Inlägg från: fiskin |Visa alla inlägg
  • fiskin

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Hej! Jag gifter mej den 8 juni (ja, samma dag som vår sessa, men vi valde 4 mån innan :-P), och min favoritblomma är liljekonvalj och jag hoppas av hela mitt hjärta att den finns att plocka då, antingen i Värmland eller Dalarna (troligtvis då det är sen vår). Jag tänkte mej en enkel liljekonvaljbukett med lite blad, men har du andra detaljer i en sån enkel bukett som man skulle kunna ta in? Tips på hur man binder en egen sådan bukett eller är det helt att rekommendera att nåt proffs gör?

Då liljekonvaljen luktar lite för mycket för att ha inomhus på borden så undrar jag om du har förslag på annan vit eller rosaaktig blomma (ej ros) som man kan ha på bordet inomhus tillsammans med murgröna nedstucken i oasis i någon snygg vas/kruka/arrangemang (som ännu ej är bestämt)? Temat på bröllopet är väldigt naturnära då vi har stubbar som tårtfat och lite blåbärsris m.m. som detaljer.

Så tacksam för hjälp!!

• fiskin

Vi har kanske tänkt att ha antingen pion eller hortensia i en mindre vas eller vinglas på bordet. Vilket av de alternativen skulle du föreslå och lättast (och mest ekonomiskt) att få tag på runt 8 juni? Samt om man skulle ha med nåt "grönt" på sidan av tex hortentian för att ha lite mer liv i dekorationen.

Jättesnällt att du hjälper till med råd! Vilken lyx! Tack!

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)