Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Vi kommer inte överens om bordsplaceringen!!

Nu vet jag inte hur gammal er son är om ni tex har ett E-bord så skulle jag sätta dem som sig bör, på honnörsbordet. Med sonen och svärmor och farfar på varsin sida av sonen och inte kompisen precis där. 
    Det kan ju vara så at kompisen och er son blir ännu busigare tillsammans så då är det väl bra att kunna hålla på traditionen med honnörsbord och så kommer ju barnen att få gå ifrån och leka säkert innan alla andra gått från bordet iallafall. Oftast orkar de ju inte sitta still så länge och det kan man inte begära heller. 

Det är så mycket folk och saker som händer så det är inte alls säkert att sonen vill hela tiden vara hos er. Och om han nu vill det en stund så gör det väl inget? 

Sen gällande bordslacering så är det endast gifta par som sitter tillsammans. Dvs sambos brukar inte få ha varandra till bordet. Här handlar det ju lite om tycke och smak. Jag var på ett bröllop där jag inte kände någon förutom min sambo (numer man). Det gick jättebra att sitta vid ett annat bord utan att känna en kotte, men hade jag fått välja så hade jag valt min sambo som bordssällskap. 
    Jag skulle gå efter regeln att alla känner någon, så gott det går. Och går det inte så gör det inte det. Och försöka sprida ut så folk i ungefär samma åldrar, som kan kommunicera med varandra, får sitta ihop. 
    De personer som är sociala under som kan prata med vem som helst livar ju upp det bord där folk kanske inte känner någon tex. 

• Principisessan
    lurigmumin skrev 2013-04-21 14:46:42 följande:
    Traditionellt är det bara förlovade som sitter tillsammans, gifta par delar man på. Är man varit sambo eller har varit förlovade länge brukar man betraktas som gifta och sitter då inte heller tillsammans.
    jaha, var det så det var. Du har ju helt rätt, jag som minns fel. :) 
Svar på tråden Vi kommer inte överens om bordsplaceringen!!