Sara1991 skrev 2013-05-31 07:47:22 följande:
Hej ! Oj Vad svåra frågor . Allt när de gäller färg och form handlar enbart om tycke och smak . Alla florister jobbar väldigt olika och har olika estetik så när de gäller sådana frågor så avböjer Jag från att svara. Jag skulle föreslå att du bokar in ett möte med din florist , det är precis sådana här funderingar och frågor som man går igenom på en konsultation . Hon / han kommer kunna komma med massa bra tips och idéer och tillsammans komma fram till din drömbukett :) Att plocka liljekonvaljer 7 juni vilt är tyvärr för sent . Beror så klart på våren , hos mig blommar dem just nu och iår är våren sen . Så troligen är de lite sent :)
Jo jag förstår att måste boka tid med en florist, men som sagt så gifter jag mig först nästa år så det är lite tidigt ännu. Undrade bara vad du tyckte och tänkte kring detta :)
passionsblomman skrev 2013-05-31 19:33:45 följande:
Ska du köpa konvaljer av florist, kommer det att vara fråga om odlade sådana och då är det en väldigt exklusiv (men underbar) blomma. Det är vanligare som brudbukett, just på grund av kostnaden. Du får räkna med mellan 700-1000 kr för en bunt på 25 stjälkar beroende på vart i landet du bor. Men, du får tag i dem året om och de är sagolika!
Ska du plocka dem själv så sent, så behöver du nog bo mer norröver än söderut. Men, som Sara sa, så beror det ju helt på våren. Nu blommar konvaljerna som vackrast här i Småland-men det är sent i år!
Ok, då får jag nog tänka om kring tärnbuketterna. Tack för ditt svar!