JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
Oj vilket jobb att skriva ner allas datum =) Men vad kul att se allt samlat, 14 juni var verkligen ett populärt datum, hela 19 stycken som gifter sig då :)
Oj vilket jobb att skriva ner allas datum =) Men vad kul att se allt samlat, 14 juni var verkligen ett populärt datum, hela 19 stycken som gifter sig då :)
Har kollat upp de där med att designa ring på 2 ställen och den ringen jag vill ha kostar 19.500 på ena stället och 17000 på ett och 11600 på ett annat. Så jag beställer nog den från guldfynd ändå, kollade på den i butiken igen häromdagen och den är faktiskt fin, börjar vänja mig vid tanken om en helt annan design och gillar den mer och mer.. Så jag ska nog beställa den i morgon faktiskt.. Tog bild på den ihop med förlovningringen men har den på mobilen och vet inte om de går att posta här..
Annars ligger jag också bra till i planeringarna (ifall någon missat det) ;)
Har redan pysslat massvis, har bland annat gjort klart alla 45 inbjudningskort (var visserligen ett par månader sen och ni har ju sett bild), bordshållare, 30 ljusstakar, 20 stolsöverdrag (än så länge, ska sy 100st), love bokstäver som ska stå på scenen, gästboksblad mm, ja ni har ju sett bild på de mesta.. Men det är också mycket pyssel kvar att göras!
Har även hunnit inhandla i princip allt till Bröllopet som allas kläder (klänning till mig, underkjol, tärnklänning till barnen, slipsar, väst till mannen), skor, alla frimärken, salt och pepparkar, blommor-bordsarrangemang, Sprit och nästan all öl, smycken, tiara, slöjor, ballonger, ljus, servetter, 11 000 diamanter, grejer till tårtan för flera tusen (caketopper, fontän och pelare), bildekaler, dukar, blomblad och korgar, ljusnät, bordshållare, gåvor, 60 lakan till stolsöverdragen, hårnålar, handväska, stolsrosetter, 200 värmeljus (glitter). honnörskylt med vårat efternamn och mycket mer! :)
Vet faktiskt inte om de är så mycket kvar att köpas? Barnens skor ska jag ta när de närmar sig då jag inte vet vilken storlek dom kommer ha då, tärnklänningarna ska beställas i februari eftersom en försöker bli gravid och vill vänta så länge som möjligt innan man vet om de kan vara en tajt modell eller lösare vid magen.
Annars är de bara de stora posterna kvar lokal, catering (menyn är beställd sedan några månader), liveband, dansuppträdande, fotograf, brudbukett, mer alkohol. Tårtan gör jag ju själv
Angående tårta och bakning så fick jag förfrågan från ett radiprogram idag om de får göra ett repotage om mig, bakningen och halloween (älskar den högtiden). Så de känns ju superkul
Mannen vill egentligen inte ha någon ring alls då han skruva och mekar så mycket (både jobb och privat) så särför ville han ha en helt vanlig slät förlovningsring. Jag hade velat ha med lite mönster i men han får så mycket olja och skit på fingrarna och ville inte ha de.. Så jag ska inte ens fråga han om han vill ha en ring till för de svaret har jag redan ;) Men kanske vi kan polera upp ringarna inför bröllopet, den tanken har jag inte ens haft. Tack för tipset! Någon som vet vad de kostar och hur lång tid tar de??