Inlägg från: Linamaria |Visa alla inlägg
  • Linamaria

2 av 3 tärnor, mamma sur, hjälp

I början när jag läste din tråd så förstod jag dig, även om jag inte höll med, men allt efter att jag läser båda andras och dina svar så uppfattar jag mer och mer att det är på grund av att du inte gillar din mamma som din mammas dotter inte får vara tärna... Du skriver att du inte vill ge DEM något sådant här, Är det verkligen dem du inte vill ha med? Eller är det din mamma?

Det kanske kan vara livsavgörande för din lillasyster att få vara en mer eller mindre speciell del av din speciella dag?

Om du växte upp i skiten så räkna med att din lillasyster gör det också. Och även om detta är din stora dag så kan du nog räkna med att ju starkare ställning du tar gentemot din mamma och hennes barn, ju hårdare slår det mot din lillasyster.

Glöm inte att ni har en stor sak gemensamt! Ni har/går förmodligen igenom samma helvete. Hade inte du velat ha en storasyster som gjorde skillnad? Ditt beslut kan faktiskt vara livsavgörande på många sätt för din syster.

• Linamaria

Dina syskon kanske älskar dig? Om din mamma är lika dan mot dem som mot dig så har de förmodligen lärt sig att visa hat/förakt pga. att det inte är accepterat att visa kärlek.

Det är jättevanligt bland barn som växer upp under de förhållandena du beskriver.Det finns till och med spädbarn som inte gråter pga att de har en vålsam förälder och vet att de får stryk... Barn anppassar sig så sjukt snabbt på det sättet...

Svar på tråden 2 av 3 tärnor, mamma sur, hjälp