Inlägg från: 20110519 |Visa alla inlägg
  • 20110519

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

HalkatlaNr1 skrev 2013-11-22 21:47:12 följande:
    Har ett stort problem! Klänningen är hemma, ringen likaså..
    Men till detta vill jag ha fina skor. Jag är inte van att gå med
    klack men skulle vilja ha lite klack iaf.. Problemet jag har är
    att jag har stor stl o ganska breda fötter och jag hittar inga
    skor som passar. Skrikandes 
    Finns det nån butik med sortiment för större stl, antingen
    på nätet eller irl. Halmstad är jag ofta i och min blivande
    kommer från Gbg men vet inte om det finns nån butik som
    kan hjälpa mig med detta. Är det någon som vet om nån? 
    Jag hade samma problem. Jag har storl 42 och är inte heller van att gå med klack, hittade dessa på nätet...
     http://www.zalando.se/gabor-pumps-vitt-ga111a0e6-002.html 
    de passade väldigt bra för min fot och klacken var behaglig att gå i. Håller redan på med att gå in i mina skor så de är riktigt bekväma på dagen D. =) 
  • 20110519

Hittills har jag hållit budgeten. Har tillochmed varit under budgeten kanska mycket. Ex hade jag stoppat 5000 på budget till klänningn och den fyndade jag för 3500 kr (även om den var på mer än halva priset. Skulle ha kostat 8000 kr).. 
    Så jag är nöjd, det jag känner är att jag har stoppat en för snäv budget på blommor. Så där kommer det dra iväg lite mer än vad det är budgeterat till. Men det löser sig säkert i slutändan.  

• 20110519

Vad tycker ni. När ska man skicka ut inbjudningskorten om jag ska ha bröllopet på midsommarafton? Samt när tror ni det är bra att ha osa?

• 20110519

Jag har lite problem med att välja vilken vigselring jag ska välja, har två stycken som det står emellan. 
    Snälla säg vad ni tycker.

Ring 1

eller

ring 2

• 20110519

Så här ser min förlovningsring ut. Samt även en bild på ringarna som jag väljer mellan. Enda skillnaden är att här är den i vitt guld. Jag vill ha den i rött guld.

• 20110519

Så här har jag pysslat ihop våra inbjudningskort. Temat är rött och guld =)

Tillsammans med inbjudan kommer det finnas med ett informationsblad med lite praktisk information 
    för långväga gäster.  

• 20110519

IDag har vi varit och beställt vigselringar, Oj vilken djungel det finns av ringar. Har tidigare här i tråden lagt upp mellan vilka två jag valde. Känns så skönt nu när de är beställda. 

Annars sitter jag och försöker få ihop inbjudningskorten. Har hälften kvar. Vågade inte göra de under julhelgen för fick en känsla av att kyrkan som jag bokade redan 10 jan 2013 hade blivit bokad av någon annan på samma tid. Men efter att ha kontrollerat att vår bokning står kvar så  vågar jag göra klart inbjudningskorten. Ska försöka göra klar de i helgen även om jag jobbar så jag kan skicka ut de i veckan. Många långväga gäster så de måste få inbjudan tidigt så de hinner fixa boende när vi gifter oss på midsommar.  

• 20110519
    Fixat, bokat kyrka, lokal. Vet vilken präst vi ska ha. Köpt min klänning och skor. Köpt brudgummens kostym och skor. Bokat hotell för bröllopsnatten. Bokat för att få smink och frisyr gjorda. Bokat catering, bokat tårta. Bokat fotograf. Beställlt ringar. Bestämt menyn. Planerat och beställt brudbukett, tärnbukett, korsage. Köpt brudtärnans klänning. 

Kvar,  köpa underkläder till mig, musik, göra de sista inbjudningskorten (hälften kvar), göra bordsdekorationer, köpa rosenblad, köpa bröllopsris. Utse toastmaster.  Transport för oss måste vi ordna. Boka in manikyr ska jag också göra. Skicka ut inbjudningarna, fixa festprogram med meny, fixa figselpgrogrammet

• 20110519

Det blev denna ring som vigselring. 

Sen kommer jag att bära denna ring på höger hand som en extra gåva =)

Så kommer bli båda ringarna, men den översta blir som vigselring och blir graverad. =)
    Kommer bli så fint.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet