• Katarina

Linköpingsbröllop 2014

232 dagar kvar! Mitt stora problem nu är toastmasters....men det ska nog lösa sig i helgen.... Ett måste innan inbjudningarna beställs.

• Katarina

Nej, vi har faktiskt inte hunnit sätta oss ner ännu....tänker dock på det konstant! Tycker det är lite klurigt.... Hur har ni andra tänkt när det kommer till toastmasters?

• Katarina

Mina föräldrar kommer vara värdpar på vårt bröllop. Jag tycker det är klurigt att hittanrätt person/personer. Det ska ju vara någon som kan styra och ställa lite, som känner sig bekväm med att tala inför folk - det är ett ganska stort åtagande att styra upp festen med allt vad det innebär.... Dessutom vet man ju inte om den eller de man frågar tackar ja, och då börjar ju tankerundan om igen...

• Katarina

Jag räknar nog med 1000kr per timme.....men tro det kommer bli billigare till slut. Ska ju iofs betala min bristernas håruppsättning också....då kanske 3000 är rimligt totalt sett?

• Katarina

Vet inte vad paus håller för kvalité på make up, men allt annat de gör där är ju bra! Provuppsättning skulle jag inte klara mig utan, har ett sånt kontrollbrhov så jag måste veta vad jag kan vänta mig och ha chans att göra ändringar så det blir precis som jag vill på den stora dagen. Vad jag har hört så är bruduppsättning snäppet dyrare då de verkligen ser till att den håller hela dagen och hela kvällen/natten. Men det drar ju snabbt i väg om det kostar 1300kr/ timme! Kan man kontakta ljunkan och deras frisörstudenter och komma lite billigare undan?

• Katarina

Men man kan ju alltid kontakta ljunkan och se om det finns någon som kan ställa upp och göra frisyren på en lördag...man måste ju inte vara på skolan.

• Katarina

Åh Sörsta herrgård! Det är så fint där ute! Den herrgården stod högt upp på vår lista i början!

Jag har tänkten del på det där med transport....tror det lutar åt en vintage/retro turnebuss då min blivande är musiker och en kompis har en sån som är renoverad och fin... man vill ju åka med stil men ändå inte göra som alla andra?
    Tycker det är lite knepigt...

• Katarina

Marolo: min svägerska köpte sin brudklänning på bröllopshuset och blev hjälpt av en väldigt duktig tjej( som tyvärr ej jobbar kvar). Hon hittade sin drömklänning men ville korta av den i 50talsstil. De kortade dock av den alldeles för mycket och vägrade erkänna att det var de som gjort fel, inte ens när vi visade bild på hur lång klänningen var när den var uppnålad ville de erkänna att de gjort fel. Det löste sig för min svägerska till slut, men jag skulle akta mig för bröllopshuset. Jag ska testa Amorica istället! Har hört mycket gott om dem!

• Katarina

Nu har jag varit på första planeringsmötet med de som arragerar vår bröllopsmiddag och fest! Jag är lyrisk! Det känns verkligen fantastiskt bra, vi har fått så många tips och råd och så bra kontkat med den ansvariga.

Nu är jag tillbaka i bröllopsbubblan!

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014