En till om placering vid honnörsbord
Jag har ingen pappa, inte heller någon fadersfigur som kan titulera sig som min far. Därför undrar jag om jag kan ha min morfar vid bordet istället? Och måste vi sitta:
BG's mor, B's far(morfar), B, BG, B's mor, BG's far ?
Tror att min mor skulle passa bättre med hans mor, och min morfar med hans far... GAAAHH!!! Tycker det där är jättesvårt...
...........................................................................................................................................................................
En annan sak, som absolut inte har med bordsplacering att göra, utan i kyrkan...
I ett svagt ögonblick, när jag fick så sjukt dåligt samvete (måste sluta med det där jävla samvetet!!!) så frågade jag om min systers far ville föra mig till altaret... Han anser sig nämligen vara min far, att han ju faktiskt tog hand om mig från att jag var liten liten liten... Till saken hör den att det är snart 20 år sedan min mor och han skilde sig, jag var alltså fortfarande i "dagisåldern".
Hans "spelande" på mitt dåliga samvete får mig att göra saker som jag redan från början känner i magen är helt fel. Han är inte min pappa, inte någonstans. Hur ska jag krångla mig ur det här? Jag vill heller inte såra honom. Funderar på att säga att kyrkan/prästen inte tillåter att man blir framförd... Eller vad tycker ni? Usch vad jag krånglat in mig känner jag...