Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Hur kommer ni göra entré på festen?

Vi kommer ha mingel på innergården inväntar på vår ankomst (kanske 30 min så alla hinner samla sig) sen kommer vi in genom portarna. Men ska man ha någon speciell musik? Ska toastmastern uppmärksamma vår ankomst? Tänkte då att alla skulle vara försedda med bubbel så vi har brudskål precis när vi kommit. Hur gör ni?

• meandmylove

ISO, det får man ju förutsätta! Ja det tänkte vi också. Men ska ni ha någon speciell musik? Eller ska toastmastern typ säga att här kommer brudparet? Annars kommer ju ingen märka att man kommer haha

• meandmylove

Widuse, hjälp vilken svensexa haha! Men det var säkert värt det ;).

Ett tips till korgen är deo och en liten hårspray! Kanske en handkräm? Kanske bindor och skavsårsplåster, hårnålar. Jag bara brainstormar lite, mycket har man ju hemma som man kan lägga i!

Jag hade gärna gjort korg till toaletten men eftersom det är en stor lokal med 6 toaletter orkar jag inte göra 6 korgar direkt!!

• meandmylove

ISO, ja allt börjar verkligen komma ner på detalj nivå och det är många saker som oroar mig lite. Tex detta med om vi ska väcka uppmärksamhet när vi kommer till festen. Brudskål en, är det då ett typ "hurra hurra hurra" men utbringar? Ska vi ta mat först eller sist? Hur gör man med brudvals en? Ska det också väckas uppmärksamhet? Eller ska man bara börja spela ochh sänka belysningen?

• meandmylove

Brudskål är vad jag förstått första skålen efter vigseln innan middagen. När brudparet anlänt till festen/middagen. Oftast skålas det i champagne/mousserande.

"Till brudparets ära och lycka utbringas brudskålen."

"Den ska enligt gammal sed vara en enda skål och ordet brudskål ska inte upprepas under bröllopsmiddagen."

Detta citerat från Magdalena Ribbing som även ger förslag på vad den som utbringar skålen kan säga:

"-Svea och Sven önskas en underbar framtid och all lycka i den traditionella brudskålen. Skål!"

"Ofta förekommer det att ett fyrfaldigt, eller trefaldigt leve utbringas för brudparet i samband med den."

• meandmylove

Annarank, som nokaro skriver är nog något att plocka med bra, men inte en hel måltid då. Typ frukt nötter oliver snittar eller Whatever. Bara så man kan stoppa något i munnen.

Idag är alla vaserna klara, 96 st. Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med nu... kanske förbereda "paper tissue balls" som ska hänga över buffén och ev på innergården.

Sen är det ju fortfarande det stora dilemmat, serveringspersonal... Shit alltså.

• meandmylove

Milli; vad har hänt med klänningen? Går det inte att vända sig till annån sömmerska?

Såklart kan du boka tid hos butiker och informera direkt om när du gifter dig och att du måste ha klänningar som du kan få innan datumet.

Jag tycker annars du ska kolla blocket, där finns hur mycket som helst. Kolla i ditt närområde och om det skulle behövas ändring så fixar sömmerska det!

Var i Sverige bor du?

Kramar till dig!

Jonnas; Kul att paketet kommer! Jag kommer att ni beställt det för länge sedan,eller om någon annan sagt samma men det är ju inte då stor chans.

:)

• meandmylove

Precis som iso skriver så ska du absolut ta kontakt med butiken. Be någon annan ta tag i det åt dig om du inte har orken. Kanske din blivande?

Förklara att du inte är nöjd med produkten, att du vill få det korrigerat och klart till veckan före bröllopsdagen alt ekonomisk kompensation och behålla klänningen eftersom tiden är knapp.

Självklart ska de hjälpa dig om klänningen är i det skick du beskriver. Har du fått klänningen uppsydd i butik eller är den beställd från kedja (typ pronovias, mori lee osv)?

Stå på dig!

Nu har vi äntligen fått tag i serveringspersonal efter många om och men. Det känns jätteskönt att ha det avklarat trots att det nu går över vår planerade budget på den posten men vi ligger lägre på nästan alla andra poster så det känns absolut OK.

Någon som ska ge tärnor eller marskalk typ present? Min svåger lagar all mat till oss så jag vill ge honom ett extra tack. Kanske en riktigt grym flaska vin? Han tjänar ruggigt bra så pengar eller något sånt är liksom uteslutet.

• meandmylove

Fin present! Tyvärr bor vi alla i olika städer runt om i landet så det blir lite svårt att organisera för vår del, men perfekt för er. :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet