Inlägg från: Betty84 |Visa alla inlägg
  • Betty84

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Larssonmaria86 skrev 2013-10-31 20:50:03 följande:
    Betty84: Jättefin klänning! Provade den själv och den var favoriten bland mina tärnor men när jag och mamma gick och provade själva så hittade jag "The One" :D Och det blev en från La Sposa, Mostan. Älskar den och så ska jag ha en lång slöja med spets på :)

Min budget var från början 3 000 kr för skulle köpa en från Kina men när jag började prova klänningar i butik så ändrade jag mig, vågade inte chansa med Kina. Och nu gick klänningen på 7 500 kr men det gör inget, har ingen jättestrikt budget.
    Men hej ångest, välkommen! Nu när du skrev det så gick jag in på La Sposas sida och kollade. Gud vilka vackra klänningar! Tvivlar nu på min. Suttit och granskat bilden med mina mest kritiska ögon och hittar nu massa fel, bland annat fel på hur den sitter. Får väl intala mig att den kommer sitta bättre framöver. Har trots allt gått ner nästan 5 kg sen den bilden togs, och mer ska det bli! Målet är att jag ska tappa ytterligare ca 10-15 kg innan bröllopet
  • Betty84

Ja du, inte vet jag egentligen. När jag blir osäker kan jag nog hitta fel på vad som helst :)

• Betty84

Hej Junibrudar!

Jag har varit rätt inaktiv i tråden länge nu, men gud vad det börjar dra ihop sig.
    Känns som att man blir mer och mer nervös för varje dag som går!
    För vår del är det 107 dagar kvar och jag fick samtalet jag längtat (och fasat för) idag. Min klänning har kommit!!!!!!

Så jag ska ner på stan med nervösa och skakiga ben imon och prova den :) 

• Betty84

Då har man kommit hem fr salongen efter en första provning av min klänning. Och den passade perfekt! En sak mindre att oroa sig för :D

Har även varit iväg med cateringfirman hos en blomstergrossist. Jag ska ha Vendela och Ocean Song rosor i buketterna och på borden och hos grossisten vill de ha 10 kr/ros för dessa. Så det blir att vi köper fr grossisten istället för att Interflora ska ta 45-50 kr per ros. 

• Betty84

Ni som redan blivit kontaktade av/träffat prästen, när ska ni vigas? Vi vigs den 28.e juni och jag har lite panik över att vi inte hört ngt fr prästen än!

• Betty84
    Nokaro skrev 2014-04-10 13:55:43 följande:
    Vi vigs den 14:e juni och har inte hört ett ljud. När jag kontaktade de själv sa de att prästen hör av sig 3 veckor innan..
    Känns sent!
    Ja det låter väldigt sent med 3 veckor innan! Jag hade blivit tokig! Man vill ju gärna träffa människan och gå igenom allting
  • Betty84

Höll på att bli tokig inatt, kunde knappt sova pga oro över det här med prästen...
    Ringde församlingen på vägen till jobbet i förmiddags. De har inte ens schemat klart så de har ingen aning om vem som ska viga oss!! Gah! 

• Betty84
    tess skrev 2014-04-14 19:54:53 följande:

Det tar minst 4-8 v efter att prästen har skickat in sina papper innan namnändringen slår igenom. Enbart om man åker på en längre resa eller väntar ett tag efter bröllopet innan man åker så kan det bli problem om man har bokat i sitt gamla namn. Denna info fick jag av Skatteverket när jag frågade.

Blev genast lite orolig här! Vi åker på våran bröllopsresa exakt 2 månader efter bröllopet. Resan är bokad i mitt nya namn dvs jag måste hinna fixa pass innan vi åker iväg. Det kan väl ändå inte ta så lång tid?!
  • Betty84

Ringde nu för att stilla min nyfikenhet kring detta och fick samma svar. 
    För övrigt behöver damen jag pratade med gå en charmkurs omgående. Tycker inte det är ok att en myndighet snäser av en på det viset som hon gjorde... 

Kul att behöva oroa sig för resan nu... verkligen...

• Betty84

Ja och resan är bokad i mitt nya efternamn. Tänkte att på två månader så hinner alla ändringar gå igenom... Men tydligen är SKV som dom är och mitt i bröllopsplaneringen glömmer man väl att myndigheter kan vara jävligt sega att ha och göra med :(

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet