• tjejn

Nånting till välkomstsrinken!

Vi vill bjuda på nåt till välkomstdrinken som gästerna får vid ankomst till festlokalen. Nåt som kan förberedas en dag eller två innan festen, som är litet och går att äta utan bestick utan stående fot OCH helst lite matigt. Tänker på snittar såklart, men tycker det är lite trist och framför allt blir ju kanterna hårda om man skär upp dom klart dagen innan...men som sagt..trist och uttjatat., Nåt annat tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-29 08:37
    Ska tillägga att vi tänkte ha ost och kex som vickning :)

• Svar på tråden Nånting till välkomstsrinken!
  • annapersson

vi ska ha ost och kex. =) smidigt tycker jag

• Alyllyra

Jag är väldigt inne på att ha någon slags grönsaksbuffé med dip :)

Annars kanske typ muffins? Går att göra ganska små och med varierande fyllning, både "matiga" med typ ost och söta med blåbär, choklad mm. Eller nått annat som man kan baka lite i förväg...
    Ska ni har nått tema på bröllopet? Det kanske finns nån trevlig lokal delikatess som man kan bjuda på?  

• kärlekensbrudpar

Vi ska ha choklad hjärtan på pinne :)

• tjejn

Åh, grönsaksbuffe såg ju trevlig ut, men går ju inte direkt att skära dagen innan :( Chokladhjärtan på pinne...? Vad är det? Lät spännande! :)

• mirreth

Tänkte smördegsrullar med ev lax och färskost, någon krustad med kantarellröra, rågbröd med mögelost. Osthjärtan ser ju också fint ut!

• Alyllyra
    tjejn skrev 2013-04-29 10:24:44 följande:
    Åh, grönsaksbuffe såg ju trevlig ut, men går ju inte direkt att skära dagen innan :( 
    Nja, säg inte det... Bara man lägger allt i vatten så brukar det hålla sig fräscht. Men jag förstår vad du menar, det är klart trevligare när allt är nyskuret! Tungan ute
    Men med inspiration från bilden finns det ändå en hel del hela grönsaker som går att använda; små paprikor, cocktailtomater, mini-morötter, rädisor med den lilla blasten kvar, svampar, blomkål, broccoli, bönskidor, sockerärtor...
  • Alyllyra

Kom på filodegskyten (eller annan deg) med fyllning, ala vårrullar-style. Kan göras långt i förväg, frysas in och plockas fram dagen innan.

Svar på tråden Nånting till välkomstsrinken!