Inlägg från: Himla |Visa alla inlägg
  • Himla

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Caisa skrev 2014-04-12 12:00:50 följande:

Även jag har massor av mardrömmar om bröllopet :D Mest att förberedelserna tar alldeles för lång tid och att gästerna tröttnar och åker hem! En annan knäpp dröm var att min brudbukett förväxlades med ett barns och att jag fick en med videung och en nalle i. Haha!

Igår beställde vi äntligen blivande makens ring. En i titan och rött guld blev det! :)

Fina ringar :) Var beställde ni dom ifrån? Sambon har ett fysiskt jobb och vi kommer välja olika ringar vi har olika stil.
  • Himla

Ni som serverar alkoholfritt,. Då jag själv inte dricker alkohol alls, inte ens de alkoholfria som faktiskt innehåller 0,5 % alkohol vill jag tipsa om att se till att bjuda på läskande saker istället för läsk. Jag har lärt mig att blanda olika drickor etc så man får till roligare dricka än cola och vatten. Prova eller leta recept på nätet.

• Himla
    AnnaRank skrev 2014-05-16 12:18:15 följande:

Jag är helt lost när det kommer till psalmer. Vi ska gifta oss i Reykjavik så min familj och mina vänner kommer ju inte kunna sjunga med hur som helst. Är det någon som har förslag på psalmer på engelska som passar för ett bröllop? Eller annan musik?

Amazing grace? Den är ju känd över allt. sedan finns Leed me lord vilken är rätt enkel att sjunga men vet inte vad ni gillar....
  • Himla
    Caisa skrev 2014-05-19 09:37:38 följande:

Tre veckor, 19 dagar kvar nu! Nu måste jag börja fundera på vad som fortfarande måste göras. Känner mig överdrivet lugn! 

Att göra:

- Göra klart placeringskorten
    - Göra klart bordsplaceringskarta samt festhäfte
    - Köpa värmeljushållare
    - Hämta klänningen som är inlämnad för justeringar hos designern/sömmerskan

Ikväll får vi även besök av vår lokaltidning som vill ställa lite frågor om oss och vår bröllopsplanering. Spännande! :)

Oj ska du hamna i tidningen vad kul! Länka gärna till reportaget när det är klart :)
  • Himla
    LinaNordstrom skrev 2014-05-22 20:21:54 följande:
    Jag har pysslat ihop en ringkudde idag, använde tyg från en av tärnklänningarna som ändå inte passade
    Jättefin!
  • Himla
    Power of Love skrev 2014-05-27 10:46:31 följande:

Nu sitter jag och väntar på att min klänning ska böi klar. Har inte sett den sen jag köpte den i januari och har haft en liten liten tveksamhet. Den var precis vad jag ville ha men jag gillade inte axelbanden. Så idag när jag provade föreslog sömerskan att jag skulle vara utan band. Och då föll allt på plats! Jag passade mycket bättre i axelbandslös klänning och såg mycket mer "brudig" ut. Så nöjd! Ska se om jag kan fixa bild sen :)

Härligt när det blir en jaaaa känsla då man provar sin klänning!!
  • Himla
    meandmylove skrev 2014-05-28 19:45:56 följande:

Jag har en ganska stor flätad korg men den är i rotting (färg) alltså brun. Trä. Skulle vilja ha den i vit men eftersom den är flätad går det inte att måla bra.. Sy foder kan man ju göra men det känns så meckigt, har inte ens något tyg hemma.. hm...

Jo den kan du spraymåla vit!!!
  • Himla
    Kittwn skrev 2014-05-31 22:06:45 följande:

Fick lite panik nu i veckan när jag insåg att jag inte skulle klara av att dansa hela natten i min brudklänning. Den har ett släp som inte går att fästa upp och de kommer dansas från kanske 22-07... 

Så jag begav mig ut med min mamma och hittade en andra klänning! Var helt emot de tidigare, men nu förstår jag verkligen syftet. Känner mig så glad och nöjd med andra klänningen

Jättefin!
  • Himla

Emelie 1014, nu har du fått mig att gråta så här på onsdagsmorgonen...Fantastiskt vacker musik!

• Himla
    jessi85 skrev 2014-06-17 12:18:55 följande:

Nu är vi också gifta! Har inte riktigt hunnit smälta dagen och har lite av en efter-bröllopet-depp... Det var så snabbt över! Skulle vilja göra om det igen :)

Här är vi utanför stadshuset i Sthlm där vi vigdes:

Grattis!
  • Himla
    meandmylove skrev 2014-06-20 07:10:29 följande:
    Här kommer en mobilbild på mig och min MAN på vår dag 140614. 
    Ni som ännu ej gift er, ni har något fantastiskt framför er. 

Kram till er alla 
    Grattis! vad fina ni är!
  • Himla
    Caisa skrev 2014-06-20 15:41:58 följande:

Grattis till ni andra som gift er och ni som ska gifta er idag/imorgon! Vi kom hem från bröllopsresan igår och börjar landa i vardagen igen vilket är ganska skönt, dock känns det faktiskt sorgligt att bröllopet är över, även om vi såklart är lyckliga över att äntligen vara gifta! :)

Vår fotograf och filmare har tre andra bröllop att redigera innan de kan börja med våra bilder, så vi får vänta ett par veckor till. Dock har vi fått ett smakprov, här kommer det samt en bild från bröllopsresan! :)

Åh vilken vacker brud :)
  • Himla
    Ehp skrev 2014-08-23 18:27:11 följande:

Inte varit inne i denna tråden på jättelänge, Så underbara bröllopsbilder, ångrar nästan att vi inte hade stort bröllop men släkt och vänner :)
    Men den 13/6-14 blev vi iallafall man och fru i Paris.

Åh vilka underbara bilder på er! Ja jag försöker övertala mannen att bröllopet får bli här hemma i alla fall trots att han börjat svamla om Italien och ett bröllop för bara oss två.....

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet