-
det stämmer mejlade och de sa 9500, men ska ringa idag och boka och ställa lite frågor, men om man får lokalen redan på torsdagen är ju det jättebra gott om tid, och tycker det är svårt att hitta lokaler som jag trivs med, så hoppas den är ledig :)widuse skrev 2013-09-22 21:50:38 följande:Vi ska ju vara på slattefors...jag tror bestämt de har höjt avgiften i år till 9500 kr...
-
jag skulle säga att den hemsida jag kommer till via din länk är en engelsk verision av lilly.nu :)widuse skrev 2013-09-25 21:58:25 följande:Är det någon som har erfarenhet av preowned weddingdress.com? Massor fina klänningar till sjukt bra priser...men vågar man? Antar att det som en amerikansk variant av "blocket" ??
-
fast preowned kanske ska vara med i länken?widuse skrev 2013-09-25 21:58:25 följande:Är det någon som har erfarenhet av preowned weddingdress.com? Massor fina klänningar till sjukt bra priser...men vågar man? Antar att det som en amerikansk variant av "blocket" ??
-
de var väldigt fina men det blir ju alltid dyrare med moms och tull..men skulle säga att risken ör lika stor som på alla hemsidor utomlands
-
ja i alla fall om värdet överstiger 400kr..Men vet inte om de kanske kan skriva ner värdet på varan, men svårt att få en brudklänning att kosta under 400, om värdet på en "gåva" överstiger 400 blir det tull på 2,5 % samt moms vilket jag inte hittar en procentsats på men brukar väl vara (25%), så typiskt att det ska kosta att ta in en klänning de är ju så fina och så billiga!
-
Fresten så bokade vi slatterfors magasin så tack för tipset om den :)
tråkigt nog var inte vårat datum ledig så fick skjuta fram det två veckor, men men tycker lokalen var värd det. -
ja jag kommer nog också gå och titta för det är kul, har redan köpt klänning och ring, möjligvis om det skulle komma något bra erbjudande på kostymer eller så :)
-
köpte min ring häromdagen även om det är lång tid kvar, älskar dne och ville inte riskera att den skulle ut ur sortimentet, köpte den på hallbergs,
-
skulle ha en bild med till men tryckte på posta närr jag skulle lägga upp den haha vitguld med en topas i med diamanter längs sidan :)
-
jag har verkligen inga idér eller erfarenheter när det gäller florist, har ni några?Katarina skrev 2013-09-30 12:53:30 följande:Jag trodde jag hade bestämt allt, men har kanske ändrat mig vad gäller florist. Mest för att det blir mer praktiskt att ta den som har samarbete med stället där vi ska ha festen.
Frisör tar jag min "gamla vanliga", ring är bestämd men inte inköpt...
Frisör: Hårateljen
Florist: Stilfloristerna eller Blommor och blad
Ring: minns inte! har inte länken på den här dator. Men ringen är i palladium med diamanter.
Tårta: Gyllen
har du hört om stilfloristerna är bra? vad har ni för blombudget?
frisör & Smink kör jag på min kompis som är utbildad makeupartist,
men tänkte endå ge henne 1500:- för vill inte känna att hon ska känna sig utnyttjad :)