Inlägg från: iQbee |Visa alla inlägg
  • iQbee

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

VAd fin du är i klänningen MSthezizzen...det ordnar sig.. tänk igenom vad ni behöver, vill ha och inte.. skär bort resten? :D

• iQbee
    Zakaw skrev 2013-11-22 08:00:11 följande:
    Wooaaa, fick meddelande nu om att min klänning från LandyBridal landat i Malmö... Nervös, var ordet!!
    Verkligen spännande- visa gärna bild :D
    ååh jag vill också ha min klänning men den blir inte klar förens i april.. :(
  • iQbee

Nu letar jag efter spetsar... visar lite bilder. vilken tycker ni skulle vara snyggast på överdelen av klänningen?

.. jag har typ bestämt mig.. väntar bara på proverallt kan ju ändras närman ser tyget på kroppen..
    1.http://www.bridalfabrics.co.uk/images/pictures/lace/ivory-lace-serena-2.jpg?v=ebcc7f4bad42a440327b54c2d6266b22 2 http://www.bridalfabrics.co.uk/images/pictures/lace/lucy-lace.jpg?v=b37350858fdc1a42b2c5462b3ec06218
    3 4.

• iQbee

Oj då =) hoppas det funkar bättre nu

1.                                                                                                 2.

Jag köpte mina på brandos.. man kanalltid lämnatillbaka. sedan kan man gå till en skomakare eller sko affär som töjer ut skon,, eller hustricket... läggen fuktig trasa i skon under natten.. så öppnar den sig
  • iQbee

Caisa och Sandrahs Jätte finaklänningar båda två =) jag längtar till min men får den inte förns i april...
    Sandrahs vad har du gjort för att gå ner i vikt? du kan ju gå ner 1,5 typ på en månad så att du inte chockar kroppen:)

Tänkte bara skriva av mig lite .. har gjort 450 stycken gåvor och har nästan fått ont i fingrarna.. ..
    Jag har även fått mina prover av spets och har valt en gepyr metalic spets åhhhh längtar...

• iQbee
    Sparkle skrev 2013-11-29 09:46:50 följande:

Vad fina små askar! och jättefin spets! Var beställer du din klänning ifrån? Jag har förstått att du också bor i Sthlmstrakten och ska sy upp din klänning. Eller köper du från utlandet?

Jag tycker tiden går alldeles för fort. Vi har inet hunnit med allt som vi skulle vilja och det känns svårt att hitta catering! Vi funderar på att skjuta på bröllopet tre månader på grund av några omständigheter som vi inte får reda på förrän i januari, och fram till dess känns det också knepigt att planera en massa eftersom vi inte själva vet.

Tack =) Jo i stockholmstrakten stämmer, jag ska sy upp min klänning hos en sömmerska och hon är helt fantastisk =) Jag har varit på många tygaffärer i stockholm och inte ens sideCarlson hade variation på spetsar så jag googlade=) och hittade en engelsk försäljare och har beställt därifrån, fick prover först.. betydligt billigare än här.. och såå fina

Askarna köpte vi genom ebay från en i italien =) men dom är sååå fina,... själva pärlorna (flowerstamens) är från aliexpress... summa summaron har boxarna kostat oss 6kr st säg runt en10 med godiset men färdiga är dem betydligt dyrareoch I Just Love mine :DD
    igår träffade jag sömmerskan och hon hade gjort korsett/livet  och fick prova den för att ta mått med bröllopskorsetten på det kändes så mycket verkligare..

JO om det är något som händer som tar för mycket energi är det ju svårare att planera.. hoppas det inte är något allvarligt
    :)
    Caisa skrev 2013-11-29 08:23:13 följande:
    Får inte min klänning förrän slutet av mars / början av april heller. Längtar! Men det är så skönt att ha lagt beställningen nu, så kan man fokusera på annat. 

Jättefin spets och vilket sött paket! Vad finns däri? Skulle vilja pyssla jag med, men känns inte som att jag hinner. Var på gång med save the date-kort med "skrapa fram datumet"-funktion men sedan blev det kaos på jobbet och jag har knappt hunnit göra något alls. Rynkar på näsan 
    Det ska finnas dragerade mandlar.. :) och enligt tratidion ( grekisk iallafall) ger man omaka godis antal 5 för att det aldrig går att dela på = relationen ska hålla, sedan är det som i ett äktenskap Bittersött ? det står även för kärlek, lycka, hälsa, fertilitet och långt liv... Kallas för koufeta (godiset) och gåvan är bonboniera.. ja.lite så =)

Caisa Du kanske hinner pyssla lite på helgerna? :)
    Milli skrev 2013-11-29 12:59:32 följande:
     iQbee ;) Hur många gäster ska ni bjuda? Själv har jag tröttnat på att sy stolsöverdrag men har snaaaart kommit halvvägs iaf, "bara 52 kvar"..

Har också pysslat klart våran gästbokslåda, själva bladen som jag gjorde i paint har jag ju redan visat er.. :) Nu ska jag nog faktiskt ta lite bröllopspysselledigt och börja med julpyssel till julklappar osv. Älskar att pyssla, de kanske märks? ;)

i lådan ligger de 660 blad... Skrivaren har aldrig gått så mycket som nu ;) 

Superfin gästbok och ljus :D är det något speciellt du köper för att få bilden på dem?

Ja du Milli :) jag borde även vara i forumet orientaliskt bröllop.. Ett stort fet grekiskt och syrianskt bröllop hah:) nä men vi har 450 gäster så det är lite mycket att göra..
  • iQbee
    Larssonmaria86 skrev 2013-12-18 17:03:56 följande:
    Vi tänkte skicka ut dem i mitten av januari men sen läste jag någonstans här på BT (kanske i denna tråden) att dem skulle skicka ut dem den 13 februari så att gästerna fick inbjudan på Alla Hjärtans Dag. Det tyckte vi lät fint så vi ska noga göra det :)
    Osa har vi inte bestämt än för det hänger lite på lokalen när dem vill veta hur många vi blir men ska ha möte med dem på måndag så då bestäms det troligtvis.

Idag kom clipsen till mina skor och jag blev sjukt nöjd! Så bra kvalitet och man känner inte ens att dem sitter på skon (var rädd att dem skulle skava). Här kommer två bilder på hur det blev :)

VAd snygga!!! vart köpe du klippsen/Rosetten?
  • iQbee

Heej allihopa!! det var hundra år sen man var här inne...

Det jag har gjort..

Kyrka och lokal
    Alla inbjudningskort är klara
    Gåvorna är klara
    Klänning på G
    Brudgumskläder på G
    Ringar beställde vi igår :DD I love them

Att göra..
    Betsämma tårta
    bestämma blommor
    Bordsplacering
    Smikös
    Frisyr
    Beställa näbbkläder
    hotellrum
    aaaa känns som allt var klart men nope..

• iQbee

Woohoo guldaffären ringde och sa att ringen är klar nu är det bara stenarna som ska sättas in I love it:)))

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet