Linköpingsbröllop 2014
Ska också gifta mig nästa år, närmare sagt den 2 augusti.
Hur långt har ni kommit med eran planering?
Ska också gifta mig nästa år, närmare sagt den 2 augusti.
Hur långt har ni kommit med eran planering?
Vi har inte tittat på kläder till sambon än, han tror att det inte är så bråttom! På bröllopshuset ska det finnas, där ska vi titta. Snart ska jag beställa inbjudningskorten och sen börjar jag jobba på festprogramet! Jag gillar att planera, googla och läsa om bröllopet! det gillar min kille förstås så han slipper det.
Det är ju inte så roligt vad ni beskriver. Vart ligger Norén & Englunds? Tänkte förhoppningsvis kolla nästa helg med min sambo. Hittar man inget i Linköping får vi väl kolla i Norrköping och hoppas på bättre bemötande där! Skulle vara lite roligt att veta hur gamla ni är! Jag är 26 och kommer vara 27 när jag gifter mig.
Jag letar efter romantiska platser där man kan göra bröllopsfoton. Var nyligen på Ekenäs slott och det var fint där. Har någon mer tips? Gärna också i närheten av vatten!
Jag var idag inne på bröllopshuset för att kolla efter klädsel till min m2b. Vi har hittat en frockcoat som vi har hyrt. Personalen som hjälpte oss idag var väldigt trevliga och hjälpsamma.
Har även kollat lite på klänningar men ej provat. Ska dit i januari för att prova klänningar!
Sedan har vi varit på tårtverkstan och fått lite information om bröllopstårta.
Kommer ni ha tärnor och kommer era tärnor ha en tärnbukett? Jag kommer från Tyskland och där är det inte vanligt med tärnor. Jag själv kommer ha två tärnor då min m2b kommer ha bestman.
Jag hittade vår solist via blocket. Har bara varit i kontakt via mail men hon gjorde ett bra intryck då. mobil.blocket.se/ostergotland/Isabelle_Lindau___Solistsang___Underhallning_48985760.htm&w=1
Jag tror inte det, tyvärr!
Det är något sånt pris man behöver räkna med. Vill inte heller ha en bukett som är så stor, så det blir någ en liknande summa som hos dig.
Har du också beställt en corsage som mannen ska ha på sin klädsel? Något pris på vad det kostar?
Vi ska beställa vår bröllopstårta från tårtverkstan, vi ska dit den 15 februari för att provsmaka.
Jag ska gå och leta klänning i nästa vecka.
Det jag har hört är att Bröllopshuset inte har klänningar över 10 000kr, vilket tycker jag är bra.
Från Amorica har jag hört att vissa klänningar, som från deras egna märke är något billigare men annars kan de vara ganska dyra. Som jag har sett verkar de ha mycket plats på Amorica vilket jag tycker är bra.
Både på bröllopshuset och Party World verkade det ganska trångt.
Det var länge sedan någon skrev här inne.
Hur går det för er?
@Katarina, såg att du också kommer ha festen på livgrenadjärmässen. Något tips för en som inte har kommit så långt i planeringen?
Har ni köpt någon dekoration utöver det som finns, som exempelvis bordslöppare i eran färg?
Grattis till Katharina som gifte sig igår!!
Hur var eran dag? Berätta gärna lite.
Vad var bäst?
Några tips till oss andra som inte är gifta än?