Inlägg från: Kittwn |Visa alla inlägg
  • Kittwn

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

LinaNordstrom skrev 2014-02-04 09:51:50 följande:
    Oh my! Känner ni så mkt människor?? 
    Nopps =P Inte jag i alla fall. Jag kommer väl "känna" 100 av dom kanske. Jag vet att de är helt galet, jag tyckte de först när jag kom hit iaf. Men nu har jag vant mig.

Man ska liksom bjuda ALLA. Först såklart all släkt, dvs ALL släkt. Sen kommer min blivande från en liten by och egentligen "borde" vi väl bjuda alla där ifrån men de kommer vi inte göra utan bara de som är vänner/släkt med familjen. Sen skall alla vänner och bekanta. Arbetskompisar (och min svärfamilj har två företag). Och de gäller inte bara brudparet utan även familjerna och bestman/tärnor. Dom får själva bjuda in (när min blivande var bestman för något år sen så bjöd han 70 egna gäster). Så de kommer snabbt upp i måånga gäster.

Min blivandes syster gifte sig förra året och dom hade 1000 gäster. Men där var de många efter som var sura för dom inte blivit bjudna så alla dom kommer vi få bjuda ;) Men eftersom de är "så få" från min sida så blir de ett noramlt (för här) bröllop ändå. Har varit på bröllop med upp mot 2000 gäster ;)
  • Kittwn

Kalejdoskop skrev 2014-02-04 10:04:42 följande:
    Jag gifter mig i juli, men jag svarar här ändå :) Jag kommer ha slöja under vigseln, som kommer tas av till festen. Min frisyr kommer mest troligt innehålla båda vita blommor bak i håret, och ett glittrande band framför frisyren, istället för en tiara då. Då blir det lite extra även utan slöjan! Hur hade du tänkt dig din frisyr?
    Jag hade tänkt antingen såhär

eller såhär

Tycker nog de kommer "behövas" något i håret när jag tar av slöjan. Tar alla av slöjan? De är ju ganska olika frisyrer, som kräver väldigt olika hår dekorationer isf
  • Kittwn
    Kalejdoskop skrev 2014-02-04 11:23:06 följande:
    Båda frisyrerna är verkligen jättefina! Som du säger så kräver de nog olika dekorationer. Jag tänker antingen tiara eller ett band på den andra frisyren, och på den första skulle kanske lite blommor eller pärlor i håret vara fint. Titta runt lite, till exempel på pinterest, där finns hur mycket inspiration som helst! Det där med om slöjan behålls på eller inte är nog en smaksak. Har man en hellång slöja så är det nog jobbigt att ha på den hela kvällen kan jag tänka mig. Jag kommer ta av den eftersom min frisyr kommer vara rätt arbetad i sig, plus att det blir lite jobbigt att ha hela kvällen. Du bestämmer helt själv hur du vill göra, tror inte det finns några regler :)
    precis vad jag tänkte! Skall försöka komma iväg relativt snart och göra test uppsättning hos frisören så jag ser vad som passar bäst.

Jag kommer ha en halvlång slöja. När jag testade slöja så kände jag mig såå mycket finare och "brudigare". så kanske inte kommer vilja ta av den ändå =P Men de kanske är lite jobbigt att ha den. Även om den inte är så lång så fladdrar den ju runt när man dansar och så.
  • Kittwn
    Nokaro skrev 2014-02-04 14:37:59 följande:

Hej!

Jag kommer att ha halvlång slöja samt en jätte fin tiara. Slöjan ska jag ha fram tills middagen börjar och sedan kör jag med bara tiaran. Ska ha en halvuppsättning av håret. Sätter i extensions 1 månad innan så jag kan göra nåt fint av min frisyr! Har sparat ut mitt hår nu i ca 8 månader.

Har du någon bild på tiaran? Låter som en bra plan tycker jag :) Tycker de är jättesnyggt med halvuppsatt! Men jag vet att jag alltid vill sätta upp håret när jag dansar för de blir så himla varmt. och vill inte gärna sluta bröllopsfesten med håret i en slarvig knut ;)
  • Kittwn
    meandmylove skrev 2014-02-04 21:01:05 följande:
    Oj nu blev jag lite vilsen! Jag hade tänkte ha uppsatt hår med lång slöja. Frisören sa att den då måste sys fadäs benhårt så den inte smiter iväg. Men då kan man ju inte ta av den sen? Ska man byta till en kort under middag och fest? Eller bara ett spänne? Men hur ska jag kunna göra det utan frisören? Ojojoj.
    Har faktiskt inte ens funderat över HUR slöjan sitter fast... När jag provade så var de bara med en såndär hårkam så de var väldigt lätt. Men antar att de bör sitta lite mer ordentligt när de är på riktigt. Kanske behövs de mer/hårdare fästning om du har lång slöja? Och beroende på frisyr och så? Kan tänka mig att de är lite jobbigt att dansa med hellång slöja. 
  • Kittwn

Är de någon av er som bloggar om bröllopsförberedelserna föresten?

• Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 15:50:45 följande:
    Ok ja det är verkligen annorlunda. Måste vara en enorm lokal ni ska ha då Törs man fråga vad bröllop för så många personer kostar? Fast jag antar att man får pengar i present va?
    Här skall vi vara www.megaro-rethymno.gr/index.php&view=offer&id=2&Itemid=479

Vet faktiskt inte vad de kommer gå på än. Men när vi tittade förra året (skulle gifta oss 2013 men så blev jag gravid och fick skjuta på de) så var de runt 8€per person. Men antalet är inte så exakt. folk osar inte och tar med någon kompis och sådär så man vet aldrig exakt antal. Sen kommer vi ha eget kött (har gård med lamm) så då blir de ju billigare också.

och yes man får pengar :)

Vad betalar ni per kuvert?
  • Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 16:45:19 följande:
    KittWn Kuvertpriset för oss är ca 580:-/vuxen.
    Vad ingår?
  • Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 18:15:12 följande:
    KittWn Det ingår brudskål, förrätt, buffé, tårta, kaffe och avec samt 2 glas vin/öl/cider.
    Ingen personal/städning osv?

Förstår verkligen att många måste hålla igen på antalet gäster hemma. Även om de, enligt mg, är betydligt vackrare med Svenska bröllop och bröllopsfester... men här får man iaf mycket för pengarna!

För våra 8€ eller vad de nu blir så får vi förrätter, en sallad, någonslags köttgryta, "pilaffi" (en slags speciellt ris man har på stora fester), grillat kött, bröd, vatten, coca cola, vin. Allt i "obegränsade" mängder (dvs vill man ha mer av något är de bara att be en servitör). Servitörer och övrig personal (tex någon som hjälpr folk hitta sittplatser och så) och städning

• Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-05 18:31:12 följande:
    KittWe Festen är på en restaurang som fixar allt med dukning, servering och städ. Vi behöver inte jobba alls. Det är dyrt med mat och dryck här...
    Ah vad skönt!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet