• CoG

2 av 3 tärnor, mamma sur, hjälp

Varför kan inte 10-åringen få vara med som tärna i kyrkan,
    hon behöver ju inte vara uppasare dom de övriga resten av dagen.

• CoG

Det ä klart att du kunnat acceptera det hela då det är brudparets dag, men du är inte 10 år
    Att ni inte har ngt gemensamt ger faktiskt en störa anledning att ta med henne på ett litet hör (som tänra under vigseln) så att hon får chansen att känna att ni faktiskt hör ihop trots allt.

Ett bröllop är ju en dag som ska förena, inte utesluta någon.

Och att det är problem i relationen med din mamma ska väl inte din minsa syster behöva ta ansvaret för.
    Sånt får ligga på de vuxna och hon ska inte behöva lida för det.

Hur vill du helst att dina syskon och andra ska känna och må på din/ ER stora dag?
    Är det inte en dag då man vill se lyckan lysa i alla de närvarandes ögon?
    Bättre att sprida kärlek och lycka än att göra det till en dag som vissa kommer att minnas med en klump i magen eller hjärtat.
    Särskilt då det gäller ngn som fortfarande är liten...

Du är vuxen och har ansvaret för hur du vill vara som förebild för din lillasyster och hur vida du sett framför dig en eller två tärnor kan väl inte spela en så väldigt stor roll ändå?

sassa87 skrev 2013-04-18 11:45:06 följande:
    Jag förstår mycket väl att det är sårande och självklart skulle jag själv bli ledsen om inte jag blir vald men jag skulle acceptera det då det är brudparets dag. Hon och jag har dessutom INGET gemensamt, vi umgås inte ens, träffas bara typ vid kalas och sådant.

Sen är det mycket annat problem just med relationen med min mamma och den familjen som gör att vi inte har något gemensamt.
  • CoG

(lessen för alla slarviga stavfel...och vissa tangenter måste jag slå på för att dom ska vilja vara med)

• CoG

Fruktansvärt att ha varit med om det du skriver, verkligen.
    Jag ryser!

Men då borde det ju vara din mamma som inte ska vara närvarande, om hon fått dig att må så dåligt :(
    Kanske svårt att få med en 10åring dock om inte mamman får komma....där blir det ju ett dilemma.
    Kan du nå fram till din lillasyster och prata om det här?
    Jag gissar att hon lever med en massa lögner om dig och hur det varit.

Jag gissar att din mamma inte mår bra i sig själv om hon utsatt dig för allt det här, iaf mådde hon inte bra då du var liten. Och hon kan tydligen inte heller klara av att ta till sig hur du mår pga henne.

sassa87 skrev 2013-04-18 12:25:35 följande:
    Som sagt så förstår jag er hur ni tänker men som jag skrev innan så finns det andra saker bakom som är jobbiga.

Kortfattat:
    Mamma har förstört hela min barndom med misshandel, hållt mig hemma från skolan, slavat i hemmet mm mm och fått mina syskon där vända sig emot mig, därav knappt ingen kontakt. Jag och morsan har vid en tid brutit kontakten då jag va sjukskriven i 3 år och gick hos psykolog på grund av henne och hon har tryckt i mina syskon skitsnack om mig.

Därav jag inte vill ge dem något sånt här alls då vi inte är sams på något vis.
Svar på tråden 2 av 3 tärnor, mamma sur, hjälp