Inlägg från: Power of Love |Visa alla inlägg
  • Power of Love

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Nokaro skrev 2014-05-07 08:21:54 följande:
    Vår låt är Paloma Faiths låt New York. Kanske inte den mest lämpligaste texten som bröllopsdans men den här låten lyssnade vi på jätte mycket när vi planderade vår 1 månads resa till NY, Miami och Aruba. Det var sommaren innan vårt första barn föddes. Det är även på den resan som hon blev till. Vi var mitt uppe i oss själva och vår tid med varandra och just denna låt blev en låt som vi kopplar många härliga minnen med.
    Måste det vara en låt med kärleksfull text? Det kanske är konstigt att inte ha det.. 
    Tycker som ni har valt den perfekta låten för er :)
    Jag tycker personligen inte att det måste vara en kärleksfull text utan huvudsaken att ni som brudpar gillar låten :) 
  • Power of Love
    Kittwn skrev 2014-05-07 08:36:21 följande:

Testade denna frisyren igår. Tycker faktiskt om den jättemycket! Men jag skall tillbaka och testa minst en till nästa vecka innan jag bestämmer mig. Dock kommer de vara mycket mer "fixat" på bröllopsdagen om jag väljer denna, lite snabbt och slarvigt gjort denna gången bara för att jag skulle få känslan för om den passade mig.

Vi kommer dansa till Takidas Curly sue eftersom att vi lyssnade jättemycket på den när vi träffades. Men jag är fortfarande helt lost på enre sången. Kan verkligen inte hitta NÅGOT jag gillar.

Förstår att du tyckte om den jättemycket. Såg väldit fint ut. Du får uppdatera ss efter gång om vad det blir :)
  • Power of Love
    Caisa skrev 2014-05-09 18:45:03 följande:
    Idag kom polaroidkameran som jag beställde på ebay förra fredagen. Mycket snabbare än vad jag väntat mig då den skickades från Kina! Så kul! Tog en testbild, katten fick vara modell. Kommer att bli en hit på bröllopet tror jag. :)
    Oj det gick väldigt fort för att vara beställt från utlandet (tycker jag iaf ). Tror verkligen att den blir en hit :) Och vilken underbar bild på din katt! :D
  • Power of Love

En fundering...
    I festhäftet (om ni ska ha något) ska ni ha nån beskrivning/förklaring för gästerna?

Våra toastmasters ville fixa festhäftet men de ville att vi skulle fixa en presentation av gästerna. Både jag och fästmannen var överens om att vi inte ville ha någon längre beskrivning utan bara kort om hur de känner oss. Frågan är om vi ska ha det tillsammans med en översikt över bordsplaceringen. Om man gör så gäller det ju att inte få några sista minuten förändringar i bordsplaceringen. Funderar istället på att bara göra en lista rakt av med vem som är vem. Svårt det där :/

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-10 19:52:12 följande:

Betty84, synd att dom inte lyssnar. Du får ge igen på deras möhippa.. Hoppas du kanske ändå tycker det är lite kul när det väl är dags, försök tänk positivt!

Power of love, vi ska inte ha Fest häfte men gör det tilsammans med bordsplacering om du vågar! Och inte har för många gäster så det kommer bli en självklarhet med förändringar i placeringen. Med våra 150 gäster hade jag INTE vågat mig på något sånt!

Ja med 150 gäster blir det lite väl mycket, tur att vi bara har 60 ;)

Mitt problem är lite att jag tycker det är litet tråkigt inslag i häftet. Jag brukar aldrig själv kolla på det där utan blädra förbi det men såklart andra är mer nyfikna och ska ha mer koll på vilka alla är ;) Våra toastmaster tyckte vi skulle ha det så jag får ge mig. Har nu även pratat ihop mig med fästmannen och han tyckte även att vi skulle ha med en översikt över borden. Så då får det bli så. :)
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-10 19:52:12 följande:

Betty84, synd att dom inte lyssnar. Du får ge igen på deras möhippa.. Hoppas du kanske ändå tycker det är lite kul när det väl är dags, försök tänk positivt!

Power of love, vi ska inte ha Fest häfte men gör det tilsammans med bordsplacering om du vågar! Och inte har för många gäster så det kommer bli en självklarhet med förändringar i placeringen. Med våra 150 gäster hade jag INTE vågat mig på något sånt!

Ja med 150 gäster blir det lite väl mycket, tur att vi bara har 60 ;)

Mitt problem är lite att jag tycker det är litet tråkigt inslag i häftet. Jag brukar aldrig själv kolla på det där utan blädra förbi det men såklart andra är mer nyfikna och ska ha mer koll på vilka alla är ;) Våra toastmaster tyckte vi skulle ha det så jag får ge mig. Har nu även pratat ihop mig med fästmannen och han tyckte även att vi skulle ha med en översikt över borden. Så då får det bli så. :)
  • Power of Love

Hur tänke ni kring tidschema? 
    Hur lång tid planerar ni för de olika momenten så som fotografering?

Vi har ju kvällsbröllop (vigseln startar kl 17) så det känns som vi har hela dagen på oss men issar att tiden kommer flyga iväg så bäst att lägga upp ett schema för dagen :)

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-11 09:30:16 följande:

Sen ska jag nog ta med pastasallad till frisören till mig och mina tärnor.

Idag har jag packat klart alla 150 favours GAAAAH!!! Nu ska jag sprattla sista 10 vaserna (av 100st) och ge mamma uppdrag om att beställa från systemet. Nu är det inte långt kvar!!

Tack för du delade med dig av tidsschemat :)

Bra att du tänker på att få i dig mat, tror den är lätt att glömma. Jag har frisören 10.30 och dä är det även sminkning. i deras budpaket ingår frukt och choklad så då vet jag att jag får i mig energi på förmiddagen sen tänkte jag att jag skulle äta nåt lättare. Tänkte även paka ner nåt som ger snabbenergi som jag och även fästmannen kan ta innan vigsel om det behövs. 

Håller just nu på att sitta och skriva kom ihåg listor. Vi gifter oss i Karlstad men bor i Karlskoga (ca en timmes bilväg) så det gäller att få med sig allt på en gång och inte glömma något viktigt hemma. 
  • Power of Love

Oj vad ni skrivit. Hinner tvärr inte läsa ikapp ikväll. Ska försöka få lite tid till det imorgon. Mycket jobb för oss båda så vi hinner knappt tänka på bröllopet. Tur att vi har vänner som gör det. Vår toastmaster ringde och ställde lite knepiga frågor om varndra som jag antar att de sedan ska ha med i festhäftet. Fågorna var typ "om din man var ett fordon vilket fordon/växt/instrument/osv skulle han vara?" "bästa/värsta han har sagt" osv osv. Sen var det även frågor om mig. Ojoj så svårt det var att svara på :P Sen ringer fästmannen och frågar om jag fått dessa frågor och säger att han skrev ner frågorna och skulle skicka svar sen. Det är ju fusk, jag svarade ju på dem direkt :P

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-15 12:50:53 följande:

Jessi85, så segt med gäster som inte visar respekt.. men om du ringt en gång så får det ju vara bra sen kan man tycka. Vi hade osa i måndags men fortfarande ca 10 pers som inte osat.. Väntar till söndag sen ringer vi! Behöver ju spåna placering.

Va tråkigt att det ska vara så svårt att svara!

Vi hade OSA 1maj men hörde av oss via fb till de som inte hört av sig 30 april med en liten påminnelse typ "imorgon är sista dagen att svara" Då fick vi in de sista svaren. Nu tror jag att vi hade fått in svaren av några av dem samma dag oavsett men varför chansa. 
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet