JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
För gravering och polering får vi betala 350 på ett ställe och 500 på ett annat så kolla runt. :)
För gravering och polering får vi betala 350 på ett ställe och 500 på ett annat så kolla runt. :)
Har inte skrivit här på ett tag men är inne nästan varje dag och läser, kul att se att alla börjar komma långt i planeringen :)
Igår var jag för första gången och provade bröllopsklänningar med mina tärnor men jag blev nästan lite besviken. Trodde att jag skulle få problem att bara kunna välja en klänning som jag vill ha men det var snarare tvärtom att jag hittade ingen klänning alls som jag kände att denna vill jag ha. Alla var fina och så men fick ingen wow-känsla..
Ska ut i veckan igen med min mamma och se om jag hittar något då, det är ju ingen panik direkt men börjar redan känna stressen.. Hur går det med era klänningar? Har ni haldlat dem, vet hur dem ska se ut eller ni har inte tänkt på det än?
Jag är klar.
Ska gifta mig borgergligt, men det var lika svårt ändå.
Fick tag på en knälång med spets och 3/4-dels arm, och det var inte lätt att hitta. Samtidigt hade jag inte så stora förväntningar,utan fick leta i flera månader innan jag sprang på den och då slog jag till.
Men skönt att kunna gå ut med mamma, då kanske det blir mindre stress och mammor brukar var aärliga och ge bra synpunkter i fall man hamnar i en negativ spiral.
Förlovningsringen!
och vigselringen hittar ni här: www.schalins.com/alla-serier/guld/allians/v/7... Har dock ändrat lite på den, det blir 15 stenar istället för 7. Tror det blir jättebra
Ha en go onsdag! :)
En sådan fin klänning! :)
Näää tjejer, tänk, snart december och då är det bara 6 månader kvar!! :) Och vid denna tiden nästa år har vi varit gifta ett tag. Härligt!!
Är det någon fler föresten som ska ha middagsbuffé på festen? Jag kommer nog inte ha någon avancerad fest, utan middagsbuffé som vi beställer av ett cateringföretag. Men hur göra med efterrätt? Har ni en "riktig" bröllopstårta eller har ni olika efterrätter, t.ex. chokladtårta, äppelpaj, kakor etc. Hur mycket gör ni själva?
Jag har inte bestämt mig om jag ska ha förrätt eller bara aptitretare under minglet, t.ex. rullar med rökt viltkött (eget), när man kommer till festplatsen. Någon tanke?
Vi kommer gifta oss kl 16.00 och ca 17.00-17.30 kommer alla vara på festplatsen. Hur länge brukar man mingla?
Jag är nog inte sååå traditionell, tror jag. Vi gifter oss i hemlighet i ett fint gammalt rådhus utan några vi känner. Har köpt en superfin kort vit klänning, liknandes den Ebba Von Sydow hade. Sedna tar vi foton själva, äter picknick på en intillliggandes skärgårdsö och dagarna efter drar vi utomlands på bröllopsresa.
När lämnar ni in era ringar, alltså förlovningsringarna, för putsning? Någon månad innan eller tidigare än så?
Oj just det, nu kan man till och med räkna ner i dagar som inte alls kommer vara tre siffriga snart!!:)
Tess: " Vanlig" alkoholfri Cider eller Mineralvatten.
Vad är det för stavfel då??
Näää, det hade jag också ändrat. Vad tråkigt. :(
Värdelöst med radbrytningar! Bröllopstorget borde fixa det!!
Nu känner jag bara " åhh kan det inte bli juli så det är gjort" Börjar bli pirrigt!:)
Hej tjejer! Nu är jag tillbaka igen och vad fint forumet har blivit och vad kul att läsa om era planer allihop!
I dag skickade vi kn hindersprövningen men ska vänta med efternamnsbytet, på inrådan av Skv tills efter bröllopsresan.
I morgon börjar nyanlivet, trimmandes av 68 kilo kropp, tajt tajt ska den bli, sen beställa skor. Sen är det mesta klart för våran dag. Gaaahh!!!
Jag vet inte riktigt. Jag har en ganska enkel klänning och tror det därför får bli en bomullskofta som är lite finare än H&Ms koftor. Gärna en ljusblå. Men jag vet inte var jag ska hitta en sån.
Nu har jag skickat in hindersprövningen och ansökan om efternamnsbyte till Skatteverket... Iiihihihi! Jag kommer att ta blivande makens efternamn, han är ensam om det i Sverige så det är lite kul. Känns konstigt att överge mitt eget dock. :)