Inlägg från: 20110519 |Visa alla inlägg
  • 20110519

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

LinaNordstrom: Var bor du?

• 20110519

Jag har skrivit osa till min mobil, m2b´s mobil eller min mail adress. Då får de välja hur de vill svara. Mina inbjudningskort har redan gått ut och redan har jag hunnit få samtal, sms och mail där gästerna har svarat. Än har ingen svarat till sambon. Men det kommer kansske det med.

• 20110519

Jag har redan beställt min tårta. Jag och sambon hade redan funderat ut vad vi ville ha på vår tårta. Sen ringde jag bageriet som ska göra vår tårta och beskrev vad jag ville ha. Han gav då förslag på att han skulle göra två stycken olika provtårtor med de smaker jag ville ha men lite olika. Efter vi då fick smaka de två olika alternativen. Så valded vi en av alternativen men någon extra korrigering. 

Vi har valt en variant av operatårta, med chokladmousse högst upp och på det ska vi ha ett vitt marsipanlock.  =) 

• 20110519

Min fästman kommer att ha på sig en ljus grå kostym med matchande väst under + skjorta. Sen får han ta av sig kavajen om det blir varmt efter vigseln. Hans kavaj var det första som vi köpte ifol. Medan de hade studenterbjudanden överallt.

• 20110519

adegren77: kikade just inne på bonprix, där hade de flera söta klänningar, både mer för bröllop och mer för sommaren. Inte den klassiska brudklänningen. www.bonprix.se/kategori/dam-dammode-a-o-klaenningar/_vit/ 

Angående skor blev jag själv tipsad om dessa. Själv gillar jag inte att gå i klack men jag ska testa dessa. 

www.bonprix.se/produkt/pumps-vit-909760/ 

Annars fungerar ballerinaskor också.

www.brandos.se/wildflower/newlyn-6165202-white-01/a72621 

www.bonprix.se/produkt/ballerinasko-guldgul-922360/

• 20110519

Hur putsar ni era ringar? Kanske dags att ajg också putsar min, haft den sen maj -11.
    Men vad blir bäst? Ska man köpa något medel? Jar har några små diamanter på min ring som är i guld.  

• 20110519

Jag kommer att låna linneservetter och linnedukar av lokalen som vi hyr. Dessutom skulle personalen som vi hyr vika något fint av servetterna. Funderade länge på att beställa servetter med tryck av våra namn. 
    Men hoppade över det och lånar istället av lokalen.

Annars börjar det mesta vara klart. Ska träffa catering firman den 20e, men vi har redan bestämt menyn och cateringfirman har sagt att det skulle bli bra, men nu ska vi dra detaljerna.

Känns som om det är någonting man inte tänker på, men men.
    Min klänning, örhängen, halsband, armband och tiara är redan inhandlat. Klänningen ska läggas upp lite, men det är först i maj. Sambons kostym är inhandlad och klar, hänger i garderoben med slipsen och den nya skjortan med ett snyggt skärp.

Blommor och tårtan  är beställda. Fotograf bokad. Transport - får bli pappa min som kör oss. Hår och smink bokat. Vi har även fått veta vem som viger oss. 

Inbjudningarna är skickade, psalmer valda, vigselprogrammet är klart för att skrivas ut. Bordsplaceringskort är klara att skriva ut.  

Ska skriva ut hindersprövningen och efternamnsbyte också, så vi kan skicka in de.  

• 20110519

Min semester är inte spikad ännu. Men jag hoppas kunna få semester samma vecka som vi gifter oss. För jag måste åka ner redan söndag kväll, redan fullspäckat schema för måndag och tisdag samma vecka som vi gifter oss (bröllopet blir ju fredag). Planerar iallafall för att få semester så som jag vill. 

Ang naglar, så har jag länge funderat hur jag ska göra, men tror jag har bestämt mig för att göra mina egna naglar. Antingen franskt eller så får nageln en och samma färg rarkt av.  

• 20110519
    Midsommarbrud skrev 2014-03-23 15:17:16 följande:

Nu har jag skickat till er som ville ha gästboken. Hoppas den når fram och att ni har nytta av den.. :)

Kan du vara snäll och skicka till mig också?
    Mail: nirak884@gmail.com

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet