Inlägg från: 20110519 |Visa alla inlägg
  • 20110519

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

meandmylove: Ja det kan vara olika. 

Jag har 4 ½ timme hemmifrån till dit vi ska gifta oss. Så har redan nu påbörjat en lista på allt som ska med, kläder, smycken skor osv.  Sånt som är inhandlat som jag ska ta med till bröllopet. Man får skriva upp så fort man kommer på något som ska med.

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • 20110519

VI har lite långt att resa, så vi kommer att sova tillsammans natten innan. Men sen vid frukost får han inte se mig mera innan fotografen. 

Egentligen ville jag inte att han skulle se mig innan kyrkan. Men fotografen ville inte jobba så sent när det är midsommarafton. Så det gick inte att ta fotograferingen efter vigseln. 

VI gifter oss 16 eftersom vi har långväga gäster. Så har jag alltid drömt om ett eftermiddagsbröllop. 

Min sambo har inte sett klänningen, det ska bli en hemlighet. 

• 20110519
    Kittwn skrev 2014-05-12 17:07:04 följande:

Jag förstår ABSOLUT att man inte vill ha några förnedrings inslag i möhippan! Jag hade aldrig gåt med på de. Förstår inte vad som är så skoj med att hålla på så med någon som inte alls uppskattar de? Och att bli sur för att bruden fått veta.. nej usch elakt. Hoppas verkligen du (och ni alla) får en möhippa där ni har riktigt kul!

Vi kommer inte sova ihop dagen innan, göra iordning oss på olika håll och ses först utanför kyrkan. Vår vigsel är dock inte för än 18.30 så vi har gott om tid på dagen för alla förberedelser.
    Fotas (som i par foton och sådär) kommer vi göra några dagar efter vigseln, men fotograf kommer vara med från att vi gör oss iordning, tills någon gång framåt midnatt. Sen är min pappa fotograf och en av hans fotograf vänner är också gäst så de kommer nog bli myyycket bilder vilket jag älskar :D

Hur kommer det sig att ni ska fotograferas några dagar senar som par? 
    Att klä sig igen och fixa samma sminkning och frisyr. Men det har ni säkert tänkt på. 
  • 20110519

Ser att ni pratar om bordsplacering, hade många sidor att läsa bara från igår när jag var inne. Vi kommer att ha våra bord som ett U med ett traditionellt honnörsbord. Kommer att bli 8 platser på varje bord och varje sida. Så totalt är vi 40 pers.

Detta blir vårat honörsbord. Gjorde klart bordsplaceringen nu i helgen men bröllopet är 140620 så länge kvar

Min mormor, Svärmor, pappa, Jag, min man, mamma, svärfar, makens farmor

Sen 8 på varje sida ut på långbordens tungor. 

• 20110519
    meandmylove skrev 2014-05-15 09:04:28 följande:

Fy så tråkigt med klänningen, förstår om du blir stressad!

Har tyvärr inga tips..

Här har knutar bärjat lösas upp, vi har nu fått tag i full styrka av serveringspersonal. Det stora är väl bordsplacering, bordsplaceringskartor och vigselprogrammen som ska printas (förberedda på datorn dock).

Jag har fått en vagel som jag kämpar med att massera bort innan bröllopet.. Har både naglar, smink frisör inbokad, funderar på att ta en ansiktsbeh med brynplock någon dag innan. Ska ni på mycket behandlingar? Jag fyller år på torsdag så har passat på att önska mig lite sånna skämma bort mig saker :)

Jag har också frisör, smink och naglar inbokat till samma vecka vi gifter oss. Men både jag och min blivande man har bokat in varsin helkroppsmassage samma vecka för att kunna slappna av helt. Kommer vara så skönt. 
  • 20110519

Vi hade osa 1 maj. Vi har fortfarande inte hört av vissa personer. Varken tack för inbjudan eller ja/nej på inbjudan. Så då får de vara, vill de inte komma så behöver de inte. Ett par har dispans på att svara till 1 juni för hon är gravid och vet inte om hon orkar resa. Hon beräknas föda i aug, men henne har jag pratat med. Sa att det vore roligt om de kom, men hennes hälsa går först, även om det vore kul för mig då det är en av mina äldsta vänner.

Men jag tycker inte att man ska jaga de alls. Då menar jag de som inte har hört av sig. Det är några som har kontaktat mig efter den 1 maj, men de har då tackat nej, den sista som tackade ja var 30 april, så hon var ute i sista stund. 

• 20110519

Snälla, känner mig väldigt lugn, inte alls stressad. MEn kan inte få bort känslan av att det är någonting jag glömmer. 

Stort eller litet, tar gärna emot tips på vad jag glömmer.

Fixat,

·         Bokat kyrka. Vet präst och kantor som vi ska ha

Bokat lokal, lånar servetter och dukar där.

·         Köpt min klänning och skor.

·         Köpt smycken till mig (örhängen, armband, halsband, tiara)

·         Köpt brudgummens kostym, väst, skor, skjorta och slips.

·         Bokat hotell för bröllopsnatten.

·         Bokat för att få smink och frisyr gjorda samt naglar.

·         Bokat catering, Bestämt menyn. Förrätt Kantarellsoppa, varmrätt oxfilé med potatisgratäng och 2 såser.+ varma grönsaker. Tårta och kaffe efter.

·         Kuvertpris 370 kr (lokal, mat, tårta, personal) ej dryck (vin/öl/vatten/läsk)

·         Beställt tårta ut efter de smaker som vi kommit fram till.

·         Bokat fotograf, 5 timmar på bröllopsdagen

·         Beställt vigselring och hämtat ut den.

·         Planerat och beställt brudbukett, tärnbukett, corsage.

·         Köpt brudtärnans klänning.

·         Gjort (själv) klart och skickat inbjudningskorten. Snart har alla svarat.

·         Utsett toastmaster (min farbror), tackat ja.

·         Utsett värdpar (mina föräldrar), tackat ja.

·         Solist (tärna) tillfrågad och accepterat

·         Skickat in hindersprövning och efternamnsbyte. Fått tillbaka det.

·         Valt psalmer två stycken.

·         Vigselprogrammet klart för att skrivas ut. Gjort själv.

·         Placeringskorten gjorda. Gjort själv. (Kvar att skriva ut)

·         Bordsdekorationer beställda och klara, utom värmeljushållarna.

·         Beställt rosenblad

·         Meny till bordsplacering Gjort själv, (Kvar att skriva ut)

·         Vigselprogram gjort själv (klar att skriva ut)

·         Kontaktat fotograf för provfotografering (3 dagar innan)

·         Köpt bh

·         Köpt bröllopsris

·         Graverat ringarna

·         Bokat manikyr och massage samma vecka

·         Tidsschema är gjort

Kvar

Skaffa 2 personal till som kan servera. (lokalansvarige har lovat fixa detta)

Möte med lokalansvarige.

Sy om brudklänningen (bokat tid)

Sy om tärnklänningen (bokat tid)

Pynta färdigt alla värmeljushållare (1/3 kvar)

Musik, (spotify ? tärnans uppgift)

Göra bordsdekorationer av servetter (alla kvar, ca 50)

Transport för oss. Lutar åt att mamma eller pappa kör oss.

fixa festprogram 

• 20110519

Nu har mamma vairt här i några dagar och hjälpt mig med lite förberedelser inför bröllopet. 

Vi har bla vikt blommor av servetter. 2 olika alternativ. 

Sen har mamma fyllt upp organzapåsar med bröllopsris färdigt till gästerna. 

Annars går planeringen bra, väldigt bra. På torsdag ska jag ner till Piteå och sy om min klänning. Får se om jag har lyckats gå ner tillräcklikt i vikt, eller om den fortfarande är för liten i ryggen. Återstår att se. 

Annars firade vi förlovningsdag igår och då fick jag dessa jättefina rosor av min fästman. 

• 20110519

Här har det hänt ycket på planeringsfronten.
    Förra helgen var mamma hos mig och hjälpte mig med lite dekorationer. Allt i vårat färgtema.

I torsdags var jag och provade min klänning, jag hade gått ner precis lagom så den gick igen att stänga i ryggen.  Känns kanon. Så himla glad.

Sen har jag träffat de som är ansavriga för lokalen och stämt av med de hur allt praktiskt fungerar.

Köpt underkläder nu till mig så det är klart. Nu är allt inhandlat, även drycken.

Även fått fram att min möhippa kommer att vara på onsdagen innan vi gifter oss, gifter oss på fredagen. Så det blir lite snävt på. Detta eftersom att vi inte bor i samma stad, så kommer jag bara ner till den staden vi gifter oss söndagen innan bröllopet. Så då har de planerat in möhippan på onsdag, även om jag hade hoppats att jag skulle slippa den. Tyvärr verkar det inte så.

24 dagar kvar till bröllopet. Wiii

• 20110519

Nu när det börjar närma sig rejält för några så kommer listan igen. 
    För min del är det 20 dagar kvar =)

Jackiiie                                31 maj
    Privjet                                 6 juni
    Zakaw                                 6 juni
    Fancyrocker                        6 juni
    Ulle09                                 6 juni
    Power of love                     6 juni
    MsChevy                            7 juni
    Csve                                    7 juni
    Sandrajavisst                      7 juni
    Larssonmaria86                  7 juni
    Caisa                                   7 juni
    Maria466                            7 juni
    sandrahs                              7 juni
    Kittwn                                7 juni
    ESW                                   7 juni
    tess                                      7 juni 

Amerika                              7/14 juni
    Ehp                                     13 juni
    Emelie1014                         14 juni
    Snartfrueriksson88             14 juni
    Lokesmamma                     14 juni
    Grynet86                            14 juni
    Blivandebrud                      14 juni
    Sanct                                   14 juni
    jennyfer                              14 juni
    MajKlas2014                      14 juni
    Oprekär                               14 juni
    Cskoldqvist                        14 juni
    Mathildas                            14 juni
    Milli                                    14 juni
    Junibrud2014                      14 juni
    RobinJessica                        14 juni
    Cindy01                              14 juni
    Havsklippan                        14 juni
    widuse                                14 juni
    Blivandefrufinger               14 juni
    Mariia                                 14 juni
    LillaCaroline                       14 juni
    sweetjonna                          14 juni
    meandmylove                     14 juni
    jessi85                                 14 juni
    Nokaro                                14 juni
    Micaelan                             14 juni 

sahra89k                             20 juni
    Midsommarbrud                 20 juni
    20110519                            20 juni
    Emma94                             20 juni
    HalkatlaNr1                        20-21 juni
    Theli504                              21 juni
    iQbee                                  21 juni

Jennie1414                          28 juni
    Birris                                   28 juni
    blivandeforsmark                28 juni
    Lollo92                               28 juni
    Nymsa                                28 juni
    Maries31                             28 juni
    LinaNordstrom                   28 juni   
    Millan                                 28 juni  
    Betty84                               28 juni
    Yennie                                28 juni
    iso                                      28 juni

Elena1                                 juni
    Clariza                                juni
    MsThezzizen                       juni
    Js fästmö                             juni

• 20110519
    MsThezzizen skrev 2014-06-04 20:23:54 följande:

Hej!

Jag har inte skrivit här på lääääänge men är inne varje dag och följer er, mest för att jag inte är automatiskt inloggad på paddan.

Nu är det snart dags!!! Nedräkning här, och känner mig lite stressad fast jag kanske inte borde, har faktiskt semester nästa vecka inför bröllopet..

Musik är nästan det bästa med bröllop! hur ska man undgå att fulgråta????  Vi ska gå in till River flows in you på piano ut till änglagård på orgel. Solo blir klassiker som kärleken förde oss samman, och utan dina andetag. Och vals blir a thousand years med Christina Perri, som vi tränar på valsen just nu! Fast det är svårt i ett trångt vardagsrum jämfört med hur det blir på plats sen..

Är det ngn av er som skall ha lite godis el liknande? Vi tänkte bara na någon sort eller så. Vart köper ni (i vanliga affären?) och vad köper ni och hur mkt?

Väntar även besked om min bukett, de skulle höra av sig ang vilka blommor jag kunde få, har två alternativ och det känns mest pirrigt just nu då det är viktigt för mig..

Vi har köpt lite olika godisar,men bara såna med papper på. Mörk choklad för det älskar sambon, dumle till mig och sen köper jag några twisterpåsar med lite blandat så hoppas jag att det finns något för varje smak. Kommer även köpa lite chips och lägga i skålar sen till kvällen. 
  • 20110519

I onsdags blev jag möhippad av mina kollegor, iallafall 6 av dom. Fick en ögonbindel på mig av min blivande man och innan det hade jag fått ett sms. Att jag skulle vara färdig till 18:30. En lugn och fin möhippad precis som det borde vara. Blev bjuden på en tre rätters middag och trevligt sällskap.

Skriver nu från mobilen men vill ni läsa mer om möhippan och se bilder så klicka in på min blogg. Där står allt.

fjarilkarin.blogg.se/2014/june/mohippa.html

• 20110519

Förövrigt är nu allt klart en vecka kvar till vi vigs. Har börjat packa ihop så jag får med mig allt. Eftersom vi inte gifter oss här i stan. Då är det viktigt att vi inte glömmer något. Åker ner redan på söndag så vi hinner med de sista förberedelserna.

• 20110519

Då har vi varit gifta i en vecka.. En helt underbar dag var det. Synd att den toog slut så fort. Verkligen en dag att minnas. Min dag började redan kl 0800 hos frisören. Sen iväg halv 12 för lite smink. Påklädning och sånt innan jag mötte upp min man hos fotografen vid 12:45, eller det var tiden då vi skulle ses, men vi var lite sena så jag var inte där förän vid 13. men det gick bra ändå. Vi fick en hel del fina bilder, hoppas jag. Har inte fått se bilderna ännu, men jag litar på att de blir bra. 

Fick gå in i brudkammaren redan vid 15:20 så fotografen kunde fotografera alla gästerna och att min mor kunde ta emot alla gäster. 
    Det var långa och nervösa 40 minuter innan vigseln då vi fick sitta i brudkammaren. Trodde aldrig att de skulle ta slut. Men de gjorde till slut och vi fick tåga in i kyrkan. En lång väg fram till alltaret. 

Kvällen fortsatte i festens tecken. God middag och många skratt. Vi for till hotellet vid midnatt och unnade oss ett bad i jacuzzin vi hade på rummet. Så himla mysigt. 

Ska byta webbläsare och slänga in någon bild. =)

Mer detaljerat finns att läsa i bloggen.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet