Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

2 av 3 tärnor, mamma sur, hjälp

sassa87 skrev 2013-04-18 12:40:37 följande:
    Min mamma mår alltid bra (enligt henne).
    Men mina bröder och min syster där är inte så förtjusta i mig, blev inte ens bjuden på min ena broders konfirmation för något år sedan för jag var inte "värdig" det. Va många släktingar som undrade vart jag och min sambo var någonstans och hon sa bara "Hon är inte bjuden" och min bror ville inte ens ha mig där. Dels därför vill jag inte ha henne som tärna elelr ge någon i den familjen något uppdrag.

Det är verkligen fruktansvärt det du beskriver. Din mamma har manipulerat sin familj emot dig. Men tänk så här, hur hade din 10åriga syster kunnat värja sig mot hennes snack när hon är så ung? Hur kan ett 10årigt barn sätta sig emot hela sin familj för att stå upp för sin syster? Det är ganska mycket att begära av ett barn och hon och dina andra syskon verkar har kommit i klämp pga av din mamma. Det känns hårt att utesluta en av systrarna som straff för att hon har vänts emot dig. Varför inte ge henne en tärnroll där hon faktiskt får vara med och planera? Ni kan ju träffast alla 4 systrar och ha planeringskvällar där ni bara myser och har det trevligt. Skulle inte det vara en fantastisk chans att umgås med din yngsta syster på tu man hand och komma henne nära? Det kanske ändrar hennes perspektiv helt när hon upptäcker hur mysigt hon har med sin syster och vad trevliga dina halvsyskon faktiskt är..

• FruForsmark
    sassa87 skrev 2013-04-18 13:06:57 följande:
    Jag tackar för allas tips och råd, men tydligen svårt för de flesta här inne att sätta sig in i min situation.

Jag vill ha någon som står mig nära (vilket de 2 äldre gör) oh visst hon är bara 10 år men hon har stor mun som 10 åring och allt möjligt. 19 år av mitt liv är totaltförstört och relationen till dessa syskon helt borta.

och tror ni inte jag försökt bygga upp relationen så tror ni fel, vad är det jag gjort de senaste 3 åren?? men inget resultat.

Men tackar så snällt för allas råd och stöd, men har som sagt bestämt mig nu för att inte välja någon utav mina syskon för att vara rättvis, ni har rätt i att man inte ska stöta bort någon syskon ur det här och det gör jag inte om jag väljer att inte ha någon av dem.

Tror bröllopet ändå kommer bli fantastisk :D
    Ditt bröllop kommer bli fantastiskt! Lycka till!
Svar på tråden 2 av 3 tärnor, mamma sur, hjälp