Milli skrev 2014-01-10 17:39:44 följande:
Vad roligt att se hur långt ni kommit, har ju hållt er uppdaterade hela tiden med vad jag gjort och vad jag pysslat med men nu gjorde jag en lista. Har redan gjort mycket men som sagt är de en hel del kvar ;) Ser inte ut som att "klart-listan" tagit så lång tid men de har de verkligen, bara gästboken tog nog 12 timmar att göra (på flera dagar), ljushållarna tog bra många timmar de också, höll på i många dagar med dom, ja allt pyssel har ju tagit tid så klart, hemsidan tog också några timmar..,.. Trodde aldrig att ett bröllop tog sååå mycket tid, men så älskar jag både att planera och fixa samt att pyssla.. :))
Klart: Kyrka, präst, lokal, catering + menyn, liveband, dansshow, inbjudningskort, toastmadame, näbbar, tärnor, bordshållare (inte vanlig numrering), kuvertlåda, stora love bokstäver till scenen, gästbok med 660 blad i en låda, ljushållare, blockljus med fotografier på oss, bröllopshemsida, 53 stycken stolsöverdrag, boende, frisyr + makeup, tårta (gör själv), utsett en blombukett och kollat priser hos florist, musik som bandet spelar + spotify lista, bil (har flera amerikanare men ska ha den mannen gjort i ordning från grunden, värderad till 350.000),fotografer,. Älskar att pyssla så har gjort allt själv!
Köpt: brudklänning, underkjol, tiara + smycken och Ring, skor, hårnålar, slipsar + västar, barnens klänningar, tärnornas klänningar, väska till mig, klädfodral, kortmaterial, frimärken, tyg till stolsöverdrag + paneler, dukar, 11000 diamanter + några större, stolsrosetter till lokal och kyrka, 100 glitterljus, 2 näbbkorgar + 700 rosblad, servetter, 50m löpare, bordsarrangemang till alla bord plus massa girlanger och lösa blommor, slöjor (ska dock inte ha dom), skylt med vårat efternamn, gåvoaskar + alla gåvor, 100 hjärtanballonger, diamantband och diverse material till allt pyssel, slott caketopper, fontän och ställning till tårtan, 2 ljusnät, 24 flaskor sprit + några lådor öl, ramar, alvedon, samarin osv, blockljus + transferark, smink.
Kvar att göras: Sy klart 47 stolsöverdrag, sy 8 långa panelgardiner att ha bakom honnörsbord, bygga (evt svetsa) ihop en hjärtställning som ska kläs med tyll och blommor, göra ca 300 drinkkupponger, fixa serveringspersonal (ska höra med gamla klasskamrater från HR), fixa barnvakt (vill inte att någon nära familjemedlem ska gå hem för att passa barn), fixa lekvakt till barnhörnan, bestämma servettvikning, festprogram, vika och fylla gåvoaskarna, dekorationer till tårtan (ska göra själv), vägskyltar, toaskyltar, bestämma klart drinklistan, göra klart ramar till gästboken + barlista, bestämma ingång och utgångsmusik, önskebrunn, rosenbåge?, förätt ska göras i förväg och frysas in, få klartecken från musikern att de kan, få klartecken från bestman, bordsplacering, beställa tid förnaglar. Har säkert missat något?? :)
Nu kanske ni förstår varför jag är aningens stressad ;) Hade de inte varit för dessa stolsöverdragen som tar ungefär en timma styck att sy (med klippning och nålning) så hade de nog känns bättre =)
Wow du kör verkligen all in med pynt, vad fint det kommer bli! Jag hatar att sy så jag förstår om dom där stolsöverdragen känns jobbiga, bara att fålla gardiner ger mig högt blodtryck
Nu har vi bokat oss en ny lokal som är på en restaurang som fixar allt! Det känns faktiskt jätteskönt att dom ordnar med brudskål, mat, dryck, dukning, städning och allt sånt som hör till festen, så vi behöver inte ordna med så mkt pynt då dom hade fina rosa ljuslyktor, linnedukar osv att duka med. Vi har tänkt ta ut kuvertavgift på en del av mat- och dryckkostnaden och vi ska avsäga oss alla presenter så då känns det perfekt att restaurangen även har bar till kl 01 så gäster som vill ha mer alkohol än det som ingår till maten kan köpa det där
Gör väl en lista jag med
Klart
Kyrka, lokal, klänning, brudnäbbsklänningar, toastmaster, lekledare, brudfrisyr, makeup (ska göra själv är bra på det, men behöver köpa lite nytt), fotograf.
Kvar att ordna
Ringar, kläder till mannen och sonen, klänning till tärnan, meny, inbjudningskort, gästboken (påbörjad), festhäfte, vigselhäfte, solist till kyrkan (inte säkert att vi ska ha det), prata med prästen, in- och utgångmusik i kyrkan, gästlistan, brudbukett, smycken. Och säker annat som jag inte kommer på just nu
Lite stressigt känns det allt...