JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
...ja det gick. ju bra som ni ser.... ;) tips hur man gör någon?
...ja det gick. ju bra som ni ser.... ;) tips hur man gör någon?
Hej! Ikväll blev jag klar med våra inbjudningar förutom de som hag måste kolla upp adressen till. Så skönt! Vi beställde till slut pocket kort från calligraphen med två inlagor för info. Sen stämplade vi dem på utsidan med vår egen stämpel. Jag drog en prickig washitejp runt och sen la vi dem i cellofan påsar med egen utstansade ettiketter för adress. Det blev fint och lite vintage som jag ville ha det! :)
Meandmylove: vet inte när vi ska skicka dem... kanske i början av februari? ( vi gifter oss 14/6) , jag oroar mig lite för att vi kanske har för sen osa -satte 11/5 . Men jag tog för givet att vi kommer veta ganska snabbt vilka som kan komma och inte.
...och för oss som bor i Östergötland kan det vara bra att skicka ut bröllopsinbjudningarna ganska tidigt eftersom det är vätternrundan samma helg som är ett jättestort cykellopp. Dels vet jag att det kan vara så att någon tänkt cykla med ffa för att ALLA hotel vandrahem och dyl är uppbokade och vi kommer att ha ganska mycket gäster som kommer att behöva logi. Vi har redan hört av oss och bokat upp hotelrum och då var det redan ( tex vandrarhemmet i Linköping) de som hade fullt.
Hur många gäster kommer ni ha? Vår lista slutade på 96 st men jag tror inte slla kommer....
Jennie 1414- vi skrev " vi tycker mycket om era barn, men vårt bröllop vill vi fira med våra vuxna vänner" Vi skickade våra inbjudningar idag!!
Caisa:jättefina!! Har du gjort dem själv??
Här tror jag vi ligger bra till. Klänning, catering, festlokal, fotograf, frisör , sminkning, hyra buss, brunch dagen efter , bröllopsnatt , placeringskort , inbjudningar fixade. Det som är kvar är pyssel som jag är på G med ( syr egna vimplar , samlar syltburkarsom skall kläs i spets etc... festprogram, vigselprogram, solosång på vigseln och val av låtar. Jag har haft en utmattningsdepression för ett par år sedan och vill försöka ta det lite piano så jag inte storknar av stress sista veckorna....
Kittwin: titta på pintrest ... Där finns jättemycket fina tips och idéer. Jag går mest runt och tänker på bordsdekorationer just nu... Har sytt massor vimplar och viker om poems för glatta livet! :)
Vi gifter oss den 14/6 och skickade inbjudningarna redan för två veckor sen! Vi har många gäster som kommer resande och soim villkebesdtälla biljetter etc....