Inlägg från: tess |Visa alla inlägg
  • tess

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Oprekär: Du får gärna återkomma om vilket alkoholfritt vin som ni hittar. Vi funderar på minrelatvatten och cider då jag inte har hittat något bra alkholfritt vin som alternativ.

Alkoholfri champange: Fick tips från systemet om P.Lex Pure som är 0% och kostar 55 kr. Hon rekommenderade det till vuxna (och inte till barn). VI provsmakade i helgen och 4 vuxna, 2st 4åringar och en 2-åring var snupernöjda med smaken. Så det kommer vi även att ha som alkoholfritt i baren på kvällen.

20110519: Vart bor du? Finns det ingen fotograf i närliggande stad? De fotografer vi pratat med skulle inte ta så mycket för resan.

• tess
    MsThezzizen skrev 2014-02-11 10:51:52 följande:
    Jag bjuder plus 1, så får hon ta med sig vem som och jag tror det blir min kusin....... Punkt slut!
    Bjud + 1 och sedan kan du väl ringa till henne och fråga om hon vill ta med kusinen och berätta hur du har tänkt
  • tess
    jessi85 skrev 2014-02-14 09:59:17 följande:
    Fina kort Maria466!

Uuhh får lite panik över att vi inte skickat korten (har som sagt inte ens sett dem ännu då en kompis gör dem). Å andra sidan är det fyra månader kvar idag, så jag tycker att vi iaf har en månad kvar innan det verkligen är dags att skicka dem. Vi har sagt till vänner och familj när det ska vara så de närmsta personerna har redan bokat in dagen.

Förresten hur skulle ni se på att bara få inbjudan till bröllopsfest men inte se själva vigseln? Min sambo vill nämligen att vi ska vigas i stadshuset med våra familjer som vittnen (det blir 13 pers så ändå rätt många) och sen ha en fest för cirka 90 personer på kvällen. Det är då själva festen som inbjudan gäller. Han avskyr att stå i centrum, det är därför han vill göra på detta sätt. Men tycker man som gäst att det är trist att inte få se vigseln? Jag tycker det...
    Klart man helst vill vara med på vigseln. Men det känns inte konstigt att bara bli bjuden på festen om vigseln bara är för de närmaste
  • tess
    adegren77 skrev 2014-02-24 21:32:52 följande:
    Om jag skulle gifta mig i kyrkan skulle jag vilja ha sången från "Trolltid i tomteskogen" (för att jag verkligen älskade den filmen när jag var liten). Ni vet: Solen går upp, inga moln och vinden svag. Vi gör oss klara för en bröllopsdag. Luften fylls av färger, ifrån öst till väst. Vi gör oss klara, för en bröllopsfest. Nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllopsfest. Tårtan står färdig i tomtens hus. Man jobbar ja det vill jag lova. Nu ska vi väcka varenda mus. Ingen får ligga o sova. För nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllopsfest. Tårtan står färdig i tomtens hus. Man jobbar ja det vill jag lova. Nu ska vi väcka varenda mus. Ingen får ligga o sova. För nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllop, bullerbång bröllop, håll igång bröllop, ding-idong bröllop. Bullerbång/håll igång/dagen lång bröllopsfest! Den är så söt tycker jag 😊
    Ha, ha.... underbart med låt från Trolltider. Den var verkligen bra! 
  • tess
    Nokaro skrev 2014-02-25 14:33:24 följande:
    Detta blir min vigselring! Provade en massa ringar när vi var på Bröllopsmässan Nacka men denna var den som vi båda absolut fastnade mest för:)

Supersnygg!!!
  • tess
    Caisa skrev 2014-03-07 08:34:11 följande:
    Varning för bröstchock! Tyst

Igår köpte jag en Wonderbra Ultimate Strapless och jag är verkligen så nöjd med den. Provade den med klänningen och det blir hur bra som helst, och jag får en fin klyfta. Vet inte hur svårt det är för personer med mindre byst att hitta behåar, men för mig har det varit ett orosmoment. Men den här sitter så himla bra. Bjussar på bilder så att ni kan se hur det ser ut på en normal människa och inte en retuscherad modell! Skrattande 

Jag har stl 75G. Det är för övrigt inte jag som är spräcklig, utan spegeln Flört
    Har köpt exakt samma. Sitter superbra även i 80D
  • tess
    20110519 skrev 2014-03-07 18:26:58 följande:
    Hur putsar ni era ringar? Kanske dags att ajg också putsar min, haft den sen maj -11.
    Men vad blir bäst? Ska man köpa något medel? Jar har några små diamanter på min ring som är i guld.  
    Vi lämnar på putsning hos guldsmeden. De putsar all asmycken som vi kommer att ha på oss,
  • tess

7 juni för vår del också. Var inte med på listan. Rappestad kyrka utanför Linköping.

• tess

Jag kan inte skriva något alls på nya sidan?! Fick logga in på gamla för att kunna skriva något på tråden. Någon annan som har det problemet (Använder IE och det fungerade dåligt innan och nu inte alls)

• tess

ÄR det någon som har förslag på alhoholfritt som är utan bubblor och ej med röda bär (pga allergie). Både till maten och som alternativ till champagne.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet