Inlägg från: widuse |Visa alla inlägg
  • widuse

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Vi har skrivit: vi tycker mycket om era barn , men vårt bröllop vill vi fira med våra vuxna vänner. Jag har svårt att troatt någon i vår bekantskapskrets skulle bli stötta då det ju nästan är mer vanligt än ovanligt att ha en bbarn fri fest. De flesta av våra vänner uppskattar nödig snarare att få gå på galen utan sina barn, haha! Våra barn kommer vara med på vigseln liksom våra syskonbarn. Men sen blir de alla hämtade innan middagen börjar!

• widuse

Jessi85: jag tycker inte att det är konstigt att bli bjuden enbart på festen. Speciellt om din man vill ha en intim vigsel -det tror jag verkligen folk respekterar. Det är ju det fina med dagens bröllop : man får göra lite som man vill :)

• widuse

Musiken är svår!! Vi ska gifta oss borgerligt och behöver ungt pampigt att gå in till ceremonin till. Vi ska vara utomhus... Några förslag?? Jag funderade lite på " visa vid vindens ängar " men jag vet inte....

• widuse

Hur ska ni lösa detta med blommor?? Gör man så att man vanligtvis beställer blommor till dukningen \ dekor även från blomster butiken?? Jag tänker att det ju måpste bli sjukt mot blommor ( och mycket pengar) i så fall?

• widuse

Jennie1414: så fantastiskt fint det där med att du skulle få bära din mormors ring! Jag är en "sucker" för symbolik! Jag har fö min mammas förlovningsring fr äktenskapet med min pappa inbakad i min förlovningsring. Jag funderar lite på att använda hennes vigselring i min vigselring också men då vill jag nog göra om den lite....

• widuse

vi hade möte med cateringfirman idag - och hjälp vad mycket saker vi behöver tänka över. De verkade ha stenkoll på allt och vi kände oss som fån som svarade " ööööh" på allt de undrade. Typ " vill ni ha uppdukat bord vod vigselplatsen, vilka drinkar tänker ni, vickning- korb? pytt i panna? burritos? etc etc.. Shit nu ländes det plötsligt som att vi har massor kvar att fundera på!

• widuse

Blä...ni som känner att ni inte vill blki neddragna i min pessimism råder jag till att sluta läsa nu . Jag har panik. Vi satt ner med budgeten ikväll för vi ska planera dryckesinköp osv, och jag känner bara usch! Vad dåligt humör jag blev på! Jag har råångest överhur dyrt det här kalaset börjar bli. Jag kan inte acceptera att saker kostar så sjukt mycket.

jag tycker verkligen att jag ansträngt mig för att hålla ner kostnaderna ( får dessterten i present av fld, min frisörsyster gör håret, en kompis som är fotograf ska plåta, köpt beg. skor ) etc, men ändå känns det som att vi kommer totalspräcka budgeten... Jag tror att problemet är att det i slutändan blev fler gäster än vi trodde.. Typ 100 st. 

Blä nu ska jag dra ngt gamalt över mig och försöka komma igen i morrn 

• widuse

Tack för pepp! Idag känns det lite bättre... Speciellt sen jag sett att " vår guldsmed" rear vigselringen upp till 40% då de ska gå i pension :) min blivande man ( som egentligen är ekonomen i familjen ...) peppade också igår med liknande argument som ni " once in a lifetime " osv...

Nokaro - vart har du köpt din vigselring?? Den är fantastisk!!

• widuse

Vart hittar jag " mina sidor " på den nya siten??? Jag hittar inte bordsplaceringsverktyget!!

• widuse

...angående detta med gästbok...jag är lite sugen på att köpa en såndär bild med tex en stor ballong el ett träd där gästerna får skriva i sina hälsningar på tex små löv som man sen fäster på trädet. Frågan är bara om man kommer vilja ha den där uppsatt sen hemma el om den bara blir liggande. En gästbok kan ju man ha stående och ta fram och titta på då och då. Hur ska nigöra?

• widuse

Jessi85: morgongåvan?. Annars tror jag du täckt in det mesta. Jag behöver själv inspiration när det gäller morgongåvan. För min del behöver det inte vara ngt dyrt och flådigt. Om jag köper något så vill jag framför allt att det ska vara symboliskt fint för min man....men jag vet inte vad.

Idéer någon?

• widuse

Åh nu måste ni hjälpa mig! Jag har insett att jag inte kommer kunna svira som jag vill på bröllopsfesten iförd min brudklänning ( massor kjol, långt släp etc) jag älskar ju att dansa ,! Iaf så har jag bestämt att jag vill ha en kort klänning att byta till framåt natten... Men jag hittar ju ingen fin! :(

Det jag tänkt mig är att den gärna får påminna om brudklänningen. Jag vill således att den ska vara vit och gärna i spets. Jag vill ha ngt " fodraligt" , alltså inte så bylsig men inte för kort. De flesta jag sett ser ut som nattlinnen när de är vita i spets... Har ni ngt tips? Är det fler som kommer byta klänning och har ni isf bild på den ni ska ha på er?

• widuse

Kalejdoskop: tack för tipset!! Det fanns ju massor fint på e-bay. Men visst är det samma klänningar som man tex kan köpa på nätet fr china? Tycker jag sett en del av dem tidigare...

• widuse

... Och jag har börjat vakna tidigt på morgnarna nu med massor tankar om saker som skall fixas som inte är klart.... Pust. Har iaf hittat en extra festklänning nu !

Någon som sett någon fin gästbok..?

• widuse

Jag behöver förslag på vad man kan lägga i "nöd och akut"- korgen på badrummet i festlokalen! Jag har köpt en fin korg och än så länge; plåster, nål och tråd, Ipren, resorb, tuggummi, tamponger, halstabletter. Vad mer??

I helgen blev min sambo svensexad :) han hade en fantastisk dag och kväll ( jag med - jag var på Justin Timberlake) . Han lyckades dock slita av ett muskelfäste i magen då han fick brottas mot en champion av ngt slag.... Herrejisses!

• widuse

Hej tjejer!

I helgen blev så även jag möhippad ! Jag fick ett sms tidigt på morgonen att jag skulle gå ner i vår källare för vidare instruktioner. Där väntade ett brev och en outfit som skulle bäras...nämligen nätstrumpor, korta jeansshorts, hårdrocks t-shirt med tillhörande skinnväst, nitbälte, och en bandana till håret. Sen fick jag instruktioner att göra håret som jag hade det i min " hårdrocksera" på 90-talet. Jag var INTE snygg haha....

Iaf var det en fantastisk dag med kul aktiviteter, fantastiskt väder och många skratt.

Jag tycker annars att jag har ganska bra koll inför den stora dagen.... Vi har inte färdigt vigselprogram och festprogram vilket stressar lite men annars är jag oroväckande lugn :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet