Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Blivandefrufinger; med släp tycker jag, det är såååååå fint :)

• meandmylove

Oooooooo nu har jag beställt mig klänning!! Super nervös men håller mellanstatliga med sömmerskan (kina) så det känns ganska tryggt. 1 månad tar det för henne att sy den, 1 veckas leverans. Längtar så tills den kommer!

• meandmylove

Neprome! Var lämnar du in klänningen för korrigering i Gbg? Berätta gärna vad du gjorde för ändringar och vad det kostade! Letar ställe som kan korrigera kinaklänning!

• meandmylove

Så Bra. Jag vet fortfarande inte om jag ska korrigera klänningen i gbg (där vi bor) eller i helsingborg (där vi gifter oss). Men sävedalen är bra då vi bor i Partille! Jag hör gärna resultat sen! Min klänning kommer inte förens om 6 v och behöver korrigera den i början av juni så det är gott om tid!

• meandmylove

Msthezzizen - jag tänkte göra egna vimplar. Bara hanna papper/tyg/ tårtpapper eller What everything och klippa i trianglar. Sy sedan ihop dem på maskin och lämna lite implantat så blir det en bra vimpel! Vill man ha bokstäver kan man ju skriva med en tjock penna eller använda urklippta bokstäver. Jag ska ha platta ballerina eller sandaler så jag ska kolla på vanliga butiker då jag också ligger mellan två storlekar.. vi har inget kuvert pris utan för egen buffé så det kan jag inte svara på. Varken jag eller min blivande har så många vänner så jag kommer nog inte behöva nämna vilka jag vill ha där.. mina två systrar.. Jag kommer vara höggradigt så det blir nog inte ens någo möhippa. Mer typ middag kanske.

• meandmylove

Så fin klänning du beställt! Jag sitter också och rullar tummarna medan klänningen sys.. skönt att ha det avklarat, ellerhur?

• meandmylove

Idag har jag bokat både smink hår och hotell, beställt kuverten så vi kan skicka ut inbjudningarna. Imorgon besöker vi lokalen. Dukningen blir kandelabrar, buketter/arrangemang på alla bord i färgtemat, beställda färg servetter eller vita linneservetter är inte bestämt. Inget mer bestämt än. Man måste ju få plats med alla glas och tallrikar också så det får ju inte bli för mycket pynt!

• meandmylove

Inbjudningarna skickas ut i feb. Fortfarande inte helt klara.. någon som funderat närmre på placeringskort? Caketopper? Var kan jag köpa färgade fina tjockare servetter? Behöver duka med 140 men sen behövs extra vid buffén så storpack måste det vara!!

• meandmylove

Gifter mig 14 onde. Förhoppningsvis kan inbjudningarna skickas till alla hjärtans dag. Om inte skickas dem någon dag efter. Vad har ni valt för frimärken? Jag tänkte först beställa bröllops-frimärken men upptäckte på postens hemsida att de har frimärken med rosa, röda och oranga Dahlior på!! Perfekt för oss då vårt färgtemat går i gult-orange-rosa-rött, vi har beställa alla blommor (brudbukett, tärnbuketter, corsage och bordsdekorationer) i just Dahlia. Anledningen är väl att färgerna är perfekta och att vår dotter heter just Dahlia....

• meandmylove

Oj nu blev jag lite vilsen! Jag hade tänkte ha uppsatt hår med lång slöja. Frisören sa att den då måste sys fadäs benhårt så den inte smiter iväg. Men då kan man ju inte ta av den sen? Ska man byta till en kort under middag och fest? Eller bara ett spänne? Men hur ska jag kunna göra det utan frisören? Ojojoj.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet