Bordsplacering, honnörsbordet
Hur viktigt är det att alla sitter enligt etikettreglerna? Som jag uppfattat det så är de de som är nära i släkten som ska sitta där. Min färstman har mindre släkt och mindre familj, Så det kommer inte att bli jämt på båda sidor, om vi inte drar upp fler av hans släkt där? Planen är att ha E-bordsplacering. Kanske borde gå över till runda bord istället. Jag ville att alla skulle sitta med varandra, men det kanske blir mer personligt med runda bord i alla fall? Vad tycker ni vilken form av bord är bäst? Vi blir ca 65 gäster som det ser ut.Jag vill bara kasta om bland alla regler och sätta personerna med dem där jag vet att de skulle trivas bäst. Själv tex så har jag en okej relation med pappa men jag vill inte ha honom bredvid mig, inte mamma heller. Jag är inte jätteavslappnad i deras sällskap tyvärr. Min kära morfar skulle jag vilja ha bredvid mig men jag vill även ha honom med min fästmans moster och man för jag vet att dem skulle ha väldigt roligt. Morfar är bara 70 och han är riktigt charmig, eller så skulle jag vilja ha någon av mina bröder bredvid mig. Jag antar att det inte är riktigt acceptabelt, eller?