• HoneyFriedChicken

tips på bröllopsring som passa till en solitär?

min förlovningsring (se bild) är en solitär och nu tittar jag runt efter en bröllopsring som passar till den. har ingen aning om vad vill ha, förutom att jag önskar att ringen ska vara svensktillverkad, av sentimentala skäl.

hjälp mig, har ni tips på vad som kan vara snyggt ihop? visa gärna bild på hur det ser ut på handen med 2 ringar varav en är en solitär!

tack på förhand! =)

• Svar på tråden tips på bröllopsring som passa till en solitär?
  • BlivandeBruden

Wow vilken fin ring! Är det en diamant? Hur stor är den?

• ThereseV

Jag skulle gått in till en guldsmed och testat. Dom har ju massor av olika varianter och kan göra en som matchar din perfekt. 
    Vill du ha något enkelt eller mer "bling"? du kan ju antingen ha en helt slät, en med stenar ovanpå/runt hela eller kanske på sidan. Är ringarna tunna skulle det kanske vara fint med två st, en på varje sida om den du har, med stenar. 

• annapia

Mycket vacker ring. Jag tror att s.k. dubbelalliansring skulle vara oerhört snyggt till. (Två alliansringar som sitter ihop med brygga och där solitären placeras i mitten.)

• HoneyFriedChicken
    annapia skrev 2013-04-19 08:23:11 följande:
    Mycket vacker ring. Jag tror att s.k. dubbelalliansring skulle vara oerhört snyggt till. (Två alliansringar som sitter ihop med brygga och där solitären placeras i mitten.)
    jag vet inte ens vad en alliansring är men ska genast googla!
  • HoneyFriedChicken
    ThereseV skrev 2013-04-19 05:34:20 följande:
    Jag skulle gått in till en guldsmed och testat. Dom har ju massor av olika varianter och kan göra en som matchar din perfekt.
    Vill du ha något enkelt eller mer "bling"? du kan ju antingen ha en helt slät, en med stenar ovanpå/runt hela eller kanske på sidan. Är ringarna tunna skulle det kanske vara fint med två st, en på varje sida om den du har, med stenar.
    ja, det är såklart ett vettigt tips att gå till en guldsmed och faktiskt prova några olika ringar... att jag inte ens tänkt på det. går ju att se olika ringar och kombos på nätet men inget är som att prova irl. ja, jag tror jag vill ha lite bling även på vigselringen. små diamanter runtom hela ringen.
  • HoneyFriedChicken
    BlivandeBruden skrev 2013-04-19 04:52:37 följande:
    Wow vilken fin ring! Är det en diamant? Hur stor är den?

tack =) ja, visst är en fin ring, det tycker jag själv också! diamanten är precis under en karat.

Svar på tråden tips på bröllopsring som passa till en solitär?