Inlägg från: HannaM |Visa alla inlägg
  • HannaM

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Hej Jag gifter mig 17/8 och skulle vilja ha en rund bukett med blandade vita blommor. Älskar ranunkel, men säsongen är ju över då. Men gillar dahlia, rosor, nejlikor, prärieklockor osv. Vill inte att det ska bli rörigt om man blandar i alltför många sorter. Har du något bra förslag?

Karlskronamamman
  • HannaM

Då jag gifter mig med en officer, så blir det marint tema. Mest vitt, med inslag av marinblått och lite silver.

Karlskronamamman
  • HannaM
    Sara1991 skrev 2013-05-19 10:29:39 följande:

HannaM:

Här har jag bifogat några exempelbiilder i vitt och blått :) Finns en hel del fina blåa blommor så som: scabiosa, veronica, riddarsporre, stormhatt, hortensia, eryngium,osv .

Tack för inspriration.
    Var visserligen ute efter bara vita blommor som finns i mitten på augusti.
    Tänkte bara dra ett blått band om själva buketten så det finns något att hålla i. 
    Efter att ha tittat på bilderna av dahlia, så blir  det nog en rund bukett med bara vita dahlior, kanske någon nejlika också. 

Karlskronamamman
  • HannaM

Hej.
    Är ute efter en rund bukett enbart med olika vita blommor den 17 augusti.
    Har du några förslag och gärna bilder? 

Karlskronamamman
  • HannaM

Å helt perfekt! Tack så mycket, nu vet jag preis vad jag vill ha! Hej :) En blomma som jag tipsar om till dem som gifter sig i augusti är min personliga favorit Dhalian. Den är helt underbart vacker och speciellt under denna månad då den har sin högsäsong. Den finns i massor av olika färger och modeller , även i vitt :)  Jag tycker även att den är väldigt mångsidig och fungerar lika bra till yviga ängsbuketter som till tighta eleganta rosbuketter. Helt enkelt en toppenblomma :) Där hade du lite bilder på dahlian och även två fina vita buketter med dahlia :) OM jag gifter mig i augusti så är den ett givet val :)

Karlskronamamman
  • HannaM

Kan du säga något ca-pris på vita dahlior i augusti?

Karlskronamamman
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)