen gick bra och min sin samarbetade till och från så vid halv fyra åker bi ärevarv i stan och beger oss mot kyrkan i bilen sitter två asnervösa näbbar och ett nervöst brudpar vi anländer prick fyra och när vi går in i kyrkan och väntar utanför dörrarna gallskriker sonen och bi vet inte hur vi ska göra bära honom eller gå själv det känns som en evighet innan dörrarna öppnas men då slutar han skrika ovh går snällt med sina kusiner längs gången och vi bara ler och jag börjar nästan gråta när jag går för i mina föräldrar och ser att dom gråter så börjar mina tårar rinna vigseln är magisk och min kusin sjunger så vackert och då börjar äntligen solen skina från molnfri himmel på morgonen var det skitkallr och det började regna vid lunch... Att få kliva ut bland gästerna och ta emot gratulationerna var fantastiskt även att få mängder med ris på sig var helt ok och sen åkte vi not festen där det blev brudskålen och middagen började precis innan gästerna kom trillade en av hyllorna i kylskåpet ihop med jordgubbssåsen! Men de lyckades rädda så dom kunde spä den och ändå servera sen under middagen följde sånger tal och lite spex och lekar jag fick leta reda på min man bland 8 olika mansben och jag lyckades! Vi skar tårtan och öppnade paket och sen tog vi våran bröllopsdans men den blev inte som vi tänkt oss tyvärr men vid ett kom festen igång på riktigt och höll på till 4 då började vi packa ihop lite och gick ner till bryggan vid sjön och där togs kort på oss i gryningsljuset vid 5 kom vi hem då väntade kaos i trädgården och inne toapapper överallt ved utslängd i trädgården skyltar texter sprejat på backen hängt upp saker på taket cementerat igen brevlådan osv inne låg det knäckesmulor och frigolitbitar överallt typ men vi lyckades ändå få till "bröllopsnatt" och jag somnade lycklig vid 5,30 vid 10 väckte min man mig och då hade han dukat fram frukost och gjort plättsmet så han stekte hjärtplättAr till mig den lyckligaste dagen i mitt liv och min son skötte sig jättebra hela kvällen och var smäll mot min syster som hAde han på natten