• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee

En fråga till er alla, Vad har ni för tips om underkläder och underklädesbutiker i stockholm? Jag måste hitta min Bh för prövning av klänning för måttning...
    Vad har ni valt?
    min vännina som är gift sa att det ärbäst att ha två set med underkläder.. ett par under festen/dagen och ett par efter dagensslut då vi dansar mycket =)
    jag har två veckor på mig... Obestämd

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-10-21 22:28:36 följande:
    Vi kommer ha våra 2 döttrar som budnäbbar (+3 tärnor), köpte klänningarna från ebay (som allt annat haha), vi gav 320kr ink frakt för 2 stycken.. De kommer vid bröllopet att vara nästan 2år och nästan 3år! Så här ser deras klänningar ut:

Fanns även med tillhörande kavaj som också var jättefin men vi valde bort den då de ofta inte brukar använda boleros och liknandes inomhus då de bara springer omkring och blir varma ändå. Så hoppas verkligen de är sol den lilla tiden vi är ute ;)
    Vi ska ha nåt liknande till våra fast med rosa färg på hela klänningen  
  • LinaNordstrom
    LinaNordstrom skrev 2013-10-22 20:17:22 följande:
    Vi ska ha nåt liknande till våra fast med rosa färg på hela klänningen  
    Vi kommer ha våra 2 döttrar som budnäbbar (+3 tärnor), köpte klänningarna från ebay (som allt annat haha), vi gav 320kr ink frakt för 2 stycken.. De kommer vid bröllopet att vara nästan 2år och nästan 3år! Så här ser deras klänningar ut:

Fanns även med tillhörande kavaj som också var jättefin men vi valde bort den då de ofta inte brukar använda boleros och liknandes inomhus då de bara springer omkring och blir varma ändå. Så hoppas verkligen de är sol den lilla tiden vi är ute ;)
    kommer du ihåg vad säljaren hette för den här klänningen?
  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2013-10-23 22:27:04 följande:

kommer du ihåg vad säljaren hette för den här klänningen?
    Haha nej jag har minne som är sämre än en guldfisk men kollade ebay på mina köp och säljaren heter nicetops64. Kan ju hända att dom har den i rosa också, kollade på så många klänningar så jag minns inte vad som fanns och inte fanns. Jag hade också tänkt att de skulle ha rosa klänningar från början men sen kom jag på att de kanske blir lite mycket rosa om dom ska ha samtidit som 3 tärnor ska ha och bestman och mannen ska ha rosa skjorta.. Så kom jag på att vi hade vita klänningar (med röda detaljer som mamma hade sytt själv, jättefina!) på hennes bröllop för hundra år sen och då tänkte jag de kunde vara fint med vitt med rosa detaljer :) 
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-10-24 17:09:46 följande:
    Haha nej jag har minne som är sämre än en guldfisk men kollade ebay på mina köp och säljaren heter nicetops64. Kan ju hända att dom har den i rosa också, kollade på så många klänningar så jag minns inte vad som fanns och inte fanns. Jag hade också tänkt att de skulle ha rosa klänningar från början men sen kom jag på att de kanske blir lite mycket rosa om dom ska ha samtidit som 3 tärnor ska ha och bestman och mannen ska ha rosa skjorta.. Så kom jag på att vi hade vita klänningar (med röda detaljer som mamma hade sytt själv, jättefina!) på hennes bröllop för hundra år sen och då tänkte jag de kunde vara fint med vitt med rosa detaljer :) 
    Ah tack, den var väldig söt klänningen
  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2013-10-24 18:38:54 följande:
    Ah tack, den var väldig söt klänningen
    Jag fick hem dom idag faktiskt och de var verkligen jättefina i verkligheten =) Så himla nöjd :) Nöjdare med deras klänningar vid första ögonblicket än min egen haha..
    Ska du köpa denna klänningen, kul om jag har likadana skor som dig och dina näbabr har samma klänning som mina ;) 
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-10-25 18:57:27 följande:
    Jag fick hem dom idag faktiskt och de var verkligen jättefina i verkligheten =) Så himla nöjd :) Nöjdare med deras klänningar vid första ögonblicket än min egen haha..
    Ska du köpa denna klänningen, kul om jag har likadana skor som dig och dina näbabr har samma klänning som mina ;) 
    Kanske till den minsta av mina näbbar, min dotter är 8år så det bli nog nåt annat till henne det blir nog att dom inte kommer vara helt likandant klädda.
  • midsommarpar

Här kommer en till junibrud 2014, hittade en lista med datum och lägger in mig där =)

Bröllopsdatum

Privjet                                 6 juni

Zakaw                                 6 juni

Fancyrocker                        6 juni

Ulle09                                 6 juni

MsChevy                            7 juni

Csve                                    7 juni

Sandrajavisst                      7 juni

Larssonmaria86                  7 juni

Caisa                                   7 juni

Maria466                            7 juni

sandrahs                              7 juni

Kittwn                                7 juni

Amerika                              7/14 juni

Ehp                                     13 juni

Emelie1014                         14 juni

Snartfrueriksson88             14 juni

Lokesmamma                     14 juni

Grynet86                            14 juni

Blivandebrud                      14 juni

Sanct                                   14 juni

jennyfer                              14 juni

MajKlas2014                      14 juni

Oprekär                               14 juni

Cskoldqvist                        14 juni

Mathildas                            14 juni

Milli                                    14 juni

Junibrud2014                      14 juni

Cindy01                              14 juni

Havsklippan                        14 juni

widuse                                14 juni

Blivandefrufinger               14 juni

Mariia                                 14 juni

LillaCaroline                       14 juni

sweetjonna                          14 juni

sahra89k                             20 juni

Midsommarbrud                 20 juni

20110519                            20 juni

Emma94                             20 juni

HalkatlaNr1                        20-21 juni

Theli504                              21 juni

iQbee                                  21 juni

midsommarpar                21 juni

Jennie1414                          28 juni

Birris                                   28 juni

blivandeforsmark                28 juni

Lollo92                               28 juni

Nymsa                                28 juni

Maries31                             28 juni

LinaNordstrom                   28 juni  

Millan                                 28 juni  

Betty84                               28 juni

Elena1                                 juni

Power of Love                    juni

Clariza                                juni

MsThezzizen                       juni

Js fästmö                             juni

Svartsocka                          12 juli

• Caisa

Phew, nu är fotografens hotell och flyg bokad. Det är en vän till mig och min blivande, som vi faktiskt träffade i samma onlinespel som vi själv träffades genom, ska komma hit och fota. Efter att vi bokat hotell blev även hans kollega sugen på att flyga hit och vara med, så bara vi fixade hans flygbiljett så gör han jobbet gratis. Slutnotan blev 5381kr, inte illa med tanke på att båda kommer att vara med hela dagen och vi får både foton och en video.
    Skönt att kunna bocka av det på listan!

Här är deras hemsida http://www.video4events.es/ Skrattande

• 20110519

Nu har jag äntligen fåttt in bilderna i datorn så här kommer två bilder på min klänning. 
    Tog de när vi var och provade klänningarna så inte bästa kvalitet. Bättre bilder kommer efter bröllopet. =)
    Men dit är det ju så länge bara.

Bara älskar min klänning =)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet