Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Fy så tråkigt med klänningen, förstår om du blir stressad!

Har tyvärr inga tips..

Här har knutar bärjat lösas upp, vi har nu fått tag i full styrka av serveringspersonal. Det stora är väl bordsplacering, bordsplaceringskartor och vigselprogrammen som ska printas (förberedda på datorn dock).

Jag har fått en vagel som jag kämpar med att massera bort innan bröllopet.. Har både naglar, smink frisör inbokad, funderar på att ta en ansiktsbeh med brynplock någon dag innan. Ska ni på mycket behandlingar? Jag fyller år på torsdag så har passat på att önska mig lite sånna skämma bort mig saker :)

• meandmylove

Jessi85, så segt med gäster som inte visar respekt.. men om du ringt en gång så får det ju vara bra sen kan man tycka. Vi hade osa i måndags men fortfarande ca 10 pers som inte osat.. Väntar till söndag sen ringer vi! Behöver ju spåna placering.

• meandmylove

Skönt med massage.. Jag var på massage för ca 2 månader sedan, vill gärna göra igen fast i helsingborg där vi gifter oss men det är svårt att hitta gravidmassage till hyffsat pris!

Nu börjar jag känna att jag får panik att jag inte har panik? Vet liksom inte riktigt vsd jag ska görs nu? Får kolla igenom checklistan igen ikväll!

• meandmylove

Så kul att läsa om vad alla har på sina todo-listor. Här är den inte lång.. Ska avvekra lite idag när jag åker in till stan med lillan. Vi ska köpa

-skor till lillan

-silkepapper till pompoms

-krokodilnäbbar till menykort på buffen

-lämplig korg att dela ut favours i

Utöver detta är det mest "möten" kvar. Möte med präst, möte på lokalen, möte sömmerskan mm. Alltså saker som är inbokade tider och inte behövs någon förberedelse. Allt är i övrigt klart. Jag ska göra pompoms, printa vigselprogramet, bordplacering och bordplaceringskartor.

Dryck från systemet är beställt, alkohol från tyskland införskaffat. Ja, allt känns ok!

• meandmylove

Imsevimse, så mysigt det var samma för oss!! Vi hade bokat kyrka och lokal till den 9/8-14 men fick glada besked om tillökning 7/8-14 så det skulle ju inte gå! Vi bokade snabbt om till ett tidigare datum. Jag ville inte vara föööör stor men vi ville ju ha ett sommarbröllop så 14 juni passade bra :).

Besök hos sömmerskan den 31 maj, kanske behöver den inte ens sys in längre? Haha! Jag vägde ju 10 kg mindre när jag lämnade den!! :D hoppas bara inte det är åt andra hållet att den nu är för liten! Gaaaah!

Idag var jag flitig på stan trots en missnöjd 1,5 åring som ålade sig i vagnen. Fick köpt både godis till barnen (som favour), gästbok penna, massa silkepapper till pompomsen och 12 st memo hållare till buffén! Inte trodde jag att jag skulle hinna med så mycket bra. Dessutom hann vi med kaffe och Meze tallrik på en uteservering :D

• meandmylove

Maries31, härligt med mycket planer! Vi har köpt alkohol i Tyskland men ville ändå beställa vin och mousserande på systemet. De har ju inga stora skillnader på priset från systemet på just vin och inte så kul sortiment heller. Däremot öl läsk sprit och sånt är ju mycket billigare!

Milli, håller tummarna för klänningen, stackars dig som måste köra så lååångt!

IQbee, helsike vilken fin bakelse! Du kommer vara fantastisk. Jättefin kudde också, har ni en liten ring bärare också? Vi har 2 näbbar (dottern och hennes kusin ca 1,5 båda) skulle dock aldrig våga lämna varken ringar eller blommor till dom. Blommorna skulle de säkert ätit upp och nu när jag tänker efter så skulle de säkert svalt ringarna också.

JAG FICK PRECIS LITE PANIK! Jag har köpt en ivory klänning, inte vit men verkligen inte gräddig. Däremot har mannen en VIT skjorta.. ajajajaj, kommer det se knäppt ut? Jag såg nämligen precis en bild på en brud i crew färgad klänning med mannen klädd i kritvit kostym. Det såg FRUKTANSVÄRT ut! Bör vi leta ny skjorta?

• meandmylove

Tack för feedback, min klänning är som sagt inte helt långt ifrån vit. Han har en ljusgrå kostym, skitsnygg boss, vit skjorta och blank grå slips. Färgglatt corsage rosa/gul/orange samma som från min bukett så det blir nog fint tilsammans :). Letar inte efter ny skjorta men vit kostym till gräddig klänning var INTE vackert.

Hittade också en bild på en brudgummens som hade slipsen knuten alldeles för högt upp! Den slutade ovanför naveln!!! Herreguuuuuuud!!! Men ser man inte sånt själv?

Nu har jag inte så mycket kvar att göra mer än att vänta på vår resa till Helsingborg sista helgen i maj. Efter det gör vi bordsplaceringen, tavlorna och printar vigselprogrammet. Önskar jag kunde posta bilder på min klänning men har ingen dator tillgänglig :(

Nöjer mig med att titta på era istället :)

• meandmylove

Maries31, jäklar va snälla vänner! Men hade ni tänkt åka till dk? Där är ju tyvärr inte lika billigt längre, men kanske billigare än här iallafall! Kommer från Hbg så dk är ju närmsta grannstad..

Här är också allas kläder klara, utom lillans skor! Attans va svårt! Hm har ju vanliga enkla ballerina för 79, nästa steg är liksom zaras prinsessskor för 299. Varför finns inget mellanting? Jaja, det blir väl festskorna i slutet iallafall!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet