Inlägg från: junibruden89 |Visa alla inlägg
  • junibruden89

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Jag gifter mig 7 juni inbjudningarn skickade kyrka lokal och värdpar utsett klänning och ring check menyn check våra mammor lagar idag hittade jag vem som ska göra tårtan och fotograf fixat :) känner ni er stressade? Jag känner mug hyfsat lugn ochsansad men längtar som sjutton :)

• junibruden89

Mina näbbar har nu tackat ja :) min systerdotter började nästan gråta när jag frågade :) som hon har längtat och hoppats. Syrran började spåna direkt hur kläderna till våra tre näbbar ska se ut pojkarna ska ha västa skjorta och trolugen svarta jeans då det är svårt att hitta"finbyxor" och tjejen får en klänning i blått/duvgrått som är vadlång tror jag. Min kompis erbjudde sig binda min bukett hon är utbildad florist och har jobbat som det så då ska hon få göra det :)

• junibruden89

Jag gifter mig 7 juni och vi skickade dom den 6 januari känns skönt att dom är ute varför vänta ville dessutom att så många som möjligt skulle komma :)

• junibruden89

Men man är väl bara brudklädd en dag? Tycker oxå proffs det är ju faktist förutom ringen det enda som finns ikvar efter bröllopet på festen får våra gäster fota

• junibruden89

Måste alla som är bjudna på bröllopet vara med på möhippan/svensexan? Jag och min sambo har prata med varandra om detta och vi lär bli underrättade om varandras då vi har barn ihop. Men jag vill inte veta när vad vi ska göra och vilka som ska vara med jag vill bli totalt överraskad sist jag var på möhippa så kidnappade vi henne på jobbet 7 på morgonen ;)

• junibruden89

Jag ska ha långa blå ljus blå servetter virkade silverglittriga servettringar folieklädda barnmatsburkar som blomvaser silvrigt presentsnöre utdraget och röda små dekorationshjärtan i övrigt vet jag inte riktigt

• junibruden89

Vi ska ha smördegshjärta på salladsbädd och någon form av skinkröra helstekt ryggbiff i tunna skivor potatisgratäng rödvinssås och två olika sallader och lite primörer hemgjord passiin eller citronglass med jordgubbsssås och chokladsås och nötflarn. Vet inte vad för placeringskort min son 14 månader vid brölloptet och min systerson ska ha mörka byxor vit skjorta och väst o fluga i marinblått med västen ser det mer klätt ut än bara skjortan. Idag betalade vi och planerade fotografen hoppas hoppas hoppas på fint väder så vi får fina bilder vid sjön :)

• junibruden89

Jag längtar och ser fram emot den som sjutton jag vet att mina systrar håller i den och hoppas på en heldag och jag hoppas jag får dricka alkohol så blir det lättare jag blir med all sannolikhet utklädd :) för mig blir det en barnledig dag då oxå vilket känns som lyx :) tror att det kommer och ske typ andra helgen i maj men vi får se ;) det blir roligt att se om jag och min m2b lyckas hålla det hemligt för varandra vilket vi har tänkt och vi måste veta få den andre måste ta hand om sonen :)

• junibruden89

Msthezzizen jag tänkte exakt samma sak känns ju lite onödigt att beställa hos floristen då det är ganska dyrt :(

• junibruden89

Caisa jättefin klänning! I lördags beställde jag tårtan och i april ska vi provsmaka och slutbeställa hur den ska vara :) och idag testade jag håruppsättning men det lär behövas en del löshår... der blir en halvuppsättning eftersom jag ska ha både slöja och tiara och den frisyren trivdes jag bäst i :) försöker komma på hur placeringskorten ska se ut men kommer inte feam till mågot. Förslag? Har skrivit på hibdersprövningen och namnbytet. Kommer namnbytet ske automatiskt på bröllopsdagen eller när blur det?

• junibruden89

I förra veckan köpte vi mannens kostym den blev dyrare än min klänning ;) men det är klart han kan ju använda sin igen det kan inte jag... I nästa vecka ska vi kolla på lokalen och bestämma hur borden ska stå och den 1/4 är sista anmälningsdag så då kan vi börja med bordsplaceringen och idag ska vi köpa mönster och tyg till näbbarna min syster ska sy dom :) roligt när det börja hända lite saker :)

CIA
  • junibruden89

Igår provsmakade tårtor och beställde det blev sockerkaksbotten med daimmousse rårörda hallon och ett anslag med vit chokladmousse och vit marsipan :) i fredags hämtade vi ringen en vitguld med 8 diamanter på rad och en "knyck" på mitten. Jag väntar på att prästen ska ring så man kan ses snart så vi kan göra häftet till kyrkan. Bordsplaceringen är äntligen färdig (puh) och vi har ca 30 gästbeskrivningar ikvar :) ifredags kom min morgonrock från ellos jättefin den blir perfekt eftersom jag kommer fixa hår smink och påklädning hemma :)

• junibruden89

Vad ska ni ha för nytt/gammalt/lånat/blått? Nytt är ju lätt och jag ska låna min mammas armband och det blir nig blått strumpeband men gammalt?har ni något förslag?

• junibruden89

Vi ska ha "den blomstertid nu kommer" min absoluta favorit och "Guds kärlek är som stranden" tror jag eller "denna ljuva sommartid" mitt upp i planeringen så gick min älskade farmor bort i förra veckan så nu blir det begravning och min blivande ska ta bort halsmandlarna i mitten å maj så det känns lite sådär nu :( men i torsdags provade jag klänningen jag är så nöjd :) och nu är placeringskorten färdiga och rispåsarna. Min blivande hämtade ut kostymen i fredags vilken service vi köpte väst och fluga på annat ställe ändå hjälpte hon oss så han fick prova allt så snygg han var!!!

• junibruden89

I onsdags blev jag kidnappad till möhippa det var nog mitt livs roligaste dag :) jag fick massage och jag fick göra en del pinsamt och jag var utklädd i tre olika utstyrslar kvällenavslutadf jsg med son en oktoberflicka med stay-ups på ett uteställe jag blev totalt överraskad och jag har världens bästa systrar som gjorde detta för mig sammanlagt var det 16 st plus jag inte dåligt att alla kunde som jag kunde tänka mig att ha där nu kan jag bara planera för bröllopet de sista 35 dagarna och retas med sambon som är orolig att de inte blur svensexa haha!????????????????????????????????????????????????????????????

• junibruden89

Meandmylove kritvit skjorta är det som det brukar vara har man en scart eller mörk k?stym så spelar det ingen roll att din klänning är ivory men till kritvitkostym måste det sett lite k?nstigt ut. På måndag är det äntligen dags att träffa prästen vi ska oxå ha blomstertid nu kommer (min absoluta favoritpsalm alla kategorier) och en vänlig grönskas rika dräkt ingång mendehlson solo du är allt och kärleken förde oss samman men utgång vet ja inte så svårt att bestämma sig på måndag eftermiddag ska jag och min kompis välja blommor och hur buketten ska se ut helblå med lite vitt eller röda rosor med brudslöja eller liljekonvaljer eller röd/blå/vit.... I veckan ska vigselprogrammet göras och skrivas ut och lite annat pyssel. Veckan som varit har mannen min opererat bort mandlarna och jag vart på begravning och jag har även provat min klänning efter ändringar och den blir så fin nu ska det bara på en massa glitter så är den färdig näbbkläderna ska provad ihop på tisdag. High bara 3 veckor kvar så är jag fru C :)

• junibruden89

Du går till vänster om mannen in i kyrkan och ut så vänder ni er och du går på hans högra alltså på samma sida av gången både in oj ut. Vi åker bak i bilen tycker det är bäst. Hur ni går ut ut kyrkan bestämmer bi med prästen vi går ut genom stora utgången och går runt och in på sidan igen och väntar tills alla är ute och sen går vi ut på stora igen där alla är samlade. Enligt våran präst så behöver vi bara ta på min vigselring men det är väl valfritt. Min syster kommer ha min son och jag kommer ignorera om han gör något det är våran stund och det är upp till barnvakten att agera. Vi kommer hålla handen iaf men det är helt valfritt även kyssen efter löftena är valfri så vill ni göra den prata med prästen och be honom/henne säga "nu får du kyssa bruden"

• junibruden89

7 juni 2014 blev jag fru Claesson :) vaknade vid innan sex och mös med min m2b innan sonen vaknade 20 i 7 vi gick upp och åt frukost och jag långduschade rakade och smörjde mig sen fick sonen bada. Vid 9 dök min kusin/frisör/sminkös upp och 20 min senarare kom näbbarna och emellan han våra pappor att komma och hämta lite grejer och lyckönska oss dom hade kvällen innan pyntat även vår ingång med björkar när dom höll på att pynta kyrkan och festlokalen. Sen åkte m2b med näbbarna till kyrkan för att övningsgå varpå sonen tvärvägrar ovh lägger sig bara sonen lämnas hos sin farbror några timmar och ena näbben kommer hem medan killarna hämtar blommorna under tiden har jag gjort i ordning i sovrummet och nu börjar vi fixa oss det dricks skumpa och cider och jordgubbar min stackars näbb trampar på värmetången så vi får leka sjuksyster. Halv två kommer skjutsen (på onsdagen fick vi fixa ny då min m2ns brors bil pajade) och då är inte sonen färdig inte mannen och inte jag varpå allt blir asstressigt 10i 2 va kommer vi iväg och anländer en kvart försent till fotografen det var mjukt i gräsmattan så min klackar sjönk om jag inte stod på tå men fotograferingen gick bra och min sin samarbetade till och från så vid halv fyra åker bi ärevarv i stan och beger oss mot kyrkan i bilen sitter två asnervösa näbbar och ett nervöst brudpar vi anländer prick fyra och när vi går in i kyrkan och väntar utanför dörrarna gallskriker sonen och bi vet inte hur vi ska göra bära honom eller gå själv det känns som en evighet innan dörrarna öppnas men då slutar han skrika ovh går snällt med sina kusiner längs gången och vi bara ler och jag börjar nästan gråta när jag går för i mina föräldrar och ser att dom gråter så börjar mina tårar rinna vigseln är magisk och min kusin sjunger så vackert och då börjar äntligen solen skina från molnfri himmel på morgonen var det skitkallr och det började regna vid lunch... Att få kliva ut bland gästerna och ta emot gratulationerna var fantastiskt även att få mängder med ris på sig var helt ok och sen åkte vi not festen där det blev brudskålen och middagen började precis innan gästerna kom trillade en av hyllorna i kylskåpet ihop med jordgubbssåsen! Men de lyckades rädda så dom kunde spä den och ändå servera sen under middagen följde sånger tal och lite spex och lekar jag fick leta reda på min man bland 8 olika mansben och jag lyckades! Vi skar tårtan och öppnade paket och sen tog vi våran bröllopsdans men den blev inte som vi tänkt oss tyvärr men vid ett kom festen igång på riktigt och höll på till 4 då började vi packa ihop lite och gick ner till bryggan vid sjön och där togs kort på oss i gryningsljuset vid 5 kom vi hem då väntade kaos i trädgården och inne toapapper överallt ved utslängd i trädgården skyltar texter sprejat på backen hängt upp saker på taket cementerat igen brevlådan osv inne låg det knäckesmulor och frigolitbitar överallt typ men vi lyckades ändå få till "bröllopsnatt" och jag somnade lycklig vid 5,30 vid 10 väckte min man mig och då hade han dukat fram frukost och gjort plättsmet så han stekte hjärtplättAr till mig den lyckligaste dagen i mitt liv och min son skötte sig jättebra hela kvällen och var smäll mot min syster som hAde han på natten

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet